Skrevet av Emne: Hvordan oppfører kattungene deres seg?  (Lest 736 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hvordan oppfører kattungene deres seg?
« på: 08 Juli 2005, 21:37:17 »
Labben er oveeeeralt, og biter på alt og alle  :åhhhh:  Men veldig kjælen også. Han er 12 uker nå, og veier ca 1,5kg.
Elsker sånn mat som vi spiser, men ikke kattemat uten om tørrfôr, liker godt melk ennå  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #1 på: 08 Juli 2005, 23:14:06 »
Min lille "prinsesse" Maud Angelica oppfører seg ikke i det hele tatt!!  :?:

Er helt vill!! Spurter rundt oveeeeeeralt,velter ting,stjeler hårstrikk,plager både de andre kattene og kaninene og ikke minst biter!! Hun er en nater på å bite på fingrene... prøver liksom å lære henne at det er fy-fy,men hun hører ikke etter,nei!  :roll:

Med andre ord-hun oppfører seg helt normalt for å være kattunge!!
Og hva annet kan jeg si enn :  :kyss2:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08 Juli 2005, 23:49:19 »
Hehhe..høres helt lik ut Labben ja, plager Garfield til den store gullmedalje :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget mizzy85

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 Juli 2005, 02:57:16 »
jeg har 2 kattunger på 9uker. de leker med hverandre, men er veldig rampete! biter i alt, freser litt å går alle steder de ikke skal. nå er di inne katter da. siden jeg bor i oslo. de får ofte "kula" hvor di løper å hopper å tar hverandre i ca en time, så sover de..
anita

Utlogget Mia&Mildur

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 Juli 2005, 03:39:47 »
Min er 5 mnd da :D Hun har faktisk roet seg mye i det siste, muligens fordi hun jager insekter ute på verandaen hele dagen (veranda-døra står åpen når det er varmt) :P Men hun skader meg likevel mye fremdeles, det var senest i ettermiddag hun stakk kloa i fingern min når jeg skulle knyte skolissene - "menneskehender og skolisser er jo såå gøy å leke med" :?: Herlig med kattunger da, selv om man har sår på hendene hver dag :?:

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
« Svar #5 på: 09 Juli 2005, 06:56:43 »
Vi har jo Boomer som vi har beholdt selv, og broren Brick som er til salgs. De er fire måneder gamle. Ingen biting her i huset nei. De lekesloss masse, enten med hverandre eller med pappa Baltsar. For tiden må de skygge banen for mamma Betty og "tante" Mizzie. De er litt vel leie kattunger.
Boomer elsker å fortelle, og maler hele tiden. Han er den største av de to og viser det godt gjennom lek. Begynner å merke at han blir større da han av og til skal bite broren i nakken. Husker at oppdretteren til Baltsar fortalte meg at Baltsar gjorde det samme da han var på den alderen.
Brick er kosedyr. Han hyler når han vil  ha kos, og da kommer han i fanget ditt og bare maler og trør. Har ikke sett maken på kosekatt noensinne. :)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
« Svar #6 på: 11 Juli 2005, 18:53:48 »
Her har Lucifer (som han ble hetende) et rent paradis om dagen! Mora hans er her for å oppdra han, "onkel Psycho" er blitt kjempe buddy og de leker masse, Tante Stratos er også på besøk, og der får han låne pupp innimellom og koser seg værre. Mens han har to hunder å tirre på seg.

HAn hopper på Buffy og er skikkelig dust, men SÅ herlig da.. Og digre schæfern?? joda, hun ser på han, grynter og bare går... hehe.

Moro med kattunge!!!

Linda84

• Gjest
pusen vår....
« Svar #7 på: 17 September 2005, 18:19:05 »
Pusen vår er nå ca 11 uker. Hun får noen "røsk" innimellom og da går det hardt utover klorestativet hennes. Men hun tar ikke oss. Og det er lett å roe henne ned. Og hun hører faktisk når vi roper på henne...... :thumbsup:  Men dere.. hvor lenge bør jeg holde henne inne a?  :hæh:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 September 2005, 18:22:13 »
Iallefall til hun er sterilisert og aller helst til hun er 8 mnd gammel :thumbsup:

Utlogget Pusen

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Rampete og kjælen
« Svar #9 på: 18 September 2005, 22:18:40 »
Pusen er 9 uker nå, spinnevill i det ene øyeblikket og superkjælen i det andre. Nå ligger hun og sover på leggen min, og det er helt tydelig at jo mer vi leker med henne, jo mer kjælen blir hun etterpå. Når hun har vært alene hjemme en hel dag, er det helt tydelig at hun får flere raptuser enn de dagene vi har vært hjemme sånn som nå i helgen. Vi har hatt henne bare en uke, og jeg tror nok vi skal gå til innkjøp av flere leker som kan stimulere henne mens hun er alene. En godteball feks.

Det er utrolig moro å ha pus, både en å leke med og kose med  :love:

Så får vi se om det blir en bra musefanger etterhvert  :hæh:
Pusen

Linda

• Gjest
Re: Rampete og kjælen
« Svar #10 på: 19 September 2005, 01:50:15 »
Sitat fra: Pusen
Pusen er 9 uker nå (...)

Det var veldig ungt... Kattunger skal være hos mamma til de er minst 12 uker gamle.

Utlogget Pusen

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19 September 2005, 20:36:42 »
Oi, skal de være hos moren til de er 12 uker, det visste jeg ikke. Uff, nå synes jeg nesten synd på pusen min. Men, den ser ut til å trives her da - og blir mer og mer varm i trøya for hver dag som går. Får masse kos, og har fått ny leke i dag: ball med godis som kommer ut når hun ruller på den.  :love:
Pusen

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #12 på: 27 September 2005, 18:26:26 »
mine 2 godgutter snoopy og diesel er blitt 3mnd gamle og  svært forskjelllige selv  de er brødre og har like farger omtrent....snoopy er den lille puslete typen i kroppsform, men som er faktisk den som er tøffet av de to og som er den vanvittig lekte og gjerrige til å dele lekene sine med noen...han er også den som er tøffest til å takle wilma(hunden vår), men hender han ender på matmors fang for litt godkos bak ørene. Mens diesel er den litt lubbne rett g slett kosegutten til matmor..han er ikke noe særlig tøff, pleier å trekke seg unna når det går hardt for seg med de andre pusene, men til gjenngjeld så er han høyt og lavt, klatrer i gardiner og elsker kattetunnelen dems..og så er han den matmomsen:-) men de er utrolig herlige på hver sin speielle måte!!!

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27 September 2005, 22:11:31 »
Min lille birma "djevel" driver for øyenblikket og dreper tærne mine! Bokstavelig talt! Han er spinnvil og skal ta alt og alle som beveger seg! Han holder på og herjer til han blir gåen, så er det søving, og så på att igjen! Slik holder han på hele dagen! Men han er fryktelig kosete også da! :doublelove:  Han prater mye og er oppi føttene mine uansett hvor jeg går! Til og med på do!  :flau:  hihi! men artig er det jo uansett!  :love:

Nova

• Gjest
SV: Hvordan oppfører kattungene deres seg?
« Svar #14 på: 21 Mars 2006, 04:10:41 »
Guttepusen min på 4 mnd elsker å bli nusset på magen. Så fort vi bruker kosestemmen så legger han seg på ryggen og vil at vi skal kose på magen... hele tiden. Da jeg hentet ham på dyrebeskyttelsen hadde jeg med et reisebur som han var i på veien hjem. Trodde at han ville være urolig i buret, men så fort vi startet bilen la han seg på rygg, og malte mens jeg koset ham gjennom sprinklene... helt utrolig hvor heldige vi har vært med ham. Så satte vi ned buret når vi kom hjem og åpnet buret. Han spratt ut og ville kose med en gang. Overhodet ikke nervøs. Han er også flink til å leke alene. Holder på med ei mus her hele tiden når han føler for å leke. Ellers så leker vi veldig mye med ham. Første natten sov han i sengen vår, og var så kosete at vi ikke fikk sove. Men deilig var det :love: Neste natt sov han alene i stuen, og det gikk strålende. ikke en lyd fra ham, og alt så ut neste dag slik som vi forlot det.
Så skulle vi introdusere han for vennene våre. Uplanlagt kom det 5 på en gang og vi var usikker på hvordan han ville reagere. Men han la seg som vanlig på fanget til den første som var tilgjengelig, og la seg på rygg. He, he! Han er bare såå trygg og god...

Utlogget smurfefan

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #15 på: 21 Mars 2006, 07:25:19 »
vi har hatt en liten engel av en pus springende rundt her i ca en måned nå....men plutselig var det akkurat som han fant ut at sine egne leker var fryktelig kjedelige! og hva er vel mer naturlig da enn å gnage på alle mulige ledninger rundt omkring i leiligheten...????!!!!   :skjelveleppe: hadde han fått vært i fred med ledningene hadde han sannsynligvis bitt seg gjennom gummibelegget utenpå!!!ojoj. Vi følger godt med nå....har smurt på "bitter bite" på alt som er og mere til! og så får vi skaffe noen leker som frister igjen!!:)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #16 på: 21 Mars 2006, 18:58:41 »
vi har hatt en liten engel av en pus springende rundt her i ca en måned nå....men plutselig var det akkurat som han fant ut at sine egne leker var fryktelig kjedelige! og hva er vel mer naturlig da enn å gnage på alle mulige ledninger rundt omkring i leiligheten...????!!!!   :skjelveleppe: hadde han fått vært i fred med ledningene hadde han sannsynligvis bitt seg gjennom gummibelegget utenpå!!!ojoj. Vi følger godt med nå....har smurt på "bitter bite" på alt som er og mere til! og så får vi skaffe noen leker som frister igjen!!:)
Daaaakar Oscar vil ha selskap!!! :fnis[1]:
Jeg kjenner ei som har to raggepuser tilsalgs... En blå mitted og en brun colorpoint... :icon_mrgreen: (Leveringsklare i beg av juni, tror jeg.)
Ellers venter Mimmi snart smått...hehe.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #17 på: 22 Mars 2006, 14:15:04 »
Det at Oscar biter på ledninger er mest sannsynlig for at han kleier i tennene kanskje... Faramir var voldsomt med biting på ledninger når han skulle skifte tenner... Du får kjøpe noen nye leker, fjørpinne og catnipmus er en slager her i hus, og spesielt skinnmus! Enkel snor og papir i enden er også gøy!

Siljepilje

• Gjest
« Svar #18 på: 22 Mars 2006, 15:12:19 »
..sa det jo egentlig bare for å friste, da :fnis[1]:, fordi jeg veeeeet at hun har veeeeeldig lyst på en til :biggrin:

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Her er Mira
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26 Mars 2006, 13:19:58 »

Det er litt godt å lese om hvordan kattungene til andre oppfører seg for jeg ser at vår gjør mye av de samme tingene.Hun raser av og til rundt som en turbo,klatrer i gardina,men følger nøye med om hun ser meg i nærheten.Hun elsker plastposer og vesker ,får hun det til kryper hun oppi dem å legger seg for å sove der.Holder hun på med plstposer følger jeg med henne slik at hun kommer seg ut derfra.I dag har hun vært litt ute sammen med oss og det var skummelt.Noen få turer også inn igjen,men det ble litt lengre etterhvert,men hun gikk inn da da jeg var ferdig ute.Her er trafikk,monser i alle størrelser og ikke minst hunder på hvert et hjørne så jeg skal være sammen med henne til hun blir trygg på det som er utafor husets vegger. :savle[1]:
glad i katter