Skrevet av Emne: er Balder syk?  (Lest 2417 ganger)

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 35
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
er Balder syk?
« på: 04 Oktober 2006, 20:25:26 »
Begynner å bli litt bekymra for Balder nå.. Han har ligget å sovet i hele dag, har ikke sett han spise, drikke, gå på do eller noe.. han bare ligger der liksom...
hvordan ser man om en katt har feber?  han har ikke fått ormekur, kan det være det som er problemet? i såfall, hvor får vi kjøpt ormekur, og hvor mye koster det??

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
SV: er Balder syk?
« Svar #1 på: 04 Oktober 2006, 20:27:23 »
Ormekur får man kjøpt på apoteket, og det meg fortalt er det panacur som er den beste.. Men prisen er jeg usikker på, det var ihvertfall ikke mange kronene!

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #2 på: 04 Oktober 2006, 20:28:29 »
Kanskje det kan være orm i magen.Jeg er ikke sikker, men du får i hvertfall kjøpt det på apoteket og tror det koster rundt 100 lappen eller noe!!

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04 Oktober 2006, 20:33:02 »
Man måler tempen i endetarmen på katten, dere bør være to stk!
Er den varm i ørene eller på nesa er det feber!

Du bør tvinge i den vann.
Drikker den ikke kan du jo alltids dusje den, da må den slikke seg ren, og får i seg væske.
Det hjalp mine da de var dehydrerte.

Håper han blir frisk fort!

ville ringt dyrlegen i morgen om han ikke er bedre da!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Oktober 2006, 21:13:31 »
Jeg fiikk beskjed av dyrlegen at temperaturen i ørene eller på nesen hadde ikke noe med feber å gjøre.... Men gi vann i en sprøyte, og kjøp deg en ormekur. Lokk med litt boksemat, der er det jo en del vann i. Ellers har du GEM å ha i vannet, det holder på væsken. Blir ikke han bedre snart så bør du dra til dyrlegen. Du kan jo ringe nå uansett, om du syns han ser syk ut.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 Oktober 2006, 21:19:11 »
Han har ikke bare rett og slett ligget å slappa av i hele dag da? Du sier at det kun er i dag. Husk vi går mot mørkere tider, og da sover kattene mye mere enn før. Hvor gammel er han, kattunger eks de trenger jo 16timer søvn i døgnet. Men du kjenner katten din best selv så om du syns han virker syk så se det an til i morgen og ring veten  :)

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04 Oktober 2006, 23:11:06 »
han har kvikna til nå. ligger fremdeles å slapper av, men virker litt mer våken. tenkte jeg skulle vente tili morra å se hvordan han er da :)  prøvde å lokke han med litt fisk, men det var uinteressant... men så er han utrolig kresen når det gjelder mat og da.. men typen mener å ha sett han spise i dag, så det er nok ikke så gale som jeg vil ha det til. og fikk i han en bitteliten bit bacon i dag.. d ville han ha!! :fnis[1]: Ellers har han fått seg en dusj i dag, og var kjempe flink! Prøvde å komme seg ut et par ganger, men ellers sto han for det meste i ro! er så stolt av ham...

Nå gikk han nettopp på do og!  :biggrin:

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04 Oktober 2006, 23:12:26 »
Han har ikke bare rett og slett ligget å slappa av i hele dag da? Du sier at det kun er i dag. Husk vi går mot mørkere tider, og da sover kattene mye mere enn før. Hvor gammel er han, kattunger eks de trenger jo 16timer søvn i døgnet. Men du kjenner katten din best selv så om du syns han virker syk så se det an til i morgen og ring veten  :)

Han er 6 mnd den 9-10 oktober :) De ble født rett rundt midnatt 9-10 april.

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 04 Oktober 2006, 23:17:28 »
Varme ører og nese betyr ikke automatisk feber, det er en myte! Stikk termometeret i rumpa. Den skal ikke overstige 39 grader, ideelt bør den ligge på 38,5! :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 Oktober 2006, 16:27:57 »
Jeg merker at mine sine er mer slappe og rolige når det er kaldt i været enn når det er varmt, men om du er mistenkelig på væremåten hans så hadde jeg villet snakket med vet.

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 Oktober 2006, 18:24:35 »
Han er seg selv igjen i dag, så han hadde nok bare en slapp dag i går :)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 Oktober 2006, 18:27:38 »
Varme ører og nese betyr ikke automatisk feber, det er en myte! Stikk termometeret i rumpa. Den skal ikke overstige 39 grader, ideelt bør den ligge på 38,5! :icon_smile:
Greit, jeg er litt nybegynner og litt blond... Hvilket type termometer brukes det? Samme som mennesker?.. Og hvordan i huleste får dere katten til å tolerere å ta tempen? Jeg har en pusefrøken som jeg aldri kan tenke meg at går med på det! :whistling:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07 Oktober 2006, 16:24:23 »
Du må vel bruke et vanlig termometer ja, og så må man mest sannsynlig være to stk for å holde pusefrøkna, så hun ikke tilter! :humre:

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07 Oktober 2006, 22:19:21 »
Godt å høre Balder viser tegn til bedring. :icon_smile:. Er han utekatt svarer det seg å gi ham ormekur. Panacur ble anbefalt oss og Smokey har ikke hatt orm etterat han begynte med dem. :icon_wink:.
Gunlaug

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #14 på: 09 Oktober 2006, 18:23:20 »
godt å høre at han ikke er syk...her så er de også værsyke....er det en dag med skikkelig dårlig vær så er de skikkelig slappe pg sover for det meste heeele dagen!!!
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen