Skrevet av Emne: Boltreplass  (Lest 3026 ganger)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Boltreplass
« på: 27 Oktober 2006, 10:37:20 »
Hei alle sammen  :biggrin:

Å være matmor er helt fantastisk! De gir så mye og er så utrolig kontaktsøkende og herlig!
Leiligheten er virkelig hjemmekoselig med to nøst løpende rundt!  :icon_redface:
Smelter helt når Porsche legger seg godt til rett på fanget og gjerne sover noen timer,
eller når Wilma gnir hodet mot hender og føtter for kos! Lover å sende fler bilder!

Men til det jeg lurte på:
Hvor stor leilighet har du? Og hvor stor del av den får katten(e) gå på?
Og sist men ikke minst, når de(n) er alene hjemme (mens vi er på jobb og skole)
hvor stor plass har de(n) da til å bevege seg på?

Er så greit å lære fra andre katteeiere  :bigarmhug:  :bigarmhug:  :bigarmhug:

Tusen takk!!  :crazy[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Boltreplass
« Svar #1 på: 27 Oktober 2006, 10:43:30 »
Leiligheten her er ca 60 - 55kvm(husker faktisk ikke), og kattene får gå på alt (utenom kjøkkenet som er minste delen). Eg er somregel hjemme hele dagen, men går eg ut stenger eg døren til badet!  :bigarmhug:

her løper de rundt alt, inn i stuen ut på soverommet og tilbake! ;)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 Oktober 2006, 10:47:24 »
Eg har ein ganske liten leilighet egentlig, akkurat mål på den veit eg ikkje, men ho Milli får i allefall springe fritt rundt! :) Bruker å stenge døra til soverommet når eg går på jobb...ho ligg uansett nesten berre og søv når eg ikkje er heime!  :biggrin:

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 Oktober 2006, 10:52:28 »
Høres bra ut!
vi har hvertfall en ca 60-65kvm stor leil. Har som oftest døren til soverommet lukket, men ellers får de være hvor de vil når vi er hjemme.
Men når vi er borte og om natten har vi de på badet. Har et veldig stort bad og der har de kassen, mat, vann og leker.
Men kan det bli litt liten plass, kjedelig i lengden? Ikke sikker på hvor stort badet er, men kanskje 10-12kvm? (har vel egentlig ikke peil, men om jeg skulle tippe.hehe)

Ragstars

• Gjest
« Svar #4 på: 27 Oktober 2006, 12:07:58 »
Vi har en leilighet på rundt 150 m2 fordelt på tre etasjer.
(Har nettopp pusset opp i kjelleren og fått et stort og flott rom på 30m2)
Her går kattene helt fritt rundt i huset, det er bare døren ned til kjelleren som er lukket, men der kommer muligens katteluke etterhvert.
Har også luftemuligheter for kattene på altanen. :icon_mrgreen:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Oktober 2006, 12:59:44 »
Vi har leilighet på 60 kvm og ingen dører er stengte for kattene. Eller jo den døra som går uti gangen holder vi alltid lukket så dem ikke skal løpe ut når vi åpner ytterdøra.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 Oktober 2006, 13:07:12 »
Vi har leilighet på 85 m2 og kattene får gå alle plasser utenom et lite kott vi har, de får også gå ut i skogen på dagtid om de vil,. men om vi skal være lenge vekke må de pent komme seg inn  :icon_frown:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27 Oktober 2006, 13:09:13 »
Jeg bor i et hus på ca 100 kvm med 3 etg. kattene har tilgang på hele 2 etg unntatt bad og soverom på dagtid. ;)

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #8 på: 27 Oktober 2006, 23:22:56 »
bor på 56 kvm, kattene(to stykker) får gå fritt i stua, gang, bad og soverom. Kjøkkenet har vi stengt av. kjøkkenet er vel rundt 13-15 kvm....
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27 Oktober 2006, 23:31:25 »
Har et hus på 200 kvm....fordelt på 2 etasjer....(kjelleren er bare halv ferdig da) pusene mine får gå hvor de vil untatt på soverommene...de er også ute om dagen, så om natta finner de seg hver sin plass og sover der til neste dag....

De har mat og drikke i en krok på kjøkkenet ( vi har spise bord o.l i stua, så vi spiser ikke sammen med kattene altså hihi...)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #10 på: 27 Oktober 2006, 23:41:57 »
Bor foreløpig i en leilighet på 50 kvm, og når vi er hjemme (en av oss er stort sett det) går de overalt, utenom badet. Når vi er borte stenger vi av stua, for der har vi hunden, så da går katten i resten av leiligheten.
Har ikke hunden og kattene sammen når vi ikke er hjemme, selvom det ganske sikkert hadde gått bra, er det ikke en sjanse jeg synes er nødvendig å ta. (selvom Pia er verdens snilleste, er hun så mye, mye større og sterkere og tyngre--ser for meg at hun er kandidaten til å klare å legge seg på og knuse kattene bare fordi hun synes det er så koselig å ligge inntil noen. :icon_neutral:)

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 34
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #11 på: 27 Oktober 2006, 23:42:23 »
Vi har også eget hus på to etasjer+ kjeller(ikke katter i kjelleren) men ellers i huset får kattene gå hvor de vil. Men om natten har jeg alle mine 8 på badet. Der har dem to doer+ mat og drikke ikke noe leker pga det bruker dem ikke. Dem har også flaus av senger som dem kan benytte som dem vil. Om natten er det mine to huskatter som har hele huset til rådighet ikke soverommet. Om dagen er dem både ute og inne. vi er hjemme begge to.

Linda

• Gjest
« Svar #12 på: 28 Oktober 2006, 00:05:04 »
Er ikke sikker på hvor stor plass jeg har, har leilighet med loft + kjeller. Kattene har alltid tilgang på alle rom i hovedetasjen + loftet, kjelleren får de være i når jeg er hjemme og kan lukke de inn og ut der :icon_smile:
« Siste redigering: 28 Oktober 2006, 00:06:57 av Linda »

Kismet

• Gjest
« Svar #13 på: 28 Oktober 2006, 00:34:39 »
Bor i enebolig, denne er 80 kvm pluss kjeller, om noen mnd flytter vi til annen enebolig 95 kvm pluss kjeller (totalt 187 kvm eller noe slikt), og kattene får gå hvor de vil unntatt på soverommet. (hender de får være der og, men som regel ikke)
De går ut og inn som det passer dem via katteluka i kjelleren.
« Siste redigering: 28 Oktober 2006, 00:38:10 av Kismet »

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 Oktober 2006, 01:18:03 »
eg trur eg har rundt 30 kvadrat, men eg er ikkje sikker. beistet kan iallefall gå fritt kor han vil til ein kvar tid. han kan også ut når han vil fordi det er katteluke. han er ikkje innskrenka berre fordi eg er borte på jobb eller liknande.

heike

Utlogget Lino

• Fin pus
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • Pike med ord skriver
« Svar #15 på: 28 Oktober 2006, 12:11:26 »
Vi har 120 kvadrat, og kattene kan gå hvor de vil med unntak av et bittelite kott. Den elste får være ute når han vil (om natten også), den yngste er for ung til å være ute.

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #16 på: 29 Oktober 2006, 14:07:46 »
vi bor i en enebolig på 90kvm fordelt på 2 etasjer og pusene får gå over alt, bortsett ifra på soverommet vårt og badet!! de har sitt eget soverom i 2 etajse de pleier sove på, men døra står oppe så de får gå ut å inn som de vil!!!
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29 Oktober 2006, 16:01:55 »
Vi bor i en leilighet på 96 m2, kattene får gå overalt bortsett fra de to soverommene. Badet er stengt om natta pga av samboer går på do om natten, og kan da glemme å legge ned lokken = Faramir detter i do. Eller at han surrer seg inn i klær i vaskemaskinen.  :412: Så de har vel godt med plass. Stua er diger.  :icon_smile:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29 Oktober 2006, 16:46:33 »
Bor i rekkehus leilighet, men husker ikke hvor stor.
Har iallefall tre etg som de går fritt på  :savle[1]:
Det er kun i kjelleren det er lukket til mat,ved og vaskerom.
Så her har de det fritt, også når vi ikke er hjemme  :savle[1]:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #19 på: 29 Oktober 2006, 18:57:31 »
50 kvm og kattene får gå overalt, også når vi er på jobb. Har jo en liten veranda de får gå utpå når de vil, og Bast tar vi ofte med ut i sele da, ikke Frøya.  :icon_smile: