Skrevet av Emne: Halsbånd  (Lest 1348 ganger)

Ulla og August

• Gjest
Halsbånd
« på: 30 September 2006, 14:52:37 »
Leste gjennom noen gamle innlegg og så noen hadde sagt noe om halsbånd med sikkerhetslås. Er det bånd som går opp dersom de blir f.eks. hengende fast? Og er strikkbåndene sikre nok?
Hva syns dere, og hva bruker dere selv?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Halsbånd
« Svar #1 på: 30 September 2006, 14:55:52 »
Bruker sikkerhetslås som går opp om det blir for mye "press" på dem.. sånn at om kattene skulle henge seg opp i noe vil båndet gå av..
Selv liker eg ikke strikkbånd, syns liksom ikke er gode nok, de strekker seg bare, er ikke sikkert katten kommer ut av dem forde liksom..  :hmmmm:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 September 2006, 15:21:39 »
Jeg kjøpte bånd med sikkerhetslås til Nasse, men en liten tur i boden, så kom han tilbake uten!  :fnis[1]: Og gudene må vite hvor de er der inne. Var på en dyrebutikk for å kjøpe nytt, der hadde de bare sånne med vanlig beltelignende lås på. Jeg spurte om de ikke hadde noen med sikkerhetslås på, da bare klødde hun seg i hodet og sa at det trodde hun ikke fantes, for det hadde hun ikke hørt om!  :icon_idea:
Så skal jeg kjøpe nytt blir det med sikkerhetslås ihvertfall..

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 30 September 2006, 15:25:35 »
Jeg kjøpte bånd med sikkerhetslås til Nasse, men en liten tur i boden, så kom han tilbake uten!  :fnis[1]: Og gudene må vite hvor de er der inne. Var på en dyrebutikk for å kjøpe nytt, der hadde de bare sånne med vanlig beltelignende lås på. Jeg spurte om de ikke hadde noen med sikkerhetslås på, da bare klødde hun seg i hodet og sa at det trodde hun ikke fantes, for det hadde hun ikke hørt om!  :icon_idea:
Så skal jeg kjøpe nytt blir det med sikkerhetslås ihvertfall..

Wow, og hun jobbet i dyrebutikk?  :icon_neutral:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 September 2006, 15:27:39 »
Jepp! Jeg skal ihvertfall ikke tilbake til den dyrebutikken...
Hun var gjerne bare en lørdagshjelp, men alikevel..  :whistling:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 30 September 2006, 15:29:30 »
Ja sant.. opplæring er en fint bil har eg hørt  :fnis[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 30 September 2006, 15:48:02 »
Disse båndene kalles ofte "cat safe" bånd. Har noen av disse selv. Her kommer kattene seg ut av det ved å bryte de opp  :fnis[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 30 September 2006, 17:06:58 »
Nei, strikk er ikke forsvarlig! Dersom katten blir hengende fast i båndet fra en grein i et tre, vil katten bli kvalt. Men sikkerhetslås (som Shango har) vil den sprette opp automatisk! :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #8 på: 30 September 2006, 17:52:05 »
Jeg syns ikke halsbåndene med sikkerhetslås holder mål, kattene her får de av seg ved å sparke de opp.
Så skulle jeg brukt halsbånd med sikkerhetslås, hadde jeg brukt en formue på halsbånd og byttet flere av dem i uka, noe som vil bli altfor dyrt for meg som også har magnet i halsbåndet (pga kattedøra), som hver gang de mister halsbåndet også må byttes, og det koster over 200,- for to stk, det sier seg jo selv at det nytter ikke.

Jeg har et halsbånd med strikk, som sitter såpass løst at katten uten problemer får halsbåndet over hodet, og et refleksbånd uten strikk på den katten som er mest hjemmekjær, men det skal byttes i et med strikk.

« Siste redigering: 30 September 2006, 17:53:36 av Kismet »