Skrevet av Emne: mistet tann  (Lest 1476 ganger)

Utlogget __molli__

• Kattunge
  • **
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
mistet tann
« på: 15 Oktober 2006, 19:46:41 »
i dag så va jeg på bessøk til tanta mi og ho hadde ein katt der og jeg satt å kosa med den så plutselig så jeg at jeg hadde blod på meg men jeg blødde ikke så
sjekka jeg katten men da jeg åpna munnen så mangla det en tann og så fant jeg tanna i sofan.
Hva kan ha vert grunnen til den mista tannen

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: mistet tann
« Svar #1 på: 15 Oktober 2006, 19:47:26 »
Hvor gammel var katten?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget __molli__

• Kattunge
  • **
  • Takket: 6
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 Oktober 2006, 19:56:15 »
han er ca 7 månder

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15 Oktober 2006, 20:00:17 »
Fikk du kikke i munnen hans og sett om han har voksen tenner eller babytenner? Mye mulig det var en babytann som datt ut siden han er såpass ung
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Linda

• Gjest
« Svar #4 på: 15 Oktober 2006, 20:01:01 »
Katter mister melketennene i den alderen, det er helt normalt :icon_smile: Men som regel svelger de tennene så det er ikke så ofte man finner noen etter de :wink[1]:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #5 på: 15 Oktober 2006, 20:40:39 »
Bast har knekt den ene hoggtanna si hun...klønepusen vår. Aner ikke hvordan hun har gjort det, men oppdaga det da hun var ca et år, den hoggtanna er halv. Dessuten har hun mistet en bitteliten fortann, og en er skjev. Dyrlegen sier at det ikke er noe farlig, men at vi bare skal holde et øye med munnen hennes.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15 Oktober 2006, 21:13:03 »
Begge våres puser har mistet bittelitt av ene hoggtennene sine oppe, men må regne med litt sånn når de går ute, Garfield fikk sin skadet i slosskamp med en kongepuddel  :icon_sad: og Labben hadde fått knekt litt av sin etter han var borte i 6 dager.

Garfield har også trukket en tann nede på sine gamle dager, den var betent, og vi prøvde å redde den, men uten hell. Garfield ble en mye mer lykkelig katt etterpå, så det var nok vondt for ham å ha den tanna der  :icon_frown:

Nå får de bucacat og feline greenies så det holder, og Garfield hadde faktisk omtrent ikke tannstein på sist kontroll  :icon_smile: Kun bittelitt lysegult på et par av jekslene, og er ca to år siden tennene hans ble renset av veterinær  :icon_smile: ( Garfield nærmer seg 11 år og har hatt brune jeksler i mange år faktisk tidligere, så det nytter med tannpasta for pus selv om de bare slikker den i seg  :wink[1]: )

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #7 på: 15 Oktober 2006, 21:47:29 »
Så bra at Garfield har det bra da, det hørtes jo voldsomt ut med slosskamp med kongepuddel  :412:

Dyrlegen sa at Bast hadde antydning til tannsten sist, men hun skal snart inn til vaksinering, så da får vi se.
Har gitt dem noe som heter PlaqueOff, men har sluttet pga Frøya..nå får Bast bare noe godt når hun er ute, når Frøya ikke er der.
Får se hvordan tenna ser ut...

hadde nok vært enklere med Bucacat, det kunne jeg bare gitt Bast når hun er ute i sele.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15 Oktober 2006, 21:51:29 »
Var temmelig voldsomt med kongepuddel ja, eieren hadde ikke kustus på hunden og Garfiel sprang rundt som en galning og ville hoppe inn vinduet som dessverre var stengt  :grine: Akkurat da grep puddelen fatt i Garfield i nakken og filleristet ham  :icon_mad: Vi fikk jaget vekk puddelen og fikk Garfield inn i sikkerhet, men Garfield var livredd i flere dager etterpå, ingen alvorlige skader, men hadde bittskader her og der. Og den dag i dag er han livredd alt som heter hunder  :icon_sad:

Hater hundeeiere som ikke har hunden i bånd når de går tur  :icon_mad:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #9 på: 15 Oktober 2006, 21:58:23 »
Helt enig..det er fælt, at det der skal skje.

Svigers har en hund, utrolig snill hund egentlig. men den er forferdelig leken! Da de komhit på besøk for første gang, ba vi dem ta med hunden, for å se hvordan kattene reagerte. De reagerte med sjokk og vantro så klart, slippe et sånt beist inn i deres hjem!  :412:
Og av en eller annen grunn slapp svigermor båndet, aner ikke hvorfor, og ingen så det før det var for sent. Hunden løp rett på Frøya så klart, som gjemte seg lynraskt, og vi fikk tak i hunden igjen...alt skjedde i løpet av et par sekunder.
Men selv om hunden var så snill, og bare ville leke, tror jeg ikke at alle hunder forstår konsekvensene av leken sin, det er jo naturlig for nesten alle hunder å filleriste leker..
Den hunden kommer ikke hit igjen forresten  :icon_idea: Men vi er veldig glad i den for det da..

Bestevenninnen min har forresten en katt, Findus, og en hund, Sira, som er bestevenner.  :dobbellove: Hunden er en dachs da, så de er mer like i størrelse..men det er utrolig artig å se dem leke sammen. Må ta bilde av det engang...

Sorry at jeg ødelegger tråden  :whistling:
Men det er så koselig å prate vett  :icon_rolleyes: