Skrevet av Emne: Gummistrikk i rumpa!!!  (Lest 1542 ganger)

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Gummistrikk i rumpa!!!
« på: 10 Oktober 2006, 13:26:06 »
Min katt spiser alt.. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer.
I dag tidlig hadde han avføring i rumpa så jeg dusjet han, til min store forskrekkelse  :o så jeg en gummistrikk som dinglet ut av rumpe hullet!
Måtte jo ta papir å dra den VELDIG forsiktig ut.
Pusen min reagerte ikke, men jeg blir veldig oppgitt.
Hva skal jeg gjøre med den spisingen av alt?!?  :icon_surprised:
Har jo tross alt ei datter på 3 år som legger i fra seg ting overalt.... hmmm begynner å bli redd for alt det pus får i seg.
Pleas hjelp meg her før noe går galt... akkurat nå har jeg lyst til å slå mitt eget hode i bordet eller no.

*Gummistrikk er jo ikke godt*  :crazyII[1]:

Linda

• Gjest
SV: Gummistrikk i rumpa!!!
« Svar #1 på: 10 Oktober 2006, 13:38:44 »
Gummistrikk er noe man skal passe veldig godt på, i veste fall kan det tære hull på tarmen dersom kattene spiser det. Det samme gjelder f.eks. sytråd, dette er ting som kan ødelegge tarmen og/eller må opereres ut.

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 Oktober 2006, 13:46:37 »
Gummistrikk er noe man skal passe veldig godt på, i veste fall kan det tære hull på tarmen dersom kattene spiser det. Det samme gjelder f.eks. sytråd, dette er ting som kan ødelegge tarmen og/eller må opereres ut.

Flaks den kom ut, var veldig redd ett øyeblikk... Lurer nå på om jent ungen skal få en leke stue for seg selv eller om pus skal få en avslappnings stue der det ikke r lov for henne å gå inn...

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #3 på: 10 Oktober 2006, 23:10:44 »
Hvis pus er innekatt, kanskje hun må aktiviseres mer?

Eller hva med en slik ball som vi har...det er en ball man putter godteri i, og når pus triller den rundt, detter det ut godbiter. Man kan gjøre hullet mindre etter at man har fylt på godteri, slik at det detter ut en godteribit nå og da. Da har jo pusen litt å gjøre. =)

Vi kjøpte denne på Tropehagen Zoo, men vil tro de har den andre steder også.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10 Oktober 2006, 23:26:18 »
Enkelte katter spiser "det meste". Vet at noen katter er glad i gummistrikk  :ad[1]:
Du får kanskje prøve å forklare datteren din dette med at det kan være farlig for katten hvis den spiser små ting som hun legger i fra seg.
Unger kan forstå utrolig mye når en forklarer og spesielt hvis det er farlig. Må snakkes om med jevne mellomrom da  :)

Hvis hun lar være å la småting liggende så bare ros henne skikkelig og gjerne gjøre noe sammen som hun liker som belønning.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11 Oktober 2006, 23:25:11 »
Gråtass elsker også strikk så mine hårstrikk må jeg være veldig påpasselig med. Han gomler de i seg i et jafs. Det lønner seg nok å være ekstra påpasselig spesielt med tanke på strikk i allefall om han viser særlig interesse for disse.

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 Oktober 2006, 00:03:59 »
Har ikke oppdaget at Charley spiser gummistrikk, men du verden som han gnager på alt mulig annet rart. :klø seg:
Jeg kjøper så leker jevnlig (siden hunden ødelegger omtrent alt...  :wink[1]:), men det er liksom ikke lekene jeg kjøper som er gøy å leke med uansett. Eneste unntaket er ei svart lodden lekemus, som han avhengig av...  :fnis[1]:
Ellers er det knuvlet papir og garnnøster + hunden, ikke minst, som er stas her i huset.

Kansje du må kjøpe deg en hund?  :fnis[1]:

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13 Oktober 2006, 13:20:08 »
Jeg har kjøpt "tusen" vis av leker som ikke funker, men nå har han finni noe annet som er gøy.. lufte hullet på akvariet. Han ligger oppå akvarie lokket med poten dinglende nedi vannet. Han blir helt sprudlende  :savle[1]:   Og datteren min har forstått nå att pus kan få veldig vondt i magen om han får i seg små leker + div.
Hun elsker den katten, så det virker som om dette funker fint nå...

Og flaks att pus bare leker med fiskene og ikke vil spise dem..
Han fikk en nær poten i dag og da skvatt han til.. dette blei for skummelt for han.. pingle pus, men like vel så var det jo gøy også, så tilbake med poten nedi  :humre:
Får se hvordan ting utvikler seg.