Skrevet av Emne: Når kan man slippe ut katten?  (Lest 877 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Når kan man slippe ut katten?
« på: 14 Oktober 2006, 16:57:49 »
Hei.. Trenger råd :)

Vi passer Buster, katten til broren min, og må passe ham ca 2 mnd, sog da blir han boende her så lenge.. Han er ikke så happy på de andre 3 kattene, og er litt sur.. Hjemme er han kosekatt nr 1 men her er han noe redd av seg.. Vi fikk han hit i går.. Han har jo veldig lyst til å gå ut, men vi tørr ikke slippe han ut enda.. Men hvor lang tid bør man vente før man slipper Buster ut? Han har ikke vært ute her siden han var liten gutt for 2 år siden...det er et landlig område..

Heidi K

• Gjest
SV: Når kan man slippe ut katten?
« Svar #1 på: 14 Oktober 2006, 16:59:52 »
Tror ca 14 dager bør være et minimun kanskje? Det vi gjorde når vi hentet puser fra DB til mamma iallefall. Alt opp til 4 uker er vel anbefalt, men hvis katta skal hyle foran døra så lenge, kan man bli litt gal i hodet  :fnis[1]:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Oktober 2006, 17:03:37 »
Ja, jeg synes litt synd på ham, og han har jo vært vant til å være her tidligere.. men ikke vært noe særlig ute her på 2 år...

Dakars lille Bustetrollet...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 14 Oktober 2006, 17:25:14 »
Spørs vel på kor fort han blir vandt med huset og om han vet kor han får mat henne.. skjem ham bort første uken, så kanskje vær med ut og pass på hele tiden i begynnelsen  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14 Oktober 2006, 17:54:33 »
Jeg ville nok minimum holdt han inne i 14 dager for å være på den sikre siden. Om han er utrygg på de andre kattene er det enda letterer for han å forsøke å finne hjem til sitt vante hjem...... Han bør holdes inne til han er trygg og føler seg "hjemme" hos dere. De første gangene dere slipper han ut ville jeg vært sammen med han for å så ta han inn slik at han skjønner det er hos dere han skal være. Jeg liker å si heller litt for lenge enn litt for lite.  :icon_smile: