Skrevet av Emne: Link for dyrefor som ikke tester på dyr  (Lest 2483 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Link for dyrefor som ikke tester på dyr
« på: 18 Oktober 2006, 17:04:42 »
Denne er sikkert lagt ut før, men jeg legger den ut ifall...Bare link videre om dette burde stå ett annet sted... 

http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm

« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:53:54 av miss »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Kjøp dyrefor som ikke tester på dyr...
« Svar #1 på: 18 Oktober 2006, 17:06:44 »
Supert..

Oliver's Petfood
http://www.olivers.dk

De bruker eg! ;)  :jippi[1]:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Oktober 2006, 17:17:14 »
Det som er flott med Olivers er at de ikke bruker avfallstoffer fra dyr, alt som er i maten deres er godkjent for menneskeføde også. og de har ikke testet på dyr som dere sier.

Andre fordeler er jo 10 % rabatt for oss på katteprat, de leverer på døra, og de har 15 kgs poser  :biggrin:

Minus..de har ikke mer enn en smak tilgjengelig foreløpig, mulig pusene blir lei om man ikke varerer litt. Håper Olivers etterhvert får en annen smak også på maten til pusene  :x-fingre[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 Oktober 2006, 17:24:39 »
Er Olivers kastatfor?

Så ikke Hills på listen, vil det si at de tester på dyr?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 Oktober 2006, 17:38:19 »
De har ikke noe eget for for kastrater nei, de har kitten, adult, og senior/ diett.

Sitat
5 kg OLIVER'S CAT ADULT
OLIVER’S CAT ADULT

UTVIKLET TIL
Alle katter fra 6 måneders alderen, som fortjener det beste.

OLIVER’S bruker utelukkende råvarer av høy kvalitet, som er godkjendt til menneskeføde. De enkelte ingredienser er dessuten utvalgt med stor omtanke for din katts velvære.

Med OLIVER’S får du endelig et kompromisløst kattefôr.

Kastrerte hankatter bør i utgangspunktet bruke en egen diet fra dyrlegen.

VERD Å MERKE SEG
Fremstillet med fersk kylling og saft fra kyllinglever, som gir den gode smak.
Den dyreste og beste fettkilde er brukt for optimal oppvekst: 100% kyllingfett.
Inneholder ingen animalske biprodukter, kun ren og reell kylling og laks, som er godkjent til menneskeføde.
Tranebær og et balansert magnesiumnivå forhindrer urinveisrelaterte sykdommer.
Lucernefrø er tilsatt som en naturlig vitaminkilde.
Ingen genmodifiserte råvarer (GMO).
Innkludert på ANIMAs liste over etisk korrekt utviklet fôr, dvs. uten bruk av dyreforsøk.
Naturlig konservert med E-vitamin & rosmarin.
Omega 3-6 i det helt optimale forhold.
Et balansert magnesium-nivå forhindrer urinveisrelaterte sykdommer.
Medfører mindre avføringsmengde, da det er kun er brukt råvarer av høy kvalitet.
Yucca Shidigera reduserer lukten fra kattebakken og har en positiv innvirkning på kattens bevegelighet.
Fremstillet i Canada.

NØKKELTALL

Råprotein 32%
Råfett 20%
Råfibre 3 %
Råaske 6,5%
Fersk kylling 18,5%
Kylling i alt 61%
Kcal. Pr kg (ME) 4589
Omega 3/6 0,3%/2,75%
Opptak 90%

FÔRMENGDER
Kattens vekt Fôrmengder Fargekode tilmålebegeret
3 kg 25 g Sort
4 kg 40 g 2 x rød
5 kg 50 g Lysegrønn
6 kg 60 g Lysegrønn + rød
7 kg 70 g Lilla
8 kg 80 g Grå
9 kg 90 g Grønn
10 kg 100 g 2 x lysegrønn

RÅDGIVNING
De angitte måltidsmengder anviser den daglige maksimale porsjon. Husk, at den viktigste indikator for korrekt fôrmengde er din katt. Hvis din katt er overvektig, justeres mengden ned. Fôrmengden avhenger dessuten av aktivitetsnivå, årstid, omgivelser og rase. Er du i tvil om den korrekte fôrmengde til din katt, så kontakt OLIVER’S.

OPPBEVARING
Den ideelle oppbevaring for fôret er i den originale OLIVER’S FÔRTØNNE. Den er lufttett så vitaminer og den unike smak beholdes. Fôrbøtten er godkjent til å inneholde fødevarer til menneske. Fôret skal stå i skyggen, i fuktfri omgivelser og i en temperatur mellem 5-20 grader.

HOLDBARHET/FRISKHET
OLIVER’S CAT ADULT er holdbar 12 måneder etter fremstillingsdatoen. Da vi handler med våres kunder uten mellomledd og er Nordens største direkte leverandør, vil vårt fôr alltid ha minimum 8 måneders holdbarhet ved mottak. Det betyr mye for smaksopplevelsen at et fôr er ferskt.

PRIS

5 kg 229 kr.Inkl. moms og levering
15 kg 559 kr. inkl. moms og levering

INGREDIENSER
Kyllingmel, fersk kylling, avskallet bygg, kyllingfett, saft fra kyllinglever, roetrævler, canola-olie, laks, hørfrø, raspet gulerot, raspet potetl, bi-pollen, lucernespirer, tranebær, tang, taurin, lysin, yucca shidigera, komplet mineral- og vitamintilskudd

MINERAL FORDELING

Magnesium 0,09%
Fosfor 0,8%
Kalcium 1,25%
Taurin 0,16%
Jern 211mg/kg
Kobber 32mg/kg
Mangan 32mg/kg
Zink 197mg/kg
Jod 6,14mg/kg
Selen 0,24mg/kg
Cholin 2500mg/kg
Yucca Shidigera 0,3%

VITAMIN FORDELING

Vitamin A 32kiu/kg
Vitamin D3 2kiu/kg
Vitamin E 201iu/kg
Vitamin K 1,9mg/kg
Thamin (B1) 51,5mg/mg
Riboflavin (B6) 43,4mg/kg
Pantothenic Syre 50,6 mg//kg
Niacin 214 mg/kg
Pyrodoxine (B6) 26,7 mg/kg
Folsyre 3374mg/KG
Biotin 600 mg/kg
Vitamin B12 514,9 mcg/kg

Her er den jeg bruker på våre kastrerte puser på 1 og 10 år  :icon_wink:

En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18 Oktober 2006, 17:51:59 »
Fikk akkurat en sekk full av kattemat fra Olivers :) Gjett om kattene likte det eller..

Ask er helt VILL etter dette foret, han holdt på å bite av meg fingeren for å smake mere..  :morsomt:

De andre likte det oxo, men Ask bare LOVED IT BIG TIME :)

:icon_smile:
« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:55:58 av miss »

Utlogget Lino

• Fin pus
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • Pike med ord skriver
« Svar #6 på: 18 Oktober 2006, 17:55:33 »
Andre fordeler er jo 10 % rabatt for oss på katteprat, de leverer på døra, og de har 15 kgs poser  :biggrin:
Hvordan?

« Siste redigering: 18 Oktober 2006, 21:00:15 av Christine »

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #7 på: 18 Oktober 2006, 20:13:37 »
Det med at Iams og Eukanuba mishandler dyr har vært diskutert mange ganger. Det er vel en kampanje PETA har satt i gang, og meningene er delte om hva som er riktig og ikke.

Nå er det også en forskjell på å mishandle dyr og å teste på dyr, og også på hvordan man tester på dyr.
Man må jo nødvendigvis smaksteste fôret på dyr osv. Hvordan kan man feks lage et fôr som hjelper på tannhygienen (eks Oral Care) uten å teste det ut om det faktisk virker? Eller Hairball Controll, slike ting må jo forskes på og testes ut.
Det viktigste for meg er at evt testdyr ikke lider. Og med det søkelyset fôrprodusentene har på seg, håper jeg dermed at de dyrene de har lever bra liv.

Det er vel noen medlemmer her som har vært på RC`s fabrikk i Frankrike, og besøkt kattehusene deres der?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18 Oktober 2006, 20:21:50 »
Det viktigste for meg er at evt testdyr ikke lider. Og med det søkelyset fôrprodusentene har på seg, håper jeg dermed at de dyrene de har lever bra liv.

Det er såklart viktig at evnt testdyr ikke lider, og det er nok store forskjeller på dette blandt de som tester sine produkter på dyrene.. Skulle kanskje formulert tittelen annerledes da.. Det jeg mener og er sterkt imot er grusomheter rundt dyretestinger, slik som det fremstilles på den siden jeg linket til..
« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:56:15 av miss »

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 Oktober 2006, 20:33:03 »

Fant dette om Hills, sender linken om Hill's engasjement innen dyrevelferd:
http://www.hillspet.com/zSkin_2/company_info/company_info_general.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024123&bmUID=1161196185614&bmLocale=no

(tatt fra hjemmesiden demmers)
« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:56:31 av miss »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18 Oktober 2006, 21:00:32 »
Hvordan?
ved å skrive i kommentarfeltet på olivers når man bestiller at man er medlem på katteprat  :wink[1]:

Utlogget Lino

• Fin pus
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • Pike med ord skriver
« Svar #11 på: 18 Oktober 2006, 21:25:28 »
Åååh, nå har jeg bestilt ny mat til Nusse og Bios, håper virkelig de liker det. Det var jo ikke dyrt heller!  :biggrin:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18 Oktober 2006, 21:28:31 »
Åååh, nå har jeg bestilt ny mat til Nusse og Bios, håper virkelig de liker det. Det var jo ikke dyrt heller!  :biggrin:

Nei, synes det er billig jeg :)  :biggrin:

Ask er kjempe glad i det, men Embla ville bare spise det gamle foret... Så det er forskjell på smakssansene demmers ja :)
« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:56:48 av miss »

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18 Oktober 2006, 22:10:06 »

Fant dette om Hills, sender linken om Hill's engasjement innen dyrevelferd:
http://www.hillspet.com/zSkin_2/company_info/company_info_general.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024123&bmUID=1161196185614&bmLocale=no

(tatt fra hjemmesiden demmers)

Da fortsetter jeg å fore trollene mine med dette, og med god samvittighet etter det jeg skummet igjennom!  :)

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
« Svar #14 på: 19 Oktober 2006, 16:22:20 »
Denne er sikkert lagt ut før, men jeg legger den ut ifall...Bare link videre om dette burde stå ett annet sted... 

http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm

I følge dette er IAMS ett produkt som mishandler dyr... (har vært borti det tidligere oxo, aldri brukt det heller)

Den kampagne er meget gammel og burde være taget af deres hjemmeside, for den har ikke hold i dagens virkelighed.
Jeg sætter stort spørgsmålstegn ved mange "dyre-beskyttelses/kæmper- foreninger", idet jeg betragter DEM som dyremishandlere.
Det gør jeg fordi de blandt andet beskæftiger sig med, at trænge ind i mink og rævefarme for at lukke dyrene ud. De tager ikke hensyn til om dyrene kan klare sig i naturen eller om de dyr der er i naturen, kan klare sig for dem.
Min største skræk er; at de skal komme i tanke om, at de også vil slippe mine dejlige katte ud i naturen, ved at klippe hul i tråden til deres løbegård. Jeg får mareridt ved tanken alene og derfor kommer mine katte ikke i løbegård, når jeg ikke er hjemme.
Prøv at forestille jer, at de også kommer i tanke om, at lukke løverne ud af zoologiske haver. Bortset fra, at løverne er farlige for os mennesker, så kan de altså ikke klare sig men vil dø i nattefrosten.

samtidig skulle man måske spørge disse mennesker hvor de tror skindet fra deres vinterstøvler kommer fra? Nå ja, det er jeg jo kommet til at spørge en god bekendt om en gang. Denne bekendt er ivrig dyreretsforkæmper og vegetar, hun går også ind for alt hvad der hedder økologi. Det er fint nok, men hun har fine lædersko og lækre skindhandsker  :icon_neutral: og hvor bliver økologien af, når de økologiske gulerødder er pakket ind i plastik?

Ups så fik jeg mig talt varm  :rødmeja: jeg går ind for, at man ikke anvender dyreforsøg der på nogen måde gør dyrene skade, men jeg giver ret i, at smagstester osv, vel kun kan gøres sammen med dyr af den målgruppe det skal anvendes hos.
Jeg køber selv kun rengøringsmidler og kosmetik der ikke er fremstillet med dyreforsøg.
MVH Lone

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #15 på: 19 Oktober 2006, 16:31:12 »
Jeg blir matt hver gang denne "kampanjen" dukker opp på mailinglister og dyrefora, den er like seiglivet som bonsaikattene! Alette og Khin-Mya uttrykker nøyaktig min mening!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #16 på: 19 Oktober 2006, 16:42:41 »

Den kampagne er meget gammel og burde være taget af deres hjemmeside, for den har ikke hold i dagens virkelighed.
Jeg sætter stort spørgsmålstegn ved mange "dyre-beskyttelses/kæmper- foreninger", idet jeg betragter DEM som dyremishandlere.
Det gør jeg fordi de blandt andet beskæftiger sig med, at trænge ind i mink og rævefarme for at lukke dyrene ud. De tager ikke hensyn til om dyrene kan klare sig i naturen eller om de dyr der er i naturen, kan klare sig for dem.
Min største skræk er; at de skal komme i tanke om, at de også vil slippe mine dejlige katte ud i naturen, ved at klippe hul i tråden til deres løbegård. Jeg får mareridt ved tanken alene og derfor kommer mine katte ikke i løbegård, når jeg ikke er hjemme.
Prøv at forestille jer, at de også kommer i tanke om, at lukke løverne ud af zoologiske haver. Bortset fra, at løverne er farlige for os mennesker, så kan de altså ikke klare sig men vil dø i nattefrosten.

samtidig skulle man måske spørge disse mennesker hvor de tror skindet fra deres vinterstøvler kommer fra? Nå ja, det er jeg jo kommet til at spørge en god bekendt om en gang. Denne bekendt er ivrig dyreretsforkæmper og vegetar, hun går også ind for alt hvad der hedder økologi. Det er fint nok, men hun har fine lædersko og lækre skindhandsker  :icon_neutral: og hvor bliver økologien af, når de økologiske gulerødder er pakket ind i plastik?

Ups så fik jeg mig talt varm  :rødmeja: jeg går ind for, at man ikke anvender dyreforsøg der på nogen måde gør dyrene skade, men jeg giver ret i, at smagstester osv, vel kun kan gøres sammen med dyr af den målgruppe det skal anvendes hos.
Jeg køber selv kun rengøringsmidler og kosmetik der ikke er fremstillet med dyreforsøg.
Sitat

Beklager om jeg har lagt ut link til en side som var gammel. Var ikke meiningen å starte en ny debatt om ett gammelt tema som ikke er hold i enda som du skriver.... SORRY...
:(

Og det du skriver om reve og mink-farm signerer jeg, men nå er det vell bare de mest ekstreme dyrebeskytterne som gjør dette da, og jeg støtter ikke det, selv om jeg la ut denne linken.....

Har dessuten forandret overskriften til : Link for dyrefor som ikke tester på dyr :)

« Siste redigering: 19 Oktober 2006, 16:57:31 av miss »

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
SV: Link for dyrefor som ikke tester på dyr
« Svar #17 på: 19 Oktober 2006, 18:21:17 »
Rolig nu  :bigarmhug: det var ikke for at skænde på dig, du kunne jo ikke vide det vel  :dulte:

Nææ, det er nok mest fordi jeg er træt af de ikke har taget den af endnu, men det gør de nok ikke, for så har siden jo ingen berettigelse  :rules:
MVH Lone

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
SV: Link for dyrefor som ikke tester på dyr
« Svar #18 på: 19 Oktober 2006, 18:41:22 »
Rolig nu  :bigarmhug: det var ikke for at skænde på dig, du kunne jo ikke vide det vel  :dulte:

:bigarmhug: