Skrevet av Emne: Kresen tynn katt  (Lest 655 ganger)

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
Kresen tynn katt
« på: 08 Juli 2005, 22:55:01 »
Er det noen som har forslag til kalori/proteinbomber som kan friste en forfengelig prinsessekatt av rasen Norsk Skogkatt?

Charmina spiser tørrfor - etter hennes mening er det ikke noe annet som duger, og helst skulle det vært av typen lavkalori eller Hills C/D! Våtfor er bare æsj, bortsett fra tunfisk da, men det er jo ikke noe å satse på som dagligfor.

Hun vil ikke ha egg, kattemelk, kjøttdeig, kylling - you name it. Hun er rett og slett utrolig kresen og småspist, men altså litt vel tynn.

Forslag?
Anne Gro

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kresen tynn katt
« Svar #1 på: 08 Juli 2005, 23:51:49 »
Ligner litt på Labben det derre, kun tørrfôr...men han spiser det vi spiser til middag da, hvis han får det som han vil...det vil si stekt kylling, biff, koteletter, pasta, poteter, grønnsaker, fisk osv..
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget JEANETT

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
SV: Kresen tynn katt
« Svar #2 på: 12 Juli 2006, 01:06:11 »
Fikk en prøve av et nytt for fra royal canin for tynne katter,falt i smak hos romeo , men han er langt fra undervektig så jeg tar kun prøve poser som snacks :icon_rolleyes:

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 12 Juli 2006, 01:11:36 »
Så heldig du er!!  :icon_smile_pray: :icon_smile_pray: Shango vil helst bare ha våtfor...  :grine:

pokoli

• Gjest
« Svar #4 på: 12 Juli 2006, 15:17:35 »
Jeg har ei skogkattjente som har vært kresen og alltid veldig slank om ikke nødvedigvis tynn. Hun er blitt bedre med alderen, men har somregel alltid foretrukket lavkalori tørrfor.
I de periodene hun har vært for tynn har jeg bare gitt henne litt av det jeg selv spiser, det pleier å være mye mere fristende og gøy med min mat. Da får hun sine Hills kuler, og i tillegg får hun reker med majones, kylling ris og bernaise, kjøttsuppe...
Pleier å funke med vår prinsesse :icon_frown:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20 Juli 2006, 19:44:05 »
Hva med tannforet til Royal Canin? Oral care eller noe heter det, også er det Exigent fra RC, Shakira er ekstremt kresen her, og det gikk ned på høgkant!! ;) Du får prøve å BARFe henne en periode (les: Lage maten selv)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #6 på: 20 Juli 2006, 21:02:01 »
Jeg har brukt RC kitten og Exigent til mine katter. Exigent er spoesielt utviklet for kresne katter.
Prøvde også nettopp det økologiske fóret til Hills- Nature's best med tunfisk, adult, og det var kjempegodt!!!
Mine eter nå som bare det... Dette finnes også som kitten.
Ellers, av våtfór, kunne du jo prøvd Hills A/D, det er et godt og fetende våtfór som brukes til katter som trenger å bli fetet opp.
Lykke til :wink[1]:
« Siste redigering: 20 Juli 2006, 22:52:12 av Siljepilje »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Juli 2006, 21:18:16 »
Og ja, selvfølgelig, kitten for... ;)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20 Juli 2006, 22:47:10 »
Jeg bruker Royal Canin kattungefor og Hills A/D har vi nettopp begynt med til min skogkattblanding. Det fungerer veldig fint på henne og jeg begynner å se fremgang. :)

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #9 på: 20 Juli 2006, 22:51:29 »
Dennis er veldig kresen så jeg bruker RC exigent, falt i smak på min pus i hvertfall og han har lagt på seg en god del når han begynte med det foret.

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 654
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Juli 2006, 22:57:38 »
RC Exigent er noe som pleier og falle i smak. Ser Siljepilje også nevner det foret.

Hope: Hvor får du tak i Hills?

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #11 på: 20 Juli 2006, 22:58:20 »
Jeg har en skogkattjente som er (ikke kresen) men ganske småspist. Så nå har jeg begynnt å gi henne
Nutri-Cal for cats
som jeg bestiller her

http://www.lambriarvet.com/
Hun liker det godt, så får vi se om hun får litt rundere former etterhvert også

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20 Juli 2006, 23:23:42 »
RC Exigent er noe som pleier og falle i smak. Ser Siljepilje også nevner det foret.

Hope: Hvor får du tak i Hills?

Kjenner noen i Trondheim som er hjemme annenhver helg som kjøper til meg. :)

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 111
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15 Juli 2008, 13:53:23 »
Min Norske skogkatt spiser kun tørrfòr og AlmoNature. AlmoNature er noen små bokser med med rent kyllingkjøtt og andre godsaker til katt. Det er økologisk og ser like delikat ut som om det skulle vært for oss mennesker. Det er ikke tilsatt noen eksta vitaminer ol.

Jeg bestiller det på nettet fra:     http://nettbutikk.dyrego.no

Har prøvd å gi min Eva pus andre typer våtfor. Hun vil stort sett ikke ha, men får også tynn mave, tilogmed av Hills våtfòr. Kan også si at Eva pus elsker nesten alle de ulike variasjonene fra AlmoNature unntagen de med mørkt kjøtt (biff, kalv).