Skrevet av Emne: Kongsberg Dyreklinikk  (Lest 1564 ganger)

Utlogget Stina

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy-pusen
    • Vis profil
Kongsberg Dyreklinikk
« på: 11 Oktober 2006, 11:36:39 »
For de som bor i Kongsberg og omegn vil jeg på det sterkeste anbefale Kongsberg Dyreklinikk. De er nokså nyeoppstartet, ca. 6 måneder, og de er utrolig flinke og yter kjempegod service.

Var der senest i går med lille Timmy som nå er 6 måneder og han (og vi) var plaget med hans utrolige dårlig ånde. Ringte Kongsberg Dyreklinikk og fikk time på dagen for sjekk. Det viste seg at han ikke hadde mistet en melketann som allerede var løs, denne måtte bort. Hadde vel satt seg en del smuss under tannen som han fikk denne utrolige dårlige ånden. Nesten kvalmende, stakkars liten. Måtte få bedølvelse og var ganske slapp i går. Tisset på seg og måtte ligge på fanget mitt i hele går... Stakkars lille rabagast. Sent i går kveld derimot, var han ganske klar igjen..... og i dag morges var han mer aktiv enn noen sinne. Høyt og lavt og en skikkelig rabagast. Han er forresten av rasen Hellig Birma.

Det som er så flott med Kongsberg Dyreklinikk er også den gode servicen. Tidligere i år hadde vi en syk hunnkatt på 11 år, før det igjen hadde hun ved nyttårstider vært syk og var på "sykehus" i tre dager på Åssiden Dyreklinikk (forøvrig en utrolig bra klinikk det også). Hun ble avmagret, spiste litt, men kastet opp. Hun ble bare tynnere og tynnere. Hun var faktisk så dårlig at hun ikke kunne settes på intravenøst, dette mye pga. altfor lite blod i kroppen. I utgangspunktet skylle hun hatt blodoverføring, men dette utfører de ikke i Norge på katter, nærmeste er Tyskland. Dyreklinikken tok masse prøver av henne for en eller annen blodprofil som skulle sendes til Tyskland for analyse, dette kunne gi oss svar på hva som var galt. 2 uker senere fikk vi svaret.... en sjelden tarmsykdom som gjorde at tynntarmen ikke tok til seg protein, dette fører igjen til at hun kun tærer på reservene i kroppen til det ikke er noe igjen. Dette var uhelbredelig og ingen ting å gjøre noe med. Hun fikk lenge kortison for å øke matlysten slik at hun fikk i seg litt mat, vi orket bare ikke tanken på å ta livet av henne. Hun fikk mye rått kjøtt som biff og kylling. Kjøtt med mye protein. Det gikk en månedes tid før jeg måtte be min samboer, siden han har hatt Storepus siden hun var kattunge, at nå var tiden inne for å ta en avgjørelse. Vi så at dette gikk gale veien. Jeg var hjemme med henne de to siste dagene hun levde, jeg passet på henne siden vi ikke ville at hun skulle være alene. Det var en tirsdag ettermiddag da vi tok avgjørelsen på at vi nå måtte ende dette, ringer Kongsberg Dyreklinikk og spurte om de kunne komme hjem til oss. Storepus skulle være i trygge omgivelser når hun tok sitt siste åndedrag. Vi fikk da besøk av dyrlegen senere på kvelden samme dag, jeg tror klokken var 22.10 og dyrlegen var helt fantastisk. Storepus virket ikke redd, men veldig sliten. Det var på en måte godt å se henne slippe. Jeg har takket dyrlegen ved flere anledning hvor ok dette var tross alt. En grusom dag, men jeg må allikevel rose Kongsberg Dyreklinikk for alt de har gjort for våre katter. De kan på det sterkeste anbefales.

Mvh

stin@
Mvh

stin@

Kismet

• Gjest
SV: Kongsberg Dyreklinikk
« Svar #1 på: 11 Oktober 2006, 14:12:09 »
Takk for tipset, jeg skal prøve meg på dem neste gang jeg skal til vetten.
Er det de som ligger ved dyrebutikken ?

Utlogget Stina

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy-pusen
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 Oktober 2006, 14:49:42 »
Takk for tipset, jeg skal prøve meg på dem neste gang jeg skal til vetten.
Er det de som ligger ved dyrebutikken ?

Ja, de ligger vegg-i-vegg med Zoobua.

Mvh

Stina
Mvh

stin@

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 11 Oktober 2006, 18:47:39 »
Aha! Kjekt å høre andres positive erfaringer !