Skrevet av Emne: Fra innepus til utepus  (Lest 1043 ganger)

LilleFly

• Gjest
Fra innepus til utepus
« på: 16 Oktober 2006, 13:12:16 »
Jeg og pusen min skal flytte fra oslo til landsbygda. Hun har vært innepus hele livet, men når jeg flytter ønsker jeg at hun skal kunne være litt ute. Er det mulig å få henne til å bli utepus? Hvordan skal jeg evt gå fram for å få dette til?

Katten min er en 3 år gammel, sterilisert jentepus

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Fra innepus til utepus
« Svar #1 på: 16 Oktober 2006, 13:21:52 »
Det kan gå.. men først ha pus inne på nye stedet en tid først. Også vær ute med pus første tiden, gjerne i sele de første gangene så hun blir vandt med å være ute! :)

Lykke til!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

LilleFly

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Oktober 2006, 13:30:28 »
Jeg pleier å ta henne med ut av og til nå også....med sele så klart, så hun er litt vant med å være ute. Tingen er at jeg er livredd for at hun kommer til å stikke av hvis jeg slipper henne løs... hysterisk mor   :savle[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 16 Oktober 2006, 13:39:31 »
Det er derfor du skal ha henne inne på nyestedet en stund.. vertfall 2 uker helst lengre! Skjem henne gjerne bort ;) Sånn at hun vet kor hun får mat henne.. da kommer hun tilbake ;)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Oktober 2006, 14:16:48 »
Tipper pusen din kommer til å kose seg ute, ha det som vane at du roper henne inn en stund før det blir mørkt på kvelden  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #5 på: 16 Oktober 2006, 16:32:53 »
Lykke til!!

Jeg forstår godt at du vil gi pusejenta muligheten til å bli helt fri, og skal du flytte til en plass hvor det er mindre farer for henne (veier, skoler, jernbaner), så er det jo kjempeflott. Misunner deg. Har to innekatter selv, og håper de en dag kan få muligheten...hvis jeg tør da.  :412:

pusetufsa

• Gjest
« Svar #6 på: 18 Oktober 2006, 12:59:00 »
Vår pusekatt var innepus, men nå er han ute. Vi hadde han inne en månedstid før vi åpnet døren for han. Alt var så nytt og spennende, men også veldig skremmende. Han turde ikke gå så langt før han kom inn igjen med halen mellom bena, men etter en stund gikk det helt fint. I starten passet vi på at han ikke fikk gå for langt bort, gjetet han litt kan en vel si. Men nå elsker han å være ute.. vil nesten bare være ute. Men Vi prøver å holde han inne om natten.. Lykke til!