Skrevet av Emne: 11 uker  (Lest 1643 ganger)

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
  • *weee*
    • Vis profil
11 uker
« på: 19 Oktober 2006, 15:54:56 »
Hei og hopp

Er det veldig krise om pusen bare er 11 uker gammel når den kommer til et nytt hjem?

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
SV: 11 uker
« Svar #1 på: 19 Oktober 2006, 15:59:08 »
Nei, det vil gå bra.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 19 Oktober 2006, 16:13:26 »
Det kommer helt an på katten, noen trenger litt ekstra tid på seg, det er noe man må se an. En av mine katter var 13 uker da hun kom til meg, og hun kunne nok hatt godt av en ekstra uke eller to hos mor.

Personlig ville jeg ikke tatt imot en så ung kattunge, men nå er jeg veldig streng på dette med alder ved levering. Jeg vil at kattunger og kattemor skal være helt ferdig med oppdragelse og amming før de skilles, så jeg leverer ikke kattunger før de er minst 15-16 uker.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19 Oktober 2006, 16:22:09 »
Buster kom til oss da han var 11 uker. :wink[1]:

Kismet

• Gjest
« Svar #4 på: 19 Oktober 2006, 17:08:08 »
11 uker går nok bra det.

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 19 Oktober 2006, 17:36:55 »
Kjøper ikke du katt hos oppdretter? Da skal den ikke selges før den er minst 12 uker gammel iflg NRR.

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • *weee*
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19 Oktober 2006, 17:55:05 »
Jo, men fikk mail av oppdretter i går om at jeg kan hente henne fredag 27, og da er hun 11 uker 2 dager gammel. Har ikke snakket mer med henne siden, så jeg vet ikke hvorfor hun skal bli levert allerede

Heidi K

• Gjest
« Svar #7 på: 19 Oktober 2006, 20:53:46 »
Jo, men fikk mail av oppdretter i går om at jeg kan hente henne fredag 27, og da er hun 11 uker 2 dager gammel. Har ikke snakket mer med henne siden, så jeg vet ikke hvorfor hun skal bli levert allerede

I NRR's regler står det ganske klart at kattunger skal leveres tidligst ved 12 uker. Og når dette er oppdretter bør det jo følges.

Men i selve saken tror jeg ikke 4-5 dager fra eller til, spiller noen rolle sånn sett.

Mine kattunger fra oppdretter har jeg hentet i ca 15 ukers alder, og det er jeg jammen glad for også  :biggrin:

Ragstars

• Gjest
« Svar #8 på: 19 Oktober 2006, 21:01:07 »
Det hørtes rart ut...
Har du hørt med oppdretteren hva som er grunnen?
(Vet at hun leverte det forrige kullet sitt litt tidligere, men det var pga. ferie i juli.)
Syns i såfall du burde gjøre henne oppmerksom på dette, og be om hun kan få være ei uke til. Jo lengre jo bedre er min mening  :wink[1]:
Skjønner at hun kanskje er litt lei av å ha sju små løpende i beina, men dette er ingen unnskyldning for å levere kattene tidligere...
Hun venter jo også kull igjen i desember :whistling:

Ta deg en prat med henne du, og si at kattunger ikke skal leveres før 12 uker!
Henta selv Destiny da hun var 14 uker, og det var iallefall helt OK :icon_mrgreen:

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • *weee*
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19 Oktober 2006, 21:03:43 »
Ja, skal ta å høre med henne =)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19 Oktober 2006, 22:37:57 »
Om kattungen skal leveres tidligere så skal veterrinær ha godkjent dette. Jeg fikk Faramir da han var 10 uker og noen dager gammel, dette pga at oppdretter skulle bort. Gikk helt greit her, men så har jeg ei hokatte som tok av seg stell og litt oppdragelse også da, i tillegg til at jeg gikk hjemme sykemeldt, og fikk tatt meg godt av lille babyen.. :love: Hadde ville hørt om hun ikke kunne ha venta ei lita stund til.