Skrevet av Emne: 10 uker?  (Lest 1459 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
10 uker?
« på: 05 Oktober 2006, 13:59:49 »
Jeg er jo på utkikk etter en ny venn til Mjauritz, og har kommet over en nydelig liten hvit tass. De sier at han er leveringsklar, men han er 10 uker gammel.
Veit at de helst bør være hos mammaen sin til de er 12 uker. Jeg har sagt at jeg uansett ikke kan komme før til uka, men kan jeg si at jeg vil vente til den er 12 uker gammel, eller er ikke det så viktig? Skal først besøke den og se hvordan den er, åssen miljø den har vokst opp i osv.

Linda

• Gjest
SV: 10 uker?
« Svar #1 på: 05 Oktober 2006, 14:06:13 »
Personlig synes jeg 10 uker er alt for ungt, for meg er 12 uker absolutt minimum. Men jeg leverer ikke kattunger før de er minst 15 uker gamle.

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 05 Oktober 2006, 14:08:32 »
Tja det er jo en smakssak.
Det kan gå smertefritt og det kan gå andre veien.
Jeg fikk min huspus da han var ti uker - han er forholdsvis normal, men VELDIG avhengig av meg/ekstremt sjalu om andre katter får min oppmerksomhet - om det skyldes at han ble tatt for tidlig eller ikke er vanskelig å si.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 Oktober 2006, 14:10:37 »
Jeg synes 10 uker er helt ok, men 12 uker er ennå bedre om du får lov å hente ham da  :wink[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
« Svar #4 på: 05 Oktober 2006, 14:23:19 »
Om man har mulighet til å vente til katten er 12 uker (eller gjerne mer :wink[1]:) ser jeg ingen grunn til å "gamble" med at det kanskje går bra ved 10 uker. Det er jo tross alt snakk om et levende vesen, og da synes jeg man bør gi det lille livet et så godt utgangspunkt for et langt og godt liv som mulig. Eventuelle konsekvenser går jo både på det fysiske og det psykiske, kanskje blir du sittende i mange år med en konstant syk katt og mange høye dyrelegeregninger fordi immunforsvaret er dårlig. Eller kanskje lider katten psykisk av det, og for et utrent øye er det ikke alltid like lett å se at katten lider mentalt. Så selv om mange hevder at det går greit å ta en kattunge ved 8-10 uker, så er det jo slettes ikke sikkert at katten har det så bra psykisk.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #5 på: 05 Oktober 2006, 14:33:28 »
Hmm. burde nok vente til han er 12 uker hvis jeg vil ha han ja. Og hvis matmor er seriøs, så lar hu vel kattungen bli i 2 uker til.
Men fant akkurat at det er i Lillesand, og det er jo 2,5 t å kjøre med bil. Kanskje ikke det beste for en lite nøste.. Får vurdere det litt.

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Oktober 2006, 15:24:57 »
Jeg har hentet en kattunge 5 timer vekk fra der jeg bodde... Var no problem :)
Vil som mange andre råde deg til at vente til den er 12uker.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05 Oktober 2006, 15:45:18 »
Vil selvfølgelig råde deg til å vente til han er 12 uker. Men det går ikke BARE dårlig med kattunger som blir hentet i 10 ukers alderen. Faramir er helt frisk og fin, er ikke sjalu, og har heller ikke noen aggresjonsproblemer. Vi kjørte 2 timer hver vei for å hente Faramir. Er det rette katten så er det verdt det! :) Du kan jo spørre om de ikke kan ha han til han blir 12 uker i det minste, mot et lite depositum kanskje?

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #8 på: 05 Oktober 2006, 15:48:29 »
Jepp, har spurt nå, så får vi se åssen det går  :x-fingre[1]:
Kommet annonse på finn.no nå også http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8517454&sid=9addehfnl983248&pos=1&tot=1143
Kanskje dumt at de er født ute..?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 Oktober 2006, 15:51:04 »
Ååååh! Hellandussen så søte da! :love: Hvilken er det du vil ha? Mulig de er litt ville av seg siden de har vært ute og ikke rundt mennesker første tiden, men det ser du jo på dem når du besøker dem! :)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #10 på: 05 Oktober 2006, 16:37:31 »
Ååh.. så herlige!! tar den grå eg!  :love:

Kiara og Sabrina er født ute, og bodde ute i ca 3 måneder før de kom inn til DB.. det virker ikke som om de savner å være ute, for de får mye oppmerksomhet og leker masse med hverandre og med meg :) så det går nok bra!  :icon_wink:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre