Skrevet av Emne: Dagen for vaksinasjon, Tuva kommer jo ikke hjem....  (Lest 1258 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Dagen for vaksinasjon, Tuva kommer jo ikke hjem....
« på: 02 November 2006, 17:24:27 »
 dag har jeg endelig fått ordnet det slik at alle kattene skal vaksineres. Når jeg er ferdig på jobb drar jeg rett hjem hvor sambo venter på at vi skal plassere kattene i burene og tute avgårde til dyreklinikken...

Men..... Tuva er ikke hjemme og hun er ikke å se noen plass. Nå er det kanskje ikke så uvanlig at katter kommer hjem når det passer seg selv, men dette er fullstendig unormalt for Tuva. Hun kommer alltid hjem til lunsj, og vil da være inne til godt utpå kveldinga. I dag forteller sambo at hun ikke var å se til lunsj heller, hun har altså ikke vært å se siden vi slapp henne ut i djupsnøen rett før vi dro på jobb kl 0800 i mårrest.... Jeg har vært ute å ristet med matkoppen, og det matvraket som hun er klarer hun ikke å motstå lyden av tørrfôr som klinger så godt i koppen. Spesielt ikke når det er over to (!!!) timer siden sist hun spiste....

Jeg blir nå veldig bekymra, Tuva er alltid å se rundt hushjørnet. Om ikke kommer hun med en gang vi kommer hjem fra jobb for hun trives ikke så godt ute, bare på varme sommerkvelder. da er hun umulig å få inn uten skitne knep.

Noen tur til dyreklinikken blir det i allefall ikke i dag, de stenger jo kl 1830... Dumt å dra med bare to av kattene, greit å ta alle tre i slengen. Jeg er overhysterisk, men akkurat nå er det 1000 tanker som surrer i hodet mitt. Hvor er det lille hjemmekjære matvraket vårt??? Huff...  :icon_frown:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Dagen for vaksinasjon, Tuva kommer jo ikke hjem....
« Svar #1 på: 02 November 2006, 17:52:02 »
Huff, så ergelig da. Men hun kommer nok skal du se.  :icon_sad:
Har det snødd mye i løpet av dagen? Hun kan ikke ha lurt seg inn en plass og ikke kommet ut igjen pga snøen da?

Kanskje hun bare skjønte at hun skulle til dyrlegemonstret, og kommer luskende etter 18.30.  :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 November 2006, 18:02:19 »
Du skal se hun dukker opp etter 18.30.
Tror nok det samme som Busta at hun er krøpet en plass i skjul p.g.a. sneen og ikke gidder å komme frem enda.
Hun kommer helt sikkert snart tilbake.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02 November 2006, 19:23:26 »
Tuva dukket opp hun, men hun var veldig merkelig. Hun virket skikkelig spak, og mjauet i et sett. Hun mjauer sjeldent så jeg lurer virkelig på hva hun har holdt på med i dag..... Hysterisk jeg nei??  :icon_idea: Aldri....  :morsomt: Vi hadde kort tid på oss så vi kastet oss i bilen og kjørte oppover, tar ca 20 min fra oss da vi bevisst ikke velger den nærmeste klinikken.

Kattene var alle friske og raske, Tuva hadde en bitteliten antydning til tannstein som vi må følge med. Pia som er godt over 5 år hadde ikke antydning til tannstein en gang, hun var også frisk og fin. Alle tre ble dermed vaksinert for denne gang. Veterinæren benyttet fortsatt den "gamle" typen vaksine; Fel O Vax... Brydde meg ikke om å spørre om den nye vaksinen i dag....

Lightfôr til de to damene måtte vi også ha med en 10 kg sekk av så det kom seg totalt på litt under 1500 kr denne gangen.

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 02 November 2006, 19:27:51 »
1 bud: Aldri slipp ut katten samme dagen den skal til dyrlegen! :icon_neutral:   :hihi[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 November 2006, 19:29:30 »
Det var jo det vi sa at hun kom til å dukke opp! Bare synd for henne at hun hadde glemt å stille klokka tilbake til vintertid, så da rakk hun dyrlegen likevel...  :morsomt:

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 02 November 2006, 19:32:45 »
Bare synd for henne at hun hadde glemt å stille klokka tilbake til vintertid, så da rakk hun dyrlegen likevel...  :morsomt:

:le[1]:

Bra det ordnet seg Kitzee, det er såå typisk katter å stikke av rett før dyrlegen :biggrin:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 November 2006, 20:11:55 »
Det var jo det vi sa at hun kom til å dukke opp! Bare synd for henne at hun hadde glemt å stille klokka tilbake til vintertid, så da rakk hun dyrlegen likevel...  :morsomt:

:icon_lol: