Skrevet av Emne: Ta med kattene på ferie?  (Lest 974 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Ta med kattene på ferie?
« på: 08 Juli 2005, 08:56:32 »
dette spørsmålet har jeg spurt et annet sted, men ikke fått svar, så jeg spør her (siden jeg snart på bestemme meg)

14-17 juli skal jeg på ferie på sørlandet. Skal sove i campingvogn på en campingplass. Jeg vurderer fram og tilbake om jeg skal ha med pusene mine. (Mjauritz 15 mnd, Mustang snart 12 mnd). De må være ute hele tiden (i bånd). Men vi skal jo være ute vi også. Om natta må de sove i bilen ( i skyggen, med lufting, mat og vann selvfølgelig).
Jeg var på samme ferie i fjord og da hadde jeg med meg Mjauritz (Mustang var ikke født enda). Det gikk kjempefint.
Vi må kjøre i 3 timer for å komme dit, men jeg tror det skal gå greit hvis ikke det er for varmt.
Hva syns dere jeg skal gjøre? Skal jeg ta de med på ferie, eller har de det best hjemme?

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Ta med kattene på ferie?
« Svar #1 på: 08 Juli 2005, 10:11:54 »
Hvis dere har pålitelige mennesker til å se etter dem, ville jeg valgt å la dem bli hjemme. Da vil det bli mer ferie på dere også, slipper hele tiden å passe på at de ikke lurer seg ut, at det er for varmt for dem, osv.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Ta med kattene på ferie?
« Svar #2 på: 08 Juli 2005, 10:23:12 »
ja, typen min kan passe dem. Men problemet er at jeg bare kan lufte når det er folk i leiligheten min (for å passe på at de ikke hopper ut) og da kan det bli veldig varmt for dem der inne.
på campinga skal de være ute hele tiden, de skal være sammen med oss.. hmm..

Utlogget Marit

• Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Ta med kattene på ferie?
« Svar #3 på: 08 Juli 2005, 10:39:48 »
Kan du ikke få lagd en ramme med netting til å sette på innsiden av et vindu som er aktuellt å bruke til lufting?
Mvh Marit

Anatole France

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
Ta med kattene på ferie?
« Svar #4 på: 08 Juli 2005, 10:59:40 »
Nå har jo jeg sett leiligheten din og kan tenke meg hvor varmt det kan bli der! Hvis det gikk bra med Mjauritz på tur i fjor så ville jeg tatt dem med. Begge er jo vant til å være ute under oppsyn.

Men hvordan får du skygge på bilen både kveld og morgen?
Anne Gro

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Ta med kattene på ferie?
« Svar #5 på: 08 Juli 2005, 11:12:05 »
Jepp, kunne få laget en sånn nettingramme. Men veit ikke om jeg får det til før ferien..

Ja, du har jo sett leiligheten min, Anne Gro. Det er en skikkelig badstue nå. Over 30 grader hele dagen, selv om jeg lufter alt jeg kan + vifte. først når sola går ned synker det til 25 grader, sånn at det går ann å sove.
Jeg er redd for at det rett og slett blir for varmt for dem hjemme alene.
Det er veldig vant til å gå i bånd og være under oppsyn, så den delen burde gå veldig bra.
Når det gjelder bilen, fikk jeg det til i fjord. Da sjekka jeg temperaturen 3 ganger. en gang på kvelden, en gang midt på natta og en gang tidlig på morgenen. Bilen sto i godt gjemt inne i skyggen. Så det må jeg få til i år også. Jeg skal også gjøre det sånn at jeg ser bilen fra vinduet. Eventuelt kan jeg sove i bilen selv, for vi er altfor mange som sover i vogna (plass til 4, vi er 6 voksne og 2 barn).
I fjord gikk jeg også lange turer med mjauritz. ut  skogen, der han fikk lekt i lyngen og kost seg. Virket som han hadde det bra.

Turen nedover blir en annen sak. Det kommer til å bli ganske varmt, men ikke varmere enn det er i leiligheten min hjemme. Kjører sånn i åttetida om kvelden. Håper det går bra.

Mattis

• Gjest
Ta med kattene på ferie?
« Svar #6 på: 08 Juli 2005, 11:15:06 »
Ville tatt dem med jeg :-)

Utlogget Marit

• Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Ta med kattene på ferie?
« Svar #7 på: 08 Juli 2005, 12:08:09 »
Hvis forholdene i leiligheten er slik du beskriver dem, ville jeg tatt kattene med på ferie...
Mvh Marit

Anatole France

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Ta med kattene på ferie?
« Svar #8 på: 08 Juli 2005, 12:45:36 »
Ok, takk for svar, alle sammen.
Jeg tror jeg tar de med ;) Har enda litt tid å bestemme meg på da :bigsmile:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Ta med kattene på ferie?
« Svar #9 på: 08 Juli 2005, 12:56:25 »
Jeg ville tatt dem med!!! Er det Kragerø du skal til, kanskje??? Husker du skrev at du hadde vært der før.. Har dere air-condition i bilen?? Hadde med kattene i bil i går, med a.c, og den hjelper veldig altså... Blir kjølig og deilig luft i bilen, uten at det bråker og blåser... Tidligere har jeg hatt vinduene åpne, og da har kattene vært urolige, pga de høye lydene..
Du får nok en bedre ferie, når du slipper å bekymre deg om at kattene har det bra hjemme..  :hilse:

Sissel

• Gjest
Ta med kattene på ferie?
« Svar #10 på: 08 Juli 2005, 13:01:59 »
For tips om katt på camping kan du jo stikke innom hjemmesiden til Lena Nordström, S*Shenandoahs (http://www.shenandoahs.se/). Hun tar kattene med seg på campingferie og har både bilder og litt tekst om det på sidene sine  :thumbsup:

Sissel

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Ta med kattene på ferie?
« Svar #11 på: 08 Juli 2005, 13:33:05 »
takk for tips om webside, den skal jeg sjekke ut :bigsmile:

Jepp, vi skal til Kragerø ;) Supert der! Håper det blir bra vær. var det så at du bor i nærheten? Det er Lovisenberg vi skal til btw ;)

Nei, vi har ikke air condition :( Må nok ha vinduene oppe. Mjauritz syns det er litt skummelt i begynnelsen, men etterhvert går det bra. De er ganske vant til å kjøre. Mustang bare legger seg til å sove han ;)

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Ta med kattene på ferie?
« Svar #12 på: 08 Juli 2005, 14:14:33 »
Nå er det hvertfall nesten 30 grader her!!! Over 20 i sjøen :cool:   Nydelig, men jeg er litt varm :flau: Jeg bor ca 20 min med bil derfra... Skal på ferie på marivold camping i Grimstad noen dager til uka.. Deilig!!!Nå er det hvertfall yrende uteliv på kveldene i Kragerø... Det er jo morro da :thumbsup: