Skrevet av Emne: Magre katter  (Lest 2391 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Magre katter
« på: 30 September 2006, 19:11:11 »
Hva bør de få for å fetes opp litt? Hvilket fôr?

Den ene katten var borte i ca 14 dager og bærer selvsagt preg av dette, men jeg merket at også "søsteren" er nesten like mager. Den katten som var på vift var så utrolg mager at jeg turde nesten ikke å løfte henne opp... Begge kattene er elers tilsynelatende frisk og rask, ormekur skulle de vel få over helga.  Til vanlig får de (desverre) enten MaxCat eller Friskies, noe jeg forsøker å si ikke er holdbart, men det er utrolig vanskelig å nå igjennom....  :icon_neutral:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: Magre katter
« Svar #1 på: 30 September 2006, 19:16:37 »
Kitten, gjerne av "dyrebutikkvalitet" !  :icon_smile:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 September 2006, 20:07:58 »
Jeg bruker Olivers Kitten til Ayla, eneste Kitten foret som virkelig har fungert for å fete opp henne.  :icon_smile:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #3 på: 30 September 2006, 20:45:40 »
Jeg bruker Hills Kitten for å fete opp Ulla, fikk det anbefalt hos dyrlegen.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01 Oktober 2006, 00:02:13 »
Well... Ozzy ble jo smellfeit at RC kitten da.. kremt..  :rødmeja:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01 Oktober 2006, 16:24:03 »
Takk for svar jenter. Tenkte det fantes et spesialfôr som var ment til dette formålet, men Kitten er notert. da gjenstår det å se om jeg blir kastet på hue og rævva ut om jeg kommer på besøk med en slik pose....... Bastant kar dette dreier seg om kan dere skjønne.  :whistling:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01 Oktober 2006, 17:30:46 »
Han må da vel skjønne at det er for kattenes beste du gjør dette, og at det er kun for å hjelpe, og ikke for å være til bry? Kan ikke du ringe dyrlegen da, høre om det finnes noe spesielt for for tynne katter?

Ragstars

• Gjest
« Svar #7 på: 01 Oktober 2006, 18:20:50 »
Hill's kitten, Natures best :icon_smile: :icon_smile:

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #8 på: 02 Oktober 2006, 00:58:48 »
Mine to gutter har også blitt smellfeite av RC kitten. :icon_frown: Så det anbefales.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 Oktober 2006, 20:03:42 »
Han må da vel skjønne at det er for kattenes beste du gjør dette, og at det er kun for å hjelpe, og ikke for å være til bry? Kan ikke du ringe dyrlegen da, høre om det finnes noe spesielt for for tynne katter?

Vel, hva som er kattenes beste vet han utmerket godt....  :icon_biggrin: Jeg har opp til flere ganger vært i diskusjon med denne karen om både kastrering, vaksinering, "oppdragelse" osv, det er ingen lett sak skal jeg fortelle deg.  (ikke skal kattene kastreres da han helt sikkert vil komme ti lå ønske å få kull på de da de er så fiiine katter, vaksinering er BARE tull, om han ikke vet hvem som er synderen når noen har feks tisset feil plass så straffes begge ved at snuten gnis i tisset lenge etter det i det heletatt har skjedd...... ) Og det er ikke kun når det gjelder katter han er slik, det gjelder det meste.... Skulle han i det hele tatt hatt katter? Ikke om det hadde vært opp til meg....  :rødmeja:

Men han har bursdag på fredag, lurer litt på om Kittens (mest sannsylig fra RC, men det duger vel like godt som feks Hills?) kan bli en "fin" bursdagsgave?  :whistling:
« Siste redigering: 02 Oktober 2006, 20:07:21 av Kitziee »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Oktober 2006, 21:26:55 »
Hvis han er så vanskelig som det høres ut til, så er det vel lite du kan gjøre for å få han til å forandre seg kanskje. Han høres ekstremt vanskelig, og unnskyld meg, dum ut. Du får gi han en bok om kattestell i bursdagsgave, kanskje han får litt vett i skallen...

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Oktober 2006, 22:30:33 »
Hvis han er så vanskelig som det høres ut til, så er det vel lite du kan gjøre for å få han til å forandre seg kanskje. Han høres ekstremt vanskelig, og unnskyld meg, dum ut. Du får gi han en bok om kattestell i bursdagsgave, kanskje han får litt vett i skallen...

Kattebøker ja.....  :hmmmm: Vel, da får jeg nok boka sendt i retur.  :fnis[1]:

Vel vel, jeg tror i allefall jeg skal gjøre et forsøk med kattungemat, så får jeg se hvordan det går. Det var helt forferdelig å se hvor tynne kattene var... l

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02 Oktober 2006, 22:37:11 »
Huff, skulle vært meldt til dyrevernet...

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02 Oktober 2006, 23:09:54 »
Huff, skulle vært meldt til dyrevernet...

Nå er ikke kattene utmagret eller noe, det er ikke snakk om dyremishandling på noe sett og vis.... men de trenger å få lagt på seg litt.  :wink[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04 Oktober 2006, 12:20:16 »
Bør vel gjerne fokusere på fordelene med å få f. eks mat hjemkjørt til døra, store skker slik at han slipper å kjøpe ny mat hele tiden osv. www.olivers.no er jo helt bra mat, og man får jo prosenter på denne maten også om man skriver at man er medlem her  :wink[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net