Skrevet av Emne: Løs mage (diarre)  (Lest 3374 ganger)

Damrongs

• Gjest
Løs mage (diarre)
« på: 14 Oktober 2006, 01:07:52 »
Ser at mange har problemer med løse mager? Hva gjør dere for å minske dettet!
Det er kun  en måtte å gjøre dette på.
.Ta bort avføring med en gang,og husk vask spade godt etter på.
For det er her vi legger igjen baskelusker tror jeg .
Jeg vasker dokaser to ganger i uken + spader  mulig jeg er overhygienisk men bedre føre var enetter snar.

(N) Damrongs Brit

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Løs mage (diarre)
« Svar #1 på: 14 Oktober 2006, 02:00:56 »
Vasker do og spade 1 gang i uken.. bør eg begynne med 2? (har 2 katter og 1 do)  :icon_question:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Oktober 2006, 02:04:12 »
Vasker do og spade når jeg ser det trengs, varierer ganske mye om det er sommer eller vinter, kattene går oftere på do inne på vinteren  :rødmeja: Om vinteren er det ca en gang i uken, har to doer og to katter, om sommeren holder det kanskje med et par ganger i måneden.

Ikke noe løs mage på pusene her iallefall  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Damrongs

• Gjest
« Svar #3 på: 14 Oktober 2006, 02:05:45 »
Alt er relativt ta det som du ønsker . Men er det sykdom kan en ikke være renslig nok.
Det har jeg erfart ,men ikke ta dette personelig det er min egen erfaring.

(N) Damrongs Brit

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 14 Oktober 2006, 02:05:52 »
Jeg vasker do og spade hver 14 dag jeg. Men så har jeg bare 1 katt da. Klumper tar jeg ut flere ganger om dagen.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 14 Oktober 2006, 02:06:17 »
Har vurdert å gå opp til 2 do.. men har så liten leilighet at har liksom ikke sett poenget.. renser den jo uansett hver dag ...
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14 Oktober 2006, 02:07:57 »
Ja, om det er sykdom i bildet må man ta alt mye mer alvorlig, har hatt diare på pusene for mange år siden, da var det vasking hver eneste dag  :crazyII[1]: både av puser og do  :icon_sad: ( fysj til Friskies som lager mat kattunger ikke tåler  :icon_mad: ) Var dette diaren skyldes faktisk, da de fikk Iams var de friske på en to tre  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Damrongs

• Gjest
« Svar #7 på: 14 Oktober 2006, 02:08:49 »
Jeg vasker do og spade hver 14 dag jeg. Men så har jeg bare 1 katt da. Klumper tar jeg ut flere ganger om dagen.
5 katter og 3 doer + en spade for vær do .Mulig over hysterisk da.
vasker doer 3 ganger i uken med rense middel fra Johnny  Pet a Veek

(N) Damrongs Brit

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14 Oktober 2006, 02:09:01 »
Har vurdert å gå opp til 2 do.. men har så liten leilighet at har liksom ikke sett poenget.. renser den jo uansett hver dag ...

Her tisser de i en og driter i den andre  :hihi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #9 på: 14 Oktober 2006, 02:11:03 »
hehe.. det gjorde de 3 kattene vi hadde der vi bodde før.. de hadde 3 do.. 1 til å tisse i, 1 til å drite i og 1 til å bruke når de 2 andre var for full  :le[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #10 på: 14 Oktober 2006, 02:12:39 »
[vasker doer 3 ganger i uken med rense middel fra Johnny  Pet a Veek

(N) Damrongs Brit

Er det Pisst Væk du tenker på?

Her klorer jeg godt. Også har jeg også prøvd den Biotex sprayen - den var og fin.

Jeg har 2 doer på 3 katter. Hadde også 2 doer på 2 katter. Syns det er bra med litt flere.

Har aldri hatt noe problem med løse mager eller noe her iallefall.
« Siste redigering: 14 Oktober 2006, 02:20:39 av Heidi K »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14 Oktober 2006, 02:14:07 »
Ja, veldig greit med to doer  :icon_smile: Den biotex sprayen var genial, ellers har jeg brukt mye zalo og grønnsåpe før

Damrongs

• Gjest
« Svar #12 på: 14 Oktober 2006, 02:18:34 »
ikke for å være ugrei men er det noe dritt i huset så kan en ikke vær nok renslig .Jo mer du skyfter og vasker jo bedere er det.
les evt den link jeg la ut om sykdomer av fib pg diverse  ,husker ikke hvor jeg la deg
 skal lette der er renhold et møst
 (N) DAMRONGS Brit

Nova

• Gjest
« Svar #13 på: 14 Oktober 2006, 02:20:26 »
5 katter og 3 doer + en spade for vær do .Mulig over hysterisk da.
vasker doer 3 ganger i uken med rense middel fra Johnny  Pet a Veek

(N) Damrongs Brit

Sånn for å være helt korrekt, så er det faktisk helt riktig det du gjør, og HELST skulle vi alle gjort det HVER dag, når flere katter deler do. Men det er fullstendig urealistisk for de fleste av oss, og jeg må innrømme at jeg aldri kommer til å vaske doer 3 ganger i uken! DET gidder jeg ikke, med mindre det er sykdom på gang selvsagt. Men synes det er flott at du gjør det likevel. Oftere jo bedre! :icon_smile:

Damrongs

• Gjest
« Svar #14 på: 14 Oktober 2006, 02:24:10 »
Dette er for å få bukt med evt sykdom ,da om en interissert da.Noe jeg er som driver med utstilling og avel .Vil si vil ikke selge unger med mage/tarm problemer.Noen er seriøse andre ikke.Vil ikke si at noen av dere er det da.

(N) Damromngs Brit

Nova

• Gjest
« Svar #15 på: 14 Oktober 2006, 02:30:35 »
Nei det har du rett i, man kan ikke kalle folk useriøse selv om de ikke vasker doen 3 ganger i uka. Men det kommer heeelt an på hvor mange som bruker doene. Oppdrettere som har mange katter bør jo selvsagt gjøre dette, dersom det er mer enn 2 katter pr do. Men for meg som har 1 katt, vil det aldri bli aktuelt å vaske doen 3 ganger uka. Det hadde blitt dyr kattesand det! Men som sagt, ved sykdom er det noe annet. Men hvis jeg som har 1 katt hadde vasket doen og byttet all sanden 3 ganger i uka, så hadde jeg ikke hatt råd, rett og slett.

Damrongs

• Gjest
« Svar #16 på: 14 Oktober 2006, 02:57:08 »
Sorry dere der ute.
Har dere ikke råd til å tenke hyggiene når det er sykdom i katteriet ja da er det lik null for meg.
For det er noe av det og ha dyr at det til tider kan bli veldig dyrt .,som jeg sier om en får E-collie i huset,da er det skifting av sand og vaskin som teller + medesinering via veterinær.Mulig jeg er noe kvas men slik er det jeg føller for at alt skal gå på skinner da.
I dag tok jeg å la alt av tøy som utekatter har bruk i frysen da etter vask,dette for å evt drepe virus som utekatter kan dra med seg.Vi skifter klær og vasker oss nøye når vi var hos utekatter. Mulig overhysterisk men en vet alderi da.'
( N) damrongs Brit

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #17 på: 14 Oktober 2006, 03:03:18 »
I sommer, da begge kattene her fikk diare og oppkast, drev jeg å vasket doene (bunn, lokk og spader) hver dag.(en skikkelig drittjobb :fnis[1]:) Kjøpte billig butikksand da, siden jeg skiftet hver dag.
Nå når de har normale mager, skifter jeg ikke så ofte. Bruker Cat Exclusive, og renser og fyller på etter behov. Spaden tar jeg en gang i uken.
Nå er jo kattene mine coronafrie, så jeg trenger i alle fall ikke bekymre meg for at det skal skje noe på den fronten, det smitter jo gjerne via tissekasser.

Nova

• Gjest
« Svar #18 på: 14 Oktober 2006, 03:08:15 »
Har dere ikke råd til å tenke hyggiene når det er sykdom i katteriet ja da er det lik null for meg.

Jeg presiserte at dette selvfølgelig var nødvendig ved sykdom da, Brit!

Damrongs

• Gjest
« Svar #19 på: 14 Oktober 2006, 03:08:56 »
Ja du har forstått dette med hygiene ser jeg <bra > og TAKKER deg for dette .Om du bruker billigmsand i tiden perioden er som verst Bra. Du skårer 200 poeng hos meg.
For hygiene er et klu når en har dyr i huset ,om det er en eller flere er like galt
(N) Damrongs Brit