Hei, hei.
Jeg har ikke vært så flink til å stikke innom her i sommer, men nå trenger jeg noen gode råd ang kattene mine.
Vi har altså to katter: Rasmus, en kasterert hannkatt på snart 6 år, og Buster, en kattunge på 4 mnd. Rasmus er utekatt som får komme og gå som han vil, mens Buster får så langt bare bevege seg utendørs i bånd.
Saken er at disse to er mildt sagt lite begeistret for hverandre. Når de møtes er det fresing og knurring - særlig fra Rasmus. Buster er veldig interessert i å komme i kontakt med Rasmus, men han er nok også redd ham.
Som sagt så kan Rasmus komme og gå som han vil, men hvis han kommer inn på kvelden, så må han være inne til neste morgen. Den siste tiden har han stort sett bare vært inne for å spise, og knapt nok det. Og etter at vi begynte å ha Buster ute i bånd, så virker det også (i hverfall for en mamma med dårlig samvittighet) som om han streifer mer og er mindre på tomten vår enn det han har pleid å være.
Nå skal det også sies at det er første sommeren at Rasmus er den eldste katten i huset - for han er vokst opp sammen med moren sin og en onkel som begge to døde i løpet av vinteren.
Hva i all verden skal jeg finne på for at begge guttene mine skal trives. For tiden har jeg meste vondt av Rasmus, og er redd for at han ikke får nok mat og kos. Vil det hjelpe når Buster blir kasteret? Alle gode råd mottas med takk.