Jeg har en pus som ikke klarer å sitte på fanget uten å måtte tråkke rundt på meg med forlabbene mens han borrer de sylskarpe klørne langt ned i huden min.
Det er vondt, men han nekter å slutte, han bare tramper og tramper og bruker klørne hele tiden.
Prøver å avlede han, men det virker som om det er hans måte å kose på - er det andre metoder å få slutt på denne tråkkingen på, det nytter jo ikke ha han på fanget når han må borre disse klørne ned i huden min.
Det hender han gjør slik når han vil oppnå noe, f.eks hvis han vil ha hele oppmerksomheten istedenfor bare litt av den eller hvis han vil ligge istedenfor å sitte på fanget.
Det er uansett vondt med de lange klørne som er en del av kosen hans, og jeg lurer på om det går an å venne han av med å trampe rundt på meg med klørne som skarpe sabler.
Det skal vel nevnes at poden er meget sjalu og blir fra seg av fortvilelse hvis noen annen enn han er i sentrum for oppmerksomheten - akkurat nå har han gitt seg over fordi jeg sitter foran pc`en, så nå prøver han å tvinge hendene mine vekk fra tastaturet ved å borre hodet så hardt inn i hendene mine som han kan.
Ja, han har et par rare ting for seg - sjarmerende er han, men denne sjalusien og tråkkingen (som kanskje er to sider av samme sak) er litt slitsom.