Skrevet av Emne: vepse/humlestikk  (Lest 2435 ganger)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
vepse/humlestikk
« på: 05 Juli 2005, 19:00:42 »
Lille Appletini har mest sannsynlig fått seg et humlebitt ute i dag. Jeg så han hoppa på noe me labben og skvatt til å etterpå gikk han å slikka å hadde liksom litt vondt da. Fikk sett på det, men fant ingenting. Nå mange timer senere er labben hovnet opp å blitt stor. Leste et sted at hvis det var vepsestikk så var det viktig å få ut brodden, men jeg finner ingen brodd. Det er mest humler som surrer rundt i gresset her. Men det ser ikke ut som han har det vondt, han spiser å tråkker ned på foten. Er det farlig? Noen som har erfaring me det. Dyrlegen har stengt, men om det er akutt så kan jeg ringe vakta, men hva tror dere?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
vepse/humlestikk
« Svar #1 på: 05 Juli 2005, 19:41:53 »
Jeg ville ringt vakta og hørt med dem, det kan jo være alvorlig og da er det dumt å ikke gjøre noe før det er for sent.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Tamlin

• Vis profil
vepse/humlestikk
« Svar #2 på: 05 Juli 2005, 21:32:59 »
Jeg snakka nettopp me to oppdrettere som har hatt vepsestikk på sine i poten noen ganger. Dem sa det var ikke farlig så lenge det var i poten, men om katten plutselig skulle få pusteproblemer så måtte jeg straks kontakte dyrlege. Men hevelsen ville som regel gå over etter en dag eller to.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
vepse/humlestikk
« Svar #3 på: 05 Juli 2005, 21:42:00 »
Ok, er kanskje litt overbeskyttende jeg hehe, ringer dyrlegen ved minst mistanke  at de er syke :hilse:
Håper hevlesen går over snart!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Tamlin

• Vis profil
vepse/humlestikk
« Svar #4 på: 05 Juli 2005, 21:57:20 »
Ja er egentlig sånn jeg og, fikk helt hetta, men så ble jeg videresendt av oppdretter til pusene mine og så roa jeg meg ned, når de sa det ikke var farlig så lenge det var i poten.
Jeg ser til han hvert 5min nesten  :roll: