Skrevet av Emne: Tissing, tissing og atter tissing  (Lest 16129 ganger)

Ulla og August

• Gjest
Tissing, tissing og atter tissing
« på: 19 Oktober 2006, 19:20:29 »
Ja så var det dette med tissingen igjen. Jeg tror jeg blir nødt til å gjøre noe med det. Det er blitt tissa OVERALT; senga, sofan, stolen, overalt på gulvet og særlig inntil ting som ovnen eller skap, det trekker ned under gulvbelegget og lukta setter seg for godt, leiligheta mi vil måtte totalrenoveres om dette fortsetter. Jeg har levd med dette i nesten to år, og jeg tror jeg snart må tenke over hvor jeg skal sette grensa. I dag tidlig oppdaget jeg at det hadde blitt tisset på kjøkkenbenken til og med. Det er August som er synderen, jeg har oppdaget han opptil flere ganger, uten at det har hjulpet noe forøvrig.
Jeg har prøvd feliway, jeg har prøvd å ha han ute så mye han vil, jeg har prøvd å dekke over sofa og seng med plast, ingenting nytter. Tissingen startet da jeg fikk Ulla og sluttet for en periode da broren, Agent Cooper, døde. Nei, dette er håpløst. Omplassering blir heller ikke lett, hvem vil vel ha en katt som tisser inne.
Akkurat nå er Fighter på saken, og f.o.d prøver å tenke ut en lysende ide, så jeg tar ingen avgjørelser enda. Men jeg tror snart jeg må si at nok er nok.
 :icon_cry:

Heidi K

• Gjest
SV: Tissing, tissing og atter tissing
« Svar #1 på: 19 Oktober 2006, 19:23:31 »
Ikke noe moro dette nei  :icon_sad:

Jeg håper du/dere finner en løsning på det, for det er jo slitsomt for deg å måtte vaske leiligheten hele tiden også. Dere kommer nok til en løsning som er til beste for begge kattene og dere selv  :icon_sad:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #2 på: 19 Oktober 2006, 19:26:43 »
Jeg er redd for at dette er et håpløst tilfelle, og valget er enten å leve med det, noe som må være uutholdelig, eller avlive katten.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19 Oktober 2006, 19:44:33 »
trassig. håper at fighter kan utrette noko.
at du har levd med dette i 2 år er tøfft gjort, syns eg. trur mange hadde gitt opp før det. eg skjønner at du er lei no.
 :icon_sad:

heike

Kismet

• Gjest
« Svar #4 på: 19 Oktober 2006, 19:45:47 »
Det er helt klart at når du har levd med dette i to år, så har du jammen vært tålmodig, og at du ikke kan fortsette å leve slik stort lengre, der har du min fulle støtte.
Det vil nok være vanskelig å få noen til å ta imot en katt som tisser inne - men kan det være at August kunne settes bort på prøve som den eneste katten i hjemmet, for å se om det er andre katter som gjør han nervøs ?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19 Oktober 2006, 20:14:28 »
Er enig med Marit her, jeg tror neppe omplassering er noe ide. Faktisk da er det bedre å avlive, om det er aldri så grusomt. Virker som dette er noe en ikke får bukt med. 2år er jo utrolig lang tid, og da og at tålmodigheten din ikke har røket før gud det er utrolig hehe.

Ulla og August

• Gjest
« Svar #6 på: 19 Oktober 2006, 20:23:51 »
Jeg har alltid sagt at følelsene jeg har for kattene mine er sterkere enn følelsene jeg har for tissinga, altså at jeg elsker dem mer enn jeg er sint eller lei for tissinga. Det er derfor jeg har holdt ut så lenge. Og jeg elsker virkelig August høyere enn alt, men hvordan kan jeg fortsette å leve med dette? Jeg tror ikke mye på omplassering selv, jeg er redd han ville blitt kasteball en stund før han ble avlivet. Og jeg kunne aldri i mitt liv unne han noe sånt. Nei dette er nok et tilfelle med rimelig innsnevrede muligheter. Det værste er at han tisser aldri når jeg ser det, så jeg oppdager sjeldent flekkene før de er tørket inn. Da oppdager jeg dem ved lukt, for jeg har mye mørke farger her. Siden jeg ikke ser at han gjør det trodde jeg lenge det var Ulla som tisset, siden jeg vet hun har gjort det hun også, men jeg har tatt August på fersken noen ganger i både å markere og stortisse. I verste tilfelle er det dem begge, men den tanken holder jeg ikke ut engang!!!
« Siste redigering: 26 Oktober 2006, 16:31:21 av Ulla og August »

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19 Oktober 2006, 20:27:18 »
og om ein virkeleg skiller dei to katter for ein stund, kanskje be ei vennine ta vare på ein av dei, for å finne ut kvem av dei som er tisse-synderen og om kanskje tissinga gir seg i nye omgivelser og som alenekatt?

er einig at ein katt med tisseproblem har vansker med å bli omplassert, ja.

heike

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19 Oktober 2006, 20:44:03 »
Jeg skjønner hva du mener, det er enkelt for oss å si hva du kan gjøre. Jeg ville heller aldri holdt ut tanken på å tatt mine om de hadde holdt på sånn.
Men jeg kom på en ting da, sånn atferdsterapeut, sikkert ikke billig, men kanskje dem kunne hjulpet deg?
Det kan være utrolig vanskelig å finne ut årsaken på hvorfor det skjer, så derfor tenkte jeg at siden de er proffesjonelle kanskje klarer det.

Denne syns jeg var fin, er veldig masse å lese men absolutt verdt en titt.

http://www.dyreklinikken-stend.no/Urenslighet.pdf
« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 20:53:43 av Tamlin »

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #9 på: 20 Oktober 2006, 12:20:53 »
Du vet hva jeg syns om saken Ellen, selv om det ikke er det du vil. :bigarmhug:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #10 på: 20 Oktober 2006, 14:48:13 »
Uff ja, Linda, jeg veit godt hva du meiner. Jeg hater tanken, men er redd for at jeg til slutt må venne meg til den.

Adferdsterapi høres veldig smart ut Tamlin, desverre er situasjonen min slik at jeg ikke lengre vet om jeg har penger nok til å leve og betale regninger akkurat nå. Jeg har jo måttet hoppe av skolen og må stoppe lånet, og så er jeg sykemeldt og kan ikke jobbe. Sykemeldte studenter har desverre ingen rettigheter når det kommer til penger og støtte, ingen som gjelder i min situasjon hvertfall. Så adferdsterapi har jeg rett og slett ikke råd til.

F.o.d. sjekker litt rundt med fosterhjemmene sine for å se om jeg evt kan ha August som eneste katt hos noen en stund, for å se om det hjelper. Jeg er imidlertid usikker på dette, for jeg vet ikke om noen gidder å ta inn en katt som kan ende opp med å tisse inne hos dem. Er noen så kule at de likevel tar risikoen, tenker jeg at det blir feil dersom han ikke slutter å tisse der heller og jeg må avlive han. Hvis jeg må avlive han vil jeg nemlig ikke at den siste tiden hans skal ha vært frem og tilbake til andre steder og ustabil.
Hva skal jeg gjøre!!!??
 :skjelveleppe:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 20 Oktober 2006, 14:55:23 »
Kan du prøve å la ham være eneste katt hjemme hos deg?  :klø seg:
Skure ned hele leiligheten så du får vekk eventuelt lukt han må ha laget, også ha Ulla hos noen en liten periode?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20 Oktober 2006, 15:23:50 »
Uff trasig situasjon  :icon_sad:
Jeg vet ikke hva du skal gjøre jeg, men ingen kan komme å si at du ikke gjør alt for pusene dine i vært fall  :bigarmhug:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #13 på: 20 Oktober 2006, 15:29:41 »
Kan du prøve å la ham være eneste katt hjemme hos deg?  :klø seg:
Skure ned hele leiligheten så du får vekk eventuelt lukt han må ha laget, også ha Ulla hos noen en liten periode?

Problemet med det er at Ulla er så nervøs og usikker som hun er, og hun ville ikke tåle å bli satt bort for en periode. Jeg tok henne med hjem til Lillehammer en gang, den eneste gangen jeg har forsøkt å ta henne vekk fra hjemmet, og hun gjemte seg under sofan på gjesterommet under hele besøket, kanskje fire-fem dager. Hun kom ut en gang og løp og gjemte seg et annet sted. Vi lette og lette etter henne men fant henne ingen steder. Til slutt fant vi henne nede i gangen. Da hadde hun gjemt seg bak en blomst som sto i et hjørne, og hun sto på to bein klistra opp mot hjørnet. Nei, Ulla kan ikke tas med noested, hun er altfor redd av seg. Desverre. Hvis ikke hadde det vært den beste løsningen.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #14 på: 20 Oktober 2006, 15:43:11 »
Uff... trasig dette!  :skjelveleppe:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Ulla og August

• Gjest
« Svar #15 på: 20 Oktober 2006, 16:51:49 »
Og jeg føler meg så innmari skyldig. Som om jeg har gjort noe feil og har føkka opp kattene mine... 
« Siste redigering: 20 Oktober 2006, 17:01:22 av Ulla og August »

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #16 på: 20 Oktober 2006, 16:56:21 »
Tror jeg ikke du har altså tvert i mot syns jeg du har vært ekstremt tålmodig og prøvd masse.
 :)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #17 på: 20 Oktober 2006, 17:06:45 »
 :icon_sad: Skjønner at du føler det sånn, men du har jo holdt på med dette lenge, og du gir ikke opp, altså så gjør du ikke fei!

Kismet

• Gjest
« Svar #18 på: 20 Oktober 2006, 17:12:43 »
Du har holdt ut i to år - jeg tror de færreste hadde orket det halvparten av tiden.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #19 på: 20 Oktober 2006, 17:22:22 »
Uff, dette var utrolig kjedelig!!
Spesielt at du må tenke på dett NÅ, når du egentlig bare burde ha kattene som støtte, og ellers tenke på deg selv.
Jeg ser heller ingen særlig løsning på dette, bortsett fra den ene, som man helst vil unngå.
Om du velger avlivning, så husk at August overhode ikke vil ha det fælt på noe vis etterpå!
 :icon_sad: