Skrevet av Emne: Kattesikring av balkong-resultatet!  (Lest 904 ganger)

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kattesikring av balkong-resultatet!
« på: 09 Juli 2005, 00:23:46 »
Tidligere denne uka satte jeg og min far opp hønsenetting rundt hele balkongen: satte opp to vertikale lister og trakk hønsenettingen mellom disse. Skrudde fast en list til husveggen i tillegg for å feste nettingen der. Håper dette er sikkert nok, men må uansett være i umiddelbar nærhet mens kattene er der ute.

Hvis dere er int i mer hvordan jeg har gjort det teknisk har jeg lagt ut flere bilder her.

Har satt ut mange av potteplantene på balkongen så de skal vokse mer med sollyset, og dette satte særlig Felix enormt pris på. Felix har sittet i lang tid i dag og spist og kost med elefantfotplantene som nå står ute. De har begge kost seg i det fine været sammen med meg på balkongen.

Dere tror kanskje jeg nå forteller en solskinnshistorie (noe det også er), men denne løsningen på balkongsikringen tilfredstiller altså ikke alles ønsker. Dagen etter nettingen var satt opp fikk jeg klage fra nabo. Jeg har sendt en lang redegjørelse til styret ang klagen fra ham, og håper å få dem på min side (la ved bilde av Felix og Tigris, så håper hjertene deres blir smeltet). Siden de fleste i styret er på ferie blir nok ikke saken behandlet før etter sommeren.

Men jeg må jo spørre dere: er dette sjennerende for fasaden? Og hvorfor må nabo bry seg? vi deler riktignok balkong, men jeg mener brannsikkerhet er ivaretatt.

Skal holde dere oppdatert på hvordan saken går når det gjelder behandling i styret og mitt gode nabofohold.

har også dillemaet om at jeg nå lar dem vende seg til en fin tilværelse på balkongen uten bruk av sele, men at jeg kanskje må ta ned igjen kattesikringa etter sommeren...

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #1 på: 09 Juli 2005, 00:31:05 »
Det finnes så mange sære folk altså!!!! Hvorfor skal naboen bry seg om det der :hæh:
Noen MÅ bare klage!! Syntes det var kjempe lurt, jeg :thumbsup:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 Juli 2005, 18:54:20 »
Jeg synes ikke det så sjenerende ut i det heletatt, syntes det så bra ut.   :thumbsup:  Men noen MÅ jo bare klage.  :mad:

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #3 på: 09 Juli 2005, 19:27:48 »
Hmmm....synes det der så fint ut jeg da. Hadde vel ikke vært noe bedre å ha katter i hagen som gjore fra seg på plenen??
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.