Hei tl dere alle!
Jeg har en hunnkatt, Tigerlily, som nærmer seg 3 1/2 år. Hun har eksem/hudlidelse. Dette fikk hun plutselig en sommer for vel 2 år siden nå. Jeg er usikker på som er årsaken eller om dette er noe hun er født med. Har vært inne på tanken om det var forårsaket av kokt seifileet. Det har hun nemlig ikke fått hele livet, så vi har sluttet med det for et par måneder siden. Akkurat nå er eksemen eksremt ille igjen og Tigern er litt slapp og utafor. Holder seg det meste inne for tiden. Tror det skykldes at hun ikke er bra, snarere enn høsten som brått kom...
Vi har vært hos Skedsmo Dyreklinikk flere ganger med problemet og hun får noe sprøyter der, kortison og/eller antibiotika tror jeg. I tillegg får vi foreskrevet tabletter, mikstur og salve som skal tas. Erfaringen min er at det nesten tar knekken på det, men ikke helt... Så etter litt blusser det opp igjen.
Leste noe her på nettet om at dere anbefaler lakseolje, så det skal vi løpe å kjøpe med en gang.
Ellers får katten min bare Sheba og friskis og Whiskas tørrfor.
Det er vel strengt tatt ikke mat de fleste eierene på dette forumet gir kattene sine, men har dere noen erfaring med at dette er med å forverrer problemet?
Tar i mot alle råd og tips.
Mvh, Karianne