Skrevet av Emne: ID chip + tatovering i øret  (Lest 602 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
ID chip + tatovering i øret
« på: 08 Juli 2005, 14:07:59 »
Pusene mine har akkurat vært hos dyrlegen og fått ID Chip (lillepus ble også kastrert).

Lillepus fikk tatovering i øret (siden han var i narkose, venter med storepus, da han skal narkose senere). Tatoverien ser ut som en mcdonalds M, hehe. Så det er ikke en tattoo med nummer så man kan slå opp, men bare for å vise at den er Microchippet i nakken.
Men tror dere folk skjønner det? Hadde dere skjønt at en katt var chippet hvis den hadde en M tatovert i øret?
Et annet spørsmål; Lillepus fikk "maling" utenpå tatoveringen, svart "maling". Hele øret var dekket innvendig. senere, samme kveld som jeg kom hjem med han, så jeg at storepus vasket han i øret, han vasket bort all "malingen". Det kan ikke være giftig eller noe sånt? Tror dere det var dumt at han slikket det bort?

jeg fikk en del klistrelappet med strekkode til chippene dems. Føler meg litt dum, men er det meninga jeg skal sette de noe sted? :?:

Sissel

• Gjest
« Svar #1 på: 08 Juli 2005, 14:28:24 »
Jeg hadde i hvert fall skjønt at katten hadde en eier hvis den hadde et merke i øret. Kjempesmart.  :thumbsup:

Sissel

Mattis

• Gjest
Re: ID chip + tatovering i øret
« Svar #2 på: 08 Juli 2005, 17:48:46 »
Sitat fra: Lilah

jeg fikk en del klistrelappet med strekkode til chippene dems. Føler meg litt dum, men er det meninga jeg skal sette de noe sted? :?:

Det skal være en strekkode-klistermerke på vaksinasjonsskortet, og så skal det være en på stamtavla (hvis de har det) + på identitetskortet som følger med som bevis på at katta er ID-merka. Og ta gjerne vare på resten av klistremerkene i tilfelle det skulle dukke opp noen andre papirer som behøver en strekkode...

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
« Svar #3 på: 08 Juli 2005, 18:11:12 »
Jeg hadde skjønt at katten nok hadde en eier, men jeg hadde ikke skjønt at den også var microchipet.  Mine katter er micro chipet, men de har ikke tatovering.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #4 på: 11 Juli 2005, 08:38:37 »
Takk for svar :bigsmile:

Dyrlegen satte klistrelapper på vaksinasjonskortet til mustang og på begges "chip ark".
Da skal jeg prøve å rote fram vaksinasjonskortet til mjauritz også, og sette en lapp på det.