Skrevet av Emne: Dosering og bivirkninger av B-vitamin?  (Lest 459 ganger)

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Dosering og bivirkninger av B-vitamin?
« på: 09 Juli 2005, 00:55:18 »
Etter tips om at engelsk ølgjær er noe katter synes er godt (tror jeg leste det her inne), har jeg nå skaffet meg en pakke (med skuffelse jeg oppdaget at dette er et produkt som har gått ut av dagligvaresortimentet..).

Strødde litt over tørrforet, og Felix og Tigris likte det veldig godt. :)

Jeg har alltid hørt at de vannløselige vitaminene ikke er farlige i for store doser, da de bare skylles ut av kroppen. Men ved en tilfeldighet leste jeg nylig at for store doser b12-vitamin for mennesker kan føre til acne.

Lurer derfor på om jeg skal være forsiktig med å gi dem for mye av ølgjæren, om det muligens kan være bivirkninger av for mye? Og hvor mye ølgjær er for mye, doseringsanvisngen gjelder jo bare for mennesker?

Utlogget mozart81

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
SV: Dosering og bivirkninger av B-vitamin?
« Svar #1 på: 15 Juli 2006, 10:13:47 »
Sender denne opp jeg, lurer også på hvor mye jeg eventuellt kan gi til pusen(e)... :katt3:

Attack`s

• Gjest
SV: Dosering og bivirkninger av B-vitamin?
« Svar #2 på: 15 Juli 2006, 10:24:56 »
Tja,jeg gir mine ølgjær over maten en gang i blandt,merker ikke noe acne problemer her.
Jeg drysser bare bittelitt over,akkurat som en en gang i mellom drysser 1 bit frysetørket sei over maten.

Men for pelsens del,så er mine erfaring at salmonpet oljen er mye bedre for pelsen,da blir den silkeglatt og nesten røytefri.
http://www.salmopet.no/index.htm