Skrevet av Emne: Temmelig irritert!  (Lest 1479 ganger)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Temmelig irritert!
« på: 11 Juli 2005, 15:42:28 »
Nå har jeg gått rundt å gleda meg som en liten unge i nesten ei uke til kattungen skulle komme kl 12 i dag.. Etter å ha venta i 3 timer ringer jag dama som skulle levere henne, og hun sier at kattungen allerede er gitt bort!!  :mad:
Kunne da i d minste sagt fra tidligere.. Så hadde kanskje jeg sluppet å hoppet rundt og telt timer til hun kom og sånt..  :leiseg: Argh! At folk kan være så teite! :mad: Dustedame.

Mattis

• Gjest
Temmelig irritert!
« Svar #1 på: 11 Juli 2005, 15:46:02 »
Uff da - det var dårlig gjort!!!!

Ta deg en tur opp på FOD-gården du - kanskje de har noe spennende til deg der? Der oppe har de noe i alle aldre for tida, så kanskje er drømmekatta di der?

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Temmelig irritert!
« Svar #2 på: 11 Juli 2005, 15:50:18 »
Uff, sånt burde ikke være lov! :shock:
Jeg kan tenke meg du er passe sint nå ja, det hadde i allefall jeg vært! :mad:

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Temmelig irritert!
« Svar #3 på: 11 Juli 2005, 19:15:54 »
Huff, forstår godt at du er irritert nå ja.
Finnes mange mennesker som ikke tenker seg om der ute... Dumt for dem det går utover.

Sissel

• Gjest
Temmelig irritert!
« Svar #4 på: 11 Juli 2005, 20:47:37 »
Uff, så dumt! Slike tilfeller har jeg hørt om før, hvem er det som driver å gjør dette? Er det privatpersoner? Og hun som var så fin da.
Jeg hadde blitt kjempelei meg hadde det vært meg, for ikke å snakke om ungene...  :leiseg:

Sissel

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #5 på: 11 Juli 2005, 23:07:52 »
Så skikkelig dårlig gjort, tenk å gjøre en avtale om levering for å så bare gi den bort til noen andre uten å gi beskjed. Useriøse folk vi jeg kalle slike.

Håper du finner deg en ny venn da, er alltids en skjønn liten en som trenger et nytt hjem.

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #6 på: 12 Juli 2005, 00:03:40 »
fy så stygt gjort!! hadde blitt ordentlig forba**** om det hadde vert eg det hadde vert meg det hadde skjedd med :mad:  håper du fortalte henne akuratt kva du synst om ho g det ho gjorde....

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Temmelig irritert!
« Svar #7 på: 12 Juli 2005, 16:01:11 »
Mjaa.. Burde sagt enda klarere fra, emn er for høflig.. Men tror hun skjønte en del.. Skal å så se på noen småpuser i dag, ikke skipskatter, men nå vil jeg ikke vente lengre - vil ha katt NÅ! :p Hadde jo mat og egen liten do og alt klart til i går likosm.. :mad:

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #8 på: 12 Juli 2005, 16:03:55 »
håper det går bedre i dag da, og at du finner din hjerte knuser :thumbsup:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #9 på: 12 Juli 2005, 16:06:45 »
Så surt da! :leiseg:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #10 på: 12 Juli 2005, 22:22:56 »
Fy fillern, så irriterende!!!!!!!!!!!!! Jeg gikk igjennom noe av det samme forrige uke, bare at der var det en av de vi hadde lovet bort kattunge til, som hadde funnet seg en annen katt isteden.. Uten å si i fra til oss!!! Tror ho syntes det var for lenge å vente til katten var 10 uker gammel :shock: Men nå er jeg jo glad til, for han fikk et bedre hjem, mener nå jeg da... Det sure, var at en jeg kjenner godt, hadde så lyst på den kattungen, men jeg kunne ikke gi han bort til henne, for han var allerede lovet bort, så hun fikk seg en annen katt.. Jeg var så irritert!!!! Men alt ordner seg nok til slutt :leiseg: Du finner deg nok en liten pus, som blir kjempe glad for å få bo akkurat hos deg :thumbsup:
LYKKE TIL!!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Temmelig irritert!
« Svar #11 på: 13 Juli 2005, 00:41:24 »
Har fått ny i dag! :D Hun eeer så søt atte! :D Skal legge ut bilder av henne snart! :love:

Linda

• Gjest
Temmelig irritert!
« Svar #12 på: 13 Juli 2005, 01:25:59 »
Sitat fra: Mirum
Fy fillern, så irriterende!!!!!!!!!!!!! Jeg gikk igjennom noe av det samme forrige uke, bare at der var det en av de vi hadde lovet bort kattunge til, som hadde funnet seg en annen katt isteden.. Uten å si i fra til oss!!! Tror ho syntes det var for lenge å vente til katten var 10 uker gammel :shock:

Tror bare du skal være glad til, jeg ville i hvert fall aldri gitt bort en kattunge til noen som ikke ville vente til den var leveringsklar (som forøvrig er ved minimum 12 uker, ikke 10).

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Temmelig irritert!
« Svar #13 på: 13 Juli 2005, 06:59:42 »
Sitat fra: SuperHanne
Har fått ny i dag! :D Hun eeer så søt atte! :D Skal legge ut bilder av henne snart! :love:

Gratulere SuperHanne :thumbsup:  Det var godt det gikk bra til slutt.Gleder meg til å se bilde.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #14 på: 13 Juli 2005, 12:22:30 »
Sitat fra: Linda

Tror bare du skal være glad til, jeg ville i hvert fall aldri gitt bort en kattunge til noen som ikke ville vente til den var leveringsklar (som forøvrig er ved minimum 12 uker, ikke 10).[/quote]

Her gir alle vekk kattene sine ved 8-ukers alderen, men jeg synes 10 uker er akkurat passe!! Ser ann kattungene, med tanke på atferd og utvikling, dessuten er kattemor lei av kattungene, og sinna på dem...
Derfor har jeg ikke venta til de er 12 uker gamle... Fikk Crazy når ho var 8 uker, og det gikk helt fint med ho hvertfall...

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Temmelig irritert!
« Svar #15 på: 13 Juli 2005, 12:24:46 »
har du gitt bort dine nå Mirum? "mine" er snart 11 uker gamle nå. Neste uke flytter (mest sannsynlig, hvis Pusa er lei dem) 2 av dem til meg, så eierne kan komme og hente dem hos meg når de er ferdig på ferie

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #16 på: 13 Juli 2005, 16:15:24 »
Sitat fra: Lilah
har du gitt bort dine nå Mirum? "mine" er snart 11 uker gamle nå. Neste uke flytter (mest sannsynlig, hvis Pusa er lei dem) 2 av dem til meg, så eierne kan komme og hente dem hos meg når de er ferdig på ferie

Jeg har gitt bort alle, unntatt 2, Big-Ed og Minus, som blir boende hos meg, sammen med moren sin!!!  :thumbsup: De er også 11 uker gamle :cool:

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #17 på: 15 Juli 2005, 21:57:29 »
er med dyr som med mennesker......du kam bli foreldre løs og klare deg fint fra feks 15års alder.....men det opptimale ville vært å ha foreldre og få støtte i en overgang fra barn til voksen.....

en hest kan bli tatt fra mor ved 4mnders alder....og klare seg relativt bra....selv om det opptimale er å være sammen med mor til hun avviser ungen sin selv(ved 8-16mn alder)!

Er enig i at kattunger MINST burde få være med mor til de 10uker!!
Gjerne lenger enn 12uker også.....
Vi burde alle etterstrebe det opptimale for dyra våre!!kke bare det enkleste!

Så snat pusemor ikkke er syk/død ...så ser jeg ingen grunn til å skille mor og barn tidlig....det er jo ikke bare det fysiske spekteret med mat oll...for det takler pusebarna, men det psykiske mellom mor og barn og evnt søsken! De har så mye å lære og ingen kan lære sitt avkom bedre enn kattemor!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Temmelig irritert!
« Svar #18 på: 16 Juli 2005, 05:35:57 »
Mora mi har hatt masse katter opp igjennom årene, og da alltid fått kattungene da de var veeldig små.. Nå snakker jeg max 8 uker liksom.. (Ikke bra!) Så hun var litt skeptisk når hun fikk seg kattunge på 12 uker nå, syntes hun var litt for gammel osv.. (?) Men så fikk jeg telefon fra henne dagen etter pusen var i hus, hvor hun var skikkelig forvirret fordi det ikke hadde vært noe skriking etter mor og søsken i det hele tatt! Nå er hun ganske enig at kaaanskje er greit me kattunger som faktisk er store nok til å reise fra mamma! :roll:

Det så mange gir bort kattunger som er 8 uker eller mindre kommer nok av at folk ikke vet bedre! De som surfer her og andre katteforum på nett har nok ganske peiling, men det sitter såå mange med små akttunger som rett og slett ikke vet at -8 uker er alt for ungt, og tenker at de spiser jo selv, så da går alt bra..

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Temmelig irritert!
« Svar #19 på: 17 Juli 2005, 10:49:40 »
Jeg er helt enig i at man bør vente lengst mulig med å gi bort kattungene sine... Men her i huset var Crazy (mor) sliten, sint, og tok seg laaange turer aleine, og ungene hadde bitt av 3 patter på ho... Derfor ga jeg vekk mine når de var 10 uker gamle, men jeg ga dem nøye oppfølging, og har besøkt dem masse, og de ser ut til å klare seg bedre enn forventet, ikke noe savn etter moren, virker det som.. Crazy er tilbake til sitt gamle jeg :love:
Klart det er slitsomt å føde 7 kattunger!!!!