Skrevet av Emne: Yach, flått....  (Lest 1846 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Yach, flått....
« på: 17 Oktober 2006, 23:09:14 »
Vi er HELDIGVIS ikke plaget med at kattene får flått, det eneste tilfellet jeg har vært borti var på Pia for to år siden. Da fant jeg en enkelt  flått som satt fast på haka hennes. Jeg trodde dermed at kattene kom til å bli veldig plaget med dette, men det er den eneste flotten jeg noen gang har funnet på noen av kattene. Helt til i dag.....

Jeg koste og dullet med Pia og kom plutselig borti en liten klump i nakken hennes og tenkte med en gang flått og fikk helt angst. Jeg sa til meg selv at herregud, dette er da vel ikke flått, men bare litt rur etter eventuell slosskamp. Siden jeg bare har opplevd en stk flått på disse årene så var det vel lite sannsynlig tenkte jeg, men jeg kunne allikavel ikke sl meg til ro med den tanken. Jeg henten børsten og begynte å børste Pia samtidig som jeg forsøkte å se hva denne klumpen kunne være.

Der dukkert den opp, den lille jævelen. Jeg fikk helt angst, hater disse krypene De gir meg frysninger og det som verre er. Ropte på Roger samtidig som jeg lette febrilsk etter dette flåttpinsettet vi kjøpte da Tuva ble kastrert for to år siden, vi måtte jo ha et for sikkerhetsskyld.... og det er jeg glad for i dag.  Jeg måtte holde Pia (som var merkelig rolig) mens roger fikk vridd ut den derre jævelskapen. FY så stygg den var. Den hadde nok ikke sitet så alt for lenge, den var ikke kjempestor, men allikavel. Ille nok for en sart sjel som meg.  :fnis[1]:

Etterpå gikk jeg over alle kattene for å forsikre meg om at det ikke var flere å finne, men heldigvis ikke. Nå håper jeg det er like lenge (om ikke enda lengre) til neste gang.  :ad[1]: Jeg trodde at flått var noe man var plaget med på våren jeg, og ikke i midten av oktober.....  :rødmeja:
« Siste redigering: 17 Oktober 2006, 23:13:22 av Kitziee »

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
SV: Yach, flått....
« Svar #1 på: 18 Oktober 2006, 03:17:23 »
Å fysj da...   :ad[1]:
Jeg trodde også det var våren og sommeren man var plaget av dette ja, ikke på høsten når det begynner å bli kaldt.  :icon_rolleyes:

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 18 Oktober 2006, 03:46:03 »
Gud :412: Jeg er glad jeg aldri fikk oppleve flått på Shango :ad[1]:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 Oktober 2006, 07:00:25 »
 :ad[1]:     flått nå på denne tidn  :icon_eek:
Bra du oppdaget den slik at den ikke fikk sitter der så lenge.

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 Oktober 2006, 11:44:40 »
Har opplevd flått på katter 16.desember også!!! så lenge det er mild høst og vinter kan flåtten dukke opp...
Mathea :)

pusetufsa

• Gjest
« Svar #5 på: 18 Oktober 2006, 12:47:51 »
Flåttsesongen varer fra april til oktober, men det er spesielt langs kysten flåtten lever. Vi har sikkert plukket 2-3 flått HVER dag av pusen vår.. Ekle kryp ja, men nå er jeg vant til de.. Flottpinsetter er supre til å fjerne flått med..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18 Oktober 2006, 20:39:55 »
Det blir i allefall fullsjekk på kattene hver eneste dag nå fremover, disse krypene vil jeg ikke ha på kattene mine.  :ad[1]: Som jeg skrev så er vi langt fra plaget av flått, men en er ti for mye........  :fnis[1]:

Ragstars

• Gjest
« Svar #7 på: 18 Oktober 2006, 23:50:51 »
Hvor får an tak i disse flottpinsettene?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18 Oktober 2006, 23:54:17 »
apoteket  :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19 Oktober 2006, 22:03:55 »
Hvor får an tak i disse flottpinsettene?

Vi kjøpte vårt hos en dyreklinikk. To størrelser i pakken for sikkerhets skyld.  :wink[1]: Og grønne......  :fnis[1]:

lyria

• Gjest
« Svar #10 på: 20 Oktober 2006, 13:58:43 »
det er flåttår i år da.. ekstra mange av dem. Jeg har såvidt turt å gå tur i skogen i år jeg.. får helt fnatt bare av tanken.. huff. :o

Utlogget cicca

• Fin pus
  • Takket: 16
  • -ceclie
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20 Oktober 2006, 19:03:59 »
Sitat
Vi kjøpte vårt hos en dyreklinikk. To størrelser i pakken for sikkerhets skyld.   Og grønne...... 

Disse er vel slike som jeg bestilte fra http://www.dyrekommunikasjon.no/undersider/til_salgs.html!

Utrolig effektive hvertfall, anbefales :) Får ut hele flåtten uten å bekymre seg for å "klype av" hodet som du kan gjøre med visse andre såkalte flottfjærnere! (Har prøvd ut et visst anntall!)

Disse er i hvertfall suverene  :icon_smile:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20 Oktober 2006, 21:03:27 »
Er sånne vi og har  :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21 Oktober 2006, 00:26:18 »
Er det forresten vanlig at det blir en liten kul der hvor flotten har sittet? Sikkert mer en reaksjon på bittet?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21 Oktober 2006, 00:29:07 »
Ja, det er temmelig vanlig det blir en liten kul der etterpå, vi pleier ofte å ta litt pyrisept på  :icon_wink:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net