Skrevet av Emne: Må bare fortelle om kattene til en veninne  (Lest 1585 ganger)

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
Må bare fortelle om kattene til en veninne
« på: 30 September 2006, 20:22:48 »
Hun har nå ni katter...og de skal bli fler... :whistling: Hun har to perser katt, de andre er blandinger av perser og noe annet rart...Men den ene hun katten ble da gravid for første gang for litt over ett år siden, da var hun rundt 3-4 år...fikk kattungene men tok seg ikke noe godt av de, så var hu på sjekker'n igjenn og fikk ett nytt kull (de ungene er nå 4 måneder) heller ikke disse var hun noe særlig glad i..men ei anna hukatte hun å har fikk å ett kull noen uker før, så hun adopterte like så greit de andre kattungene en etter en da hun følte seg ferdig med sine små. Greit for eier'n det, hun var jo bare glad til...men de ungene som nå er 4 måneder, hun har beholdt to fra det kullet og de har jo da denne resserve mammaen...men, de ligger å får kveldskosen sin hver dag. Pupp.....4 måneder gammle  :humre: Men ikke nok med det, hun som har fått nå to kull og ikke tatt så godt vare på de er nå gravid igjenn  :icon_neutral:  Eier har store planer om å sterelisere, men den katta kommer hun i forkjøpet blir borte og får da ikke p-pilla si.... og blir gravid og da har hun ikke hjerte til å fjerne de...

så hun har da fått 3 kull på kort tid, det 4 er på vei og oppi alt detta har barna hennes tatt ut kaninene sammen og da blei det jaggu ikke kanin unger å...Katter har fått nytt hjem og kaniner har fått nytt hjem.....og da katta får ungene må hun leite og leite, det ene kullet tok det to uker før hun fant de, da innimellom noen planker på loftet i stallen....
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Ulla og August

• Gjest
SV: Må bare fortelle om kattene til en veninne
« Svar #1 på: 30 September 2006, 20:44:13 »
Shit, det var mange dyr på en gang. Fint hun skal sterilisere da.

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #2 på: 30 September 2006, 21:15:11 »
men synet at de to nøstene som lå og fikk pupp....reservemammaen dems er bare litt større enn det de er....de var så søte der de lå å koste seg
Mvh Jane

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 September 2006, 21:18:07 »
Dette var da voldsomt..... Virker jo som helt virvarr..

Hva sier hun selv? Håper hun får sterilisert kattene da..... Har kattene det bra da?
Men sterilisere MÅ hun jo få gjort, ganske uansvarlig å ikke gjøre det... Nok kattunger i verden liksom... (hvis det ikke er oppdrett på perserne da?)

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #4 på: 30 September 2006, 21:45:39 »
hun har gitt p-piller...men så har katta vært på vift og ikke fått pilla si, så har hun avtalt med vetrinær om sterelisering,men da har jo katta blitt gravid..og hun har ikke hjerte til å ta abort....så har hu akkuratt blitt ferdig med ett kull, så er a i gang med ett nytt....

hun er kjempe glad i kattene, de får kvalitetsfor, er ute og inne, har kattedo til de inne...ingenting å si på katteholdet..men det er den ene kukatta som, ja...skal si "billig"? var hos hun i går...spurte hvorfor hun ikke hadde sterelisert katta....joda, hun hadde snakka med vetrinær men var jo da gravid igjenn...(er de hun bærer på nå)

så det er nå veldig mye katt der. To av kattene hun har skal avlives, er noe sykdom ( den ene tar ikke til seg næring som den skal, ser ut som en kattunge men er voksen)...
Mvh Jane

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #5 på: 01 Oktober 2006, 15:02:19 »
Dette høres jo bare helt tullete ut, spør du meg.

Drar til dyrlegen for å sterilisere, men så er katten gravid igjen osv. Jeg skjønner at hun ikke vil at katten skal abortere, men da får hun holde dem inne til de steriliseres, er min mening.

Det er jo flott at de har det bra, de får bra mat og alt det der, men hvis det fortsetter slik, kommer det en dag da hun har så mange katter at hun ikke kan ta skikkelig vare på alle sammen.

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #6 på: 01 Oktober 2006, 15:14:08 »
oj...det får man si ja....det var litt av ett virrvarr....tror nok det beste er at hun blir sterelisert ja!!!
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #7 på: 01 Oktober 2006, 17:49:03 »
Høres ut som damen har null kontroll, kanskje hun har litt for mange dyr?
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Oktober 2006, 18:15:38 »
Hun bør stenge den hunnkatten inne, og få henne sterilisert, dette er ikke bra for verken kattemamman eller ungene...

Geoje

• Gjest
« Svar #9 på: 03 Oktober 2006, 07:35:36 »
Hun bør stenge den hunnkatten inne, og få henne sterilisert, dette er ikke bra for verken kattemamman eller ungene...

:dulte: Definitivt.

Utlogget Pernillepia

• Koseklumpen
  • Takket: 21
  • Whitney of Maomar (Pippi)
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04 Oktober 2006, 00:08:25 »

Enig  :katt3: