Skrevet av Emne: Adferdsproblemer  (Lest 1336 ganger)

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
  • *weee*
    • Vis profil
Adferdsproblemer
« på: 19 Oktober 2006, 19:52:11 »
Heisann!

Katten til stesøsteren min er litt av en opprører. Han river ned ting i hytt og pine og bæsjer på samme sted på teppet hele tiden, selvom kattedoen nettopp er blitt rengjort. Har hørt flere plasser at puser ofte gjør dette for å demonstrere, at det er ting de er misfornøyde med osv. Men hva er det man kan gjøre med slike problemer?  :klø seg:

Takker på forhånd for svar

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
SV: Adferdsproblemer
« Svar #1 på: 19 Oktober 2006, 20:05:28 »
hm... prøvd å sette doen på akkurat den plassen på teppen der han vanlegvis gjer i frå seg? kor gammel er katten?

ellers kjem eg berre på å prøve ut forskjellige typer sand. og prøve å finne ut kva det er han kanskje ikkje er fornøyd med.

min katt river ned ting når han vil ha oppmerksomhet. om eg kjefter har han fått ein reaksjon og dimed oppmerksomheit. eg har funne ut at det er bedre å leike mykje med han og ikkje la det gå så langt. er katten mykje aleine?

heike

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • Takket: 3
  • *weee*
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19 Oktober 2006, 20:09:21 »
Han er vel 2 år nå, og bor sammen med 2 andre katter så han har jo selskap liksom. Men jeg skal formidle beskjeden, og se om det blir noen forbedring =) Takker for svar

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19 Oktober 2006, 20:12:05 »
sikkert fleire her som har mykje bedre peiling?
kom igjen, da folkens!

heike

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19 Oktober 2006, 20:20:30 »
Det at han river ned ting ville ikke bekymre meg så mye, men synes det er verre at han bæsjer på steder han ikke skal.
Utenom det Kater&Ich skriver så ville jeg rett og slett ha tatt bort teppet og sett hva som skjedde da. (Hvis ikke det er vegg til vegg teppe da)

Det kan være det du sier at han protesterer/markerer overfor de andre kattene for å komme seg opp eller øverst på rangstien.