Skrevet av Emne: Katt i sengen?  (Lest 6827 ganger)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katt i sengen?
« på: 12 Oktober 2006, 17:37:50 »
Heisann :)
Har en diskusjonen gående med sambo ang. det å ha kattene i sengen, om det så er døgnet rundt eller natten, eller begge deler.
Han er imot det. Vil ikke ha kattehår i munnen og sengen, også har han hygiene som et argument.
Hva mener dere? Hva gjør dere? Hva slags argumenter kan jeg bruke for å få ha mine skjønne små som varmepute om natten  :love:

Ellers er alt tipp topp. Var borte 3 dagers tid, ordna kattepass og greier. Og da jeg kom tilbake hadde Porshe mistet babypelsen. Bittelile babypusen er ikke så liten lenger.  :crazy[1]:
Men gud så kosete, begge to! Herlige skjønne små....  :jippi[1]:

Heidi K

• Gjest
SV: Katt i sengen?
« Svar #1 på: 12 Oktober 2006, 17:39:57 »
Her får de sove i sengen hvis de vil. Men når den første spenningen er over, så sover de heller i en stol og huler og på kommoden eller i vinduet.

Så tar de heller en trasketur over senga eller en liten lur. Her sovner de nesten like etter at jeg skrur av lyset og sover til jeg står opp nesten  :biggrin:

Null problem det her iallefall. Ikke så mye kattehår her  :wink[1]:
« Siste redigering: 12 Oktober 2006, 17:48:42 av Heidi K »

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12 Oktober 2006, 17:45:33 »
Vår Charley ligger også i sengen. Han er jo maine coon, og langhåret, men syns ikke han røyter så mye egentlig. Og dessuten befinner han seg stort sett i vinduskarmen.
Per i dag er han innekatt, så han ikke så skitten heller.

Det verste med å ha han i senga er at man plutselig risikerer å få skarpe katteklør innunder huden, en heller ubehagelig måte å våkne på  :biggrin:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #3 på: 12 Oktober 2006, 17:46:53 »
Her sover de også i sengen om de vil.
De har en crazyness-periode rundt 7 om morgenen, og da hender det titt og ofte at jeg stenger døra, men ellers sover de ganske søtt i senga.. :fnis[1]:

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 Oktober 2006, 17:47:20 »
Mine puser og hund er sengedyr!
Hunden får EGENTLIG ikke lov, mye hår etter han!
Men stakars, får lov mens vi ser tv etc.
Men om natta er han på eget rom. (jeg har søvnproblemer, så best sånn)
Men Noldus sover i senga, lite hår etter han. han har fast plass, så kan jo evt ha eget teppe til ham etc,
Meeko er i senga når jeg er syk, men om natta vil hun helst sove på kommoden.

Ingen problemer med hår.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 Oktober 2006, 17:47:41 »
Kattene mine får også ligge i sengen.

Synes det er koselig med maling og varme kattekropper  :dobbellove:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #6 på: 12 Oktober 2006, 17:52:58 »
Her ligger de i senga som de vil, hehe. Mjauritz ligger ofte i fotenden eller i soveromsvinduet. I det siste har han liggi uti stua, siden Mipsi flyttet inn.
Klarer ikke la være å sove sammen med dem jeg  :rødmeja:

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12 Oktober 2006, 17:55:53 »
wow! Det må jeg si, utrolig fort og bra folk svarer! Positivt  :bigarmhug:
Tusen takk for raske bra svar  :biggrin: nå har jo noe å vise typen! hehe

Hva med hygiene da? Må innrømme at jeg ikke vet så altfor mye om hvordan katter fungerer, men lærer mer og mer!!
Jeg mener, de tråkker jo i kassen med alt som ligger der. Og så etterpå tråkke i sengen? hmm...
Men kanskje er de såpass renslige at det ikke er noen fare?

Thnx again!:)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #8 på: 12 Oktober 2006, 17:58:14 »
Har innekatter, og aldri opplevd skitt etter dem i senga!

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #9 på: 12 Oktober 2006, 17:58:49 »
Tja. Jeg tar bort hår ca hver dag og bytter sengetøy ofte.. syns det går fint  :icon_smile: Katter er jo veldig renslige

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12 Oktober 2006, 18:01:30 »
Ja, jeg føyer meg til svarene til de ovenfor.
jeg skifter på senga mye oftere enn før jeg fikk katt, men har forsåvidt aldri opplevd at Charley har dratt med noe ulumskheter oppi senga da   :)

Du får argumentere med at det er deilig å ligge i nyvaskede sengeklær, og du kommer til å skifte ofte på senga  :)

:bigarmhug:

Linda

• Gjest
« Svar #11 på: 12 Oktober 2006, 18:02:15 »
Mine fikk sove i sengen før, og det var ikke noe problem. Litt hår ble det jo, men ikke så mye at det var plagsomt. Skifter også sengetøy ofte, et par ganger i uka. Nå får ikke kattene sove i sengen om natta lengre, fordi de var så fæl til å vekke meg på brutale måter :fnis[1]: Men de får fremdeles ligge der og kose seg på dagtid.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12 Oktober 2006, 18:06:11 »
beistet kubber kor han vil. han bytter litt mellom sofa og senga.
syns det er koseleg med katt ved føttane, men det ER litt rart når katten "surfer på dyne-bølgene" og ikkje bryr seg når det då er noko anna aktivitet i senga enn soving. hm.

heike

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12 Oktober 2006, 18:08:28 »
Ja, jeg føyer meg til svarene til de ovenfor.
jeg skifter på senga mye oftere enn før jeg fikk katt, men har forsåvidt aldri opplevd at Charley har dratt med noe ulumskheter oppi senga da   :)

Du får argumentere med at det er deilig å ligge i nyvaskede sengeklær, og du kommer til å skifte ofte på senga  :)

:bigarmhug:

hehe...god ide! Og det ER jo digg å ligge i nyvaskede sengetøy  :fnis[1]:  rent senest i natt. mmm... Søs passet kattene natt til onsdag. Siden jeg skulle skifte onsdag fikk hun ha kattene i sengen om hun ville, men Porsche var så fæl til å angripe bevegende "monstre" under dyna. hoppe på dyna når hun rørte kne, fot, arm, hva som helst under dyna. så det varte ikke lenge...hehe

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12 Oktober 2006, 18:10:00 »
Jeg har 3 katter og 2 hunder liggende i sengen hver natt jeg.  :hihi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #15 på: 12 Oktober 2006, 18:21:41 »
Typen min prøvde å stenge kattene ute fra soverommet første natten han sov her.. Gjett om han fikk klager?  :whistling:
Dog, om kattene er utrolig lekne når eg legger meg, og eg merker på de at de kommer til å løpe inn og ut og lage bråk, blir døren stengt..

Ellers ligger di i fotenden min eller ved knærenen min! ;)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #16 på: 12 Oktober 2006, 18:24:40 »
beistet kubber kor han vil. han bytter litt mellom sofa og senga.
syns det er koseleg med katt ved føttane, men det ER litt rart når katten "surfer på dyne-bølgene" og ikkje bryr seg når det då er noko anna aktivitet i senga enn soving. hm.

heike

:le[1]: Dem skulle bare visst..

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12 Oktober 2006, 18:27:20 »
Her er det litt opp og ned om de får sove i sengen.. Stort sett får de lov.. På dagtid så liker de å ligge i sengen, noe som har resultert i noen "bremsespor" her og der..  :hihi[1]:  Og litt kattehår..
Men det er jo så kos, at vi klarer vel ikke å la vær! Tussi liker best å ligge bortenfor sengen, men Nasse beveger seg litt rundt etter humøret..

Vi haddde store planer om ikke la de sove i sengen, men det gikk i vasken. Samme som planene om at de ikke skal på sutebord, kjøkkenbord og kjøkkenbenk.. :icon_idea:

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #18 på: 12 Oktober 2006, 18:29:09 »
Heisann :)
Har en diskusjonen gående med sambo ang. det å ha kattene i sengen, om det så er døgnet rundt eller natten, eller begge deler.
Han er imot det. Vil ikke ha kattehår i munnen og sengen, også har han hygiene som et argument.
Hva mener dere? Hva gjør dere? Hva slags argumenter kan jeg bruke for å få ha mine skjønne små som varmepute om natten  :love:

Ellers er alt tipp topp. Var borte 3 dagers tid, ordna kattepass og greier. Og da jeg kom tilbake hadde Porshe mistet babypelsen. Bittelile babypusen er ikke så liten lenger.  :crazy[1]:
Men gud så kosete, begge to! Herlige skjønne små....  :jippi[1]:

vetu, jeg å lurte på det samme føre jeg fikk kattene mine. Jeg er vandt med å ha hund i sengen fra da jeg bodde hos foreldrene mine, men samboer....Nei, ingen dyr i senga! klar tale!
Jeg grublet og grublet, men kom liksom ikke på noen argumenter for å ha de i sengen heller

Så kom kattene, men hvem var det som tok med seg kattene i sengen??  :whistling: joda, min samboer! Nå er det fast ritual om morningen da han våkner..han går på do, så henter han lillepus og tar han med i sengen så kommer Laban etter for å få kos.

Jeg skifter på sengen en gang i uka, og legger gjerne et sammenbrettet pledd i sengen. Katter har det med at de må ligge oppå noe, så ligger det et sammenbrettet pleddi sengen eller i soffaen  legger de seg oppå der.
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12 Oktober 2006, 18:31:43 »
De pleier å ligge i senga her også. Lusa liker så godt å ligge under dyna sammen med meg, så har han hodet sitt oppå armen min. Det er bare så koselig :love: og flott varmeflaske nå som det blir kaldere.