Skrevet av Emne: huskatt vasking  (Lest 1157 ganger)

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • Kjønn: Kvinne
  • leve ennå=)
    • Vis profil
huskatt vasking
« på: 05 Oktober 2006, 00:07:43 »
jeg har nå vasket huskatten min så skal ver på utstillingen på lørdag men skal vaske henne igjen på fredag og.. men jeg er bare litt nyskjerrig om hvordan sånn ca pelsen skal være? hun har en fluffy hale som ser ut som en støvkost og magen ser jo fine helt til dagen etterpå.. ( blir fort fet pels) og bena ser jo ut som pinner i forholt til resten av henne så jeg tror ikke det er mer å gjøre der :fnis[1]: og ryggen er jo så fin og mjuke :love: ( kosepels :love: ) men er det noe spesielt jeg skal se etter eller noe feil eller noe? er så ny med dette :fnis[1]: vil bare ikke komme bort å høre at pelsen ikke er godkjent.. men hvordan vet man at shampoen er vasket ut? hørte på møtet på RORAK at pelsen er skikelig ren når det kjennes ut som glass så har kommet ut fra en vaskemaskin :fnis[1]: og det har jeg gjort men er det noe jeg skal se etter?  MÅ bare være sikker..

Ragstars

• Gjest
SV: huskatt vasking
« Svar #1 på: 05 Oktober 2006, 00:42:17 »
Det holder helt sikkert at du bada henne i dag! (eller var det i går?) Tror ikke det er nødvendig å bade henne på fredag og stresse henne opp før utstillingen :wink[1]: Tror du fikk med deg det meste av pelsstellkurset med iver og glede, og har sikkert gjort en glimrende jobb med henne, Halen høres jo helt fantastisk ut! Gleder meg til å se henne uten fettete ørekur :fnis[1]:
Pelsen hennes nå skal kjennes silkemyk, slik du beskriver, og den skal ikke kjennes fet ut når du knar den litt.
Lover at jeg skal se over henne og veilede deg med børstinga på lørdag. Er det noe du trenger, kan du sikkert få låne det av meg. :icon_mrgreen:

La henne hvile nå, så hun er klar til helgen. Gjerne kosebørst henne litt innimellom (hvis hun liker det)
Dette går så fint så :icon_smile:

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • Kjønn: Kvinne
  • leve ennå=)
    • Vis profil
SV: huskatt vasking
« Svar #2 på: 05 Oktober 2006, 01:02:13 »
det var bra at det hørtes greit ut :icon_smile:  men det så er så rart er at hun ikke liker dusjingen eller badingen så godt men hun blir så lykkelig etterpå :fnis[1]: hun så var med hadde aldri sett den katten så kosete før :fnis[1]: så hun blir ikke sånn sett stresset :fnis[1]: rare katten :icon_mrgreen: men jeg ser på fredag om det er nødvendig med noe vasking i det hele tatt så blir det bare en finish på lørdag :icon_mrgreen: men tusen takk for svar ivertfall :bigarmhug: