Skrevet av Emne: Mjauritz og jeg har blitt foreldre  (Lest 862 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Mjauritz og jeg har blitt foreldre
« på: 10 Oktober 2006, 08:59:39 »
..på en måte. hehe.

Jeg hentet lille Mipsi i Oslo i går kveld. Hu og resten av kullet har mista mammaen sin, så hun er bare 7-8 uker.
Jeg har bestilt Olivers Cat Kitten til henne, er det noen som har erfaring med Olivers kattungefôr? Jeg har aldri hatt en så liten kattunge før, er det noe spesielt jeg bør tenke på?
Annet enn å gi henne masse kjærlighet og kos, passe på at hun har det bra osv? Skal kjøpe ormekur til henne i dag, kan jeg gi henne den med en gang?
Hun har fått nesten bare våtfôr i 3 uker, men hun burde vel få mest tørrfôr. Hun gjorde fra seg i buret på vei hjem i går og da så jeg at avføringen var ganske bløt. Kan dette ha noe med våtfôret å gjøre?

Har på følelsen at jeg kommer til å trenge litt hjelp fra dere framover  :bigarmhug:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
SV: Mjauritz og jeg har blitt foreldre
« Svar #1 på: 10 Oktober 2006, 09:07:00 »
Gratulerer så mye med ny liten pusebaby i hus da....nå skal ikke jeg svare deg på noe jeg ikke har peiling på, men jeg tror du får masse hjelp fra de andre her inne når du lurer på noe. Dette kommer helt sikkert til å gå så bra så..... :bigarmhug: :bigarmhug:

Kos dere masse...klem fra Katrine.

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 10 Oktober 2006, 09:09:01 »
Jeg bruker ikke Olivers her fordi ingen vil ha det, men det er jo fult mulig hun spiser det. Du må bare se det ann  :)

Katten bør få mer tørrfor ja, den burde jo ha spist det + annet nå i noen uker allerede egentlig. Kanskje du kan blande litt først og gradvis gå over til rent tørrfor, og våtfor som kos ellers? Altså kan du bare gi henne noen ganger i uka sikkert når hun er så liten. Men de blir fort kresne disse små tassene  :fnis[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Oktober 2006, 09:12:37 »
Vi bruker Olivers Kitten og her fungerer det utmerket. :)

Gratulerer og lykke til med det nye nurket.  :biggrin:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #4 på: 10 Oktober 2006, 09:27:55 »
Takk :)

Hun har spist litt tørrfôr, jeg så noe kattungetørrfôr i en skål hvertfall. Men matmor sa hun hadde gitt de mest våtmat (Ica katt eller no)  fordi hun var usikker på om de fikk i seg nok væske. De har fått litt "kattungemelk" også sa hun. I går kveld hørte jeg at hun spiste av tørrfôret til Mjauritz da, hehe.

Mjauritz behandler henne veldig fint. Jeg hørte han hveste litt i natt, men. Virka som de lekte da. Men han går aldri helt bort til a, så han berører a. Men når harn kommer nærme, så begynner a å male. Det må jo være et godt tegn? Mjauritz syns det er kjempespennende ser det ut til og prater mye mer enn han pleier. Tror dere han prater til henne?

Nå mens jeg er på jobb, er hun inne på badet. Hun har masse leker, seng, kattedo, mat og vann, men tror hun syns det er veldig skummelt. Syns veldig synd på henne, men turte ikke la henne være helt alene med Mjauritz. En veit jo aldri?

Og en annen ting. Det virker som alle i kullet hadde forskjellig pelslengde. Det var en semilanghåret hannkatt, men han var lovet bort. Hvordan tror dere denne frøkna blir?

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Oktober 2006, 10:36:54 »
Dette går nok bra det tenker jeg. Det er vanskelig å se, men virker som om pelsen er litt fluffy? Kanskje hun blir semilanhåret hun og? Er kanskje litt tidlig å se, dessuten er jeg ingen ekspert på dette.  :rødmeja:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #6 på: 10 Oktober 2006, 11:28:04 »
Nei så søt hun var da. :love:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #7 på: 10 Oktober 2006, 11:31:51 »
Ja, jeg falt pladask hvertfall  :rødmeja: flere bilder av henne i presentasjonstråden http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,8181.0.html

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 10 Oktober 2006, 13:20:19 »
 :love: *Smelte*

Her går olivers ned på høykant  :bigarmhug: Lykke til med Herlige pusen, og ja hun ser ut som hun blir semilanghåret  :love:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10 Oktober 2006, 20:38:43 »
Så søt hun er!! Gratulerer  :jippi[1]:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #10 på: 11 Oktober 2006, 12:04:41 »
åhhh..gratulere så masse med en ny pusebaby ihuset.... :jippi[1]: hun var nydelig!!!! :love:

Det jeg gjorde når jeg fikk rampus i hus var å gi han en markkur med en gang og så en ny en 14 dager etterpå og uka deretter fikk han sin første vaksine(12 uker) og skal ha ny vaksine om 4 uker...det vil si når han er 16 uker!!!det jeg har gjort er at rampus har fått bittelitt blautfôr hver dag og så har jeg bløtet opp tørrfôret hans med litt vann, da har kattungene litt lettere for å spise...dette også tilfelle de har litt hard avføring og problemer med å gå få do..men di skrev jo hun har litt bløt avføring så da ville jeg ha gitt henne vanlig tørrfôr....har ikke prøvd olivers kitten, jeg har gått over til RC kitten, det er en smakssans tror jeg bare!!!!  så få du bare ha masse lykke til!! kattunger er helige!!!!

På bilde seg det jo ut som hun kanskje kan bli semihåret, men de fleste kattungene er luvete som små...se bare inne på rampusbildene mine det, han er også ganske lurvete, men tror nok kanskje han blir korthåret etterhvert!!! mens Frøya som var korthåret som kattunge, ble semihåret som voksen,så det kan gå begge veier!!!  :morsomt:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen