Skrevet av Emne: Lyset på om natten?  (Lest 4724 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Lyset på om natten?
« på: 30 September 2006, 00:19:49 »
Om natten når dere sover.. Har dere det helt mørkt i resten av huset eller har dere på lys til kattepusene?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Lyset på om natten?
« Svar #1 på: 30 September 2006, 00:23:17 »
Vi har det helt mørkt, lettere for kattene å skjønne at det er natt da, og at man skal sove  :icon_arrow: Labben pleier å sove i fotenden min, mens Garfield ligger sammenkrøllet i sengen fra Kattemor ute i stua, ikke noe rabalder på nettene lenger, men med en gang det begynner å bli lyst og vi er på vei til å våkne er det to puser som står klare til å gå ut, og hopper opp i sengen og maser  :fnis[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 30 September 2006, 00:28:44 »
Har også alle lys av om natten, slik at kattene får en slags døgnrytme de også. Selvom lys av= våkne og gå bananas. :fnis[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 30 September 2006, 00:33:33 »
Her skrur vi av alt lyset.

Kattene legger seg til å sove når vi gjør det. Kan hende det er litt herjing, men det er bare 5-10 minutter, så sover de begge til matmor står opp. Den ene i stol og den andre i en hule på soverommet. Søtt de velger å være der  :icon_redface:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 September 2006, 00:39:49 »
Jeg har pleid å skrudd av lyset. Noen ganger lar jeg lyset på badet stå på og døren litt på gløtt slik at det ikke er helt bekmørkt.. Men kattene ser vel godt i mørket, så...
Tussi ligger på benken på soverommet hvor vi legger klærene våre, det ble hennes faste plass fra første dag jeg kjøpte den, mens Nasse sover rundt om i sengen vår..
Noen netter er de skikkelig på hugget, men andre netter så sover de med oss hele natten!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 30 September 2006, 00:41:02 »
Ksruer av lysene her og, mest fordi det er en så liten leilighet at om 1 lys hadde stått på hadde eg ikke fått sovet  :fnis[1]:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #6 på: 30 September 2006, 00:44:59 »
Kastraten min har funnet seg en ny soveplass, han elsker å krype inn i dynetrekket mitt. LITT irriterende når nestemann også vil inn dit, og jeg våkner av katter som lekesloss så busta fyker INNI dyna mi, midt på natta. :icon_neutral:
Jeg synes også det var søtt i førsten, når han rygget og vrikket rompa si inn i dyna, men sjarmen har falmet litt nå.. :fnis[1]: Hilsen Søvnløs :le[1]:

Wit sover forresten i en seng i vinduskarmen ved siden av sengen min :love:, når hun ikke lekesloss i dyna, da :whistling:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30 September 2006, 01:06:07 »
Jeg har lyset av om natta jeg oxo :)  Ask sover enten i en seng på vaskerommet, eller i vugga nede- og før vi fikk Isis lå han ilag med meg og Embla i senga mi. Nå tørr han ikke siden han er redd Isis. Isis og Embla ligger i senga mi :) Når det begynner å lysne våkner pusene og står parat til å gå ut :) Unntatt Isis da, hun er så liten at hun leker litt også kommer hun å koser igjen å sover med meg :)

Så ja, lyset av skaper en slags døgnrytme syns jeg :)

Ulla og August

• Gjest
« Svar #8 på: 30 September 2006, 01:43:48 »
Jeg skjønner ikke at dere orker å ha kattene på soverommet om natta. Har jeg mine på soverommet blir det ikke mye søvn på meg. Ulla er som regel i ansiktet mitt og skal knusekose, maler og maler og sleiker meg i trynet. August kan sette seg på brystkassa mi og stirre på meg, og det er jo en himla kul måte å våkne på; av følelsen av at noen stirrer på deg. Ellers leker de og sloss og bytter plasser og legger seg til rette, og jeg er veldig inkludert i alle planene de måtte ha. Nei kattene må på stua når jeg skal sove!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #9 på: 30 September 2006, 07:07:06 »
Lyset står på på badet her, men mørkt ellers i leiligheten.
Har som regel døra til soverommet åpen, men hender både titt og ofte at jeg må opp i sinne og hive ut katter...  :fnis[1]:
Har bare skyvedør  :icon_mad: til soverommet. Skyver jeg den igjen sånn "vanlig" kan både Rocky og Amalthea lett åpne, og setter jeg den i "lås" måt dørlista, blir den et h*****e å åpne igjen, iallefall i halvsøvne om morran...
Sover nesten alltid på dagtid jeg da, og da sover barna også!  :biggrin:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 September 2006, 09:36:11 »
Jeg sover som en stein! Så når jeg har vent meg til det, så er det ikke noe probem. Det eneste jeg var redd for var å kveistre en av pusene når jeg snudde meg om natten.. De løper lite rundt i sengen, men blir de helt rabiat, så blir de kastet rett ut!

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 30 September 2006, 10:21:49 »
Det hender lyset står på i gangen, men det er bare for at vi skal finne fram om mårran....
Ellers er det helt mørkt.

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #12 på: 30 September 2006, 10:33:31 »
Jeg har lyset på i gangen, vet ikke helt hvorfor, men det har liksom bare altis vært slik...
Men jeg tror ikke det hjeper å skru av alle lysene her for at kattene skal forstå at nå skal dem sove, for med en gang jeg slår av lyset i stua og går å legger meg, så er det fulllek her på mine små, selv om de ligger å sover hele kvelden mens lyset er på, så våkner dem med en gang jeg slår av lyset  :fnis[1]:

Men skal gjøre et forsøk på å ha av ganglyset også, kanskje det kan hjelpe  :klø seg:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30 September 2006, 11:22:48 »
Vi har lys på i gangene og på do og bad, men dette mest for at ungene skal finne frem i mørket. :fnis[1]:
Kattene skjønner at det er natt så fort hunden blir sperret inne og vi går i seng.
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01 Oktober 2006, 00:11:59 »
Nei her er lyset av om natten, vi sunnmøringer er så gjerrige at vi må spare på alt...  :rødmeja: :fnis[1]: Men kattene får ikke ligge på soverommet, nei... Ikke orker jeg fullt av kattehår i sengen, og så vil jeg gjerne sove hele natten... For her er det et lurveleven med en gang det blir kveld og natt...  :hihi[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #15 på: 01 Oktober 2006, 00:20:45 »
Her i huset står lyset på badet på om natten, og lyset i kjøkkenvifta (hvis jeg legger meg sist da, gubben er en sånn som sparer strøm). Jeg skylder på at Buster skal se å spise, men sannheten er at jeg er en smule husredd. Hvis det er stupmørkt i huset tør jeg ikke stå opp for å gå på do...  :rødmeja:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #16 på: 01 Oktober 2006, 00:21:13 »
Lyset er av om natten utenom på vaskerommet der hvor kattene har doet sitt.
Ellers så lyser ytterlysene ganske mye opp i stua siden de er montert rett utenfor.
Det er slike lys som tennes og slukkes selv når det blir mørkt/lyst ute.

Ulla og Ulrik sover sammen med oss på soverommet, de sover hele natten og vekker oss når de er sultne.
Elsker kattene når de kommer og koser om morgenen og når de maler og durer i vei :dobbellove:

Men nytter det ikke med det gode så slår Ulrik til med klørne  :icon_mad:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01 Oktober 2006, 00:44:06 »
Vi har det mørkt på toalettet deres, pærene i lampen er gått...  :icon_idea:
Det har hendt at de har tisset på hånduken som ligger under kattedoen, kanskje de bommer litt i mørket..  :fnis[1]:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01 Oktober 2006, 00:48:07 »
Her har vi lys på nede i gangen, så det lyser der kattene har doen sin i rommet ved siden av.
Har endelig fått kjøpt pærer til ovnsvifta, så nå har de lys på kjøkkenet igjen også  :biggrin:

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #19 på: 01 Oktober 2006, 01:11:14 »
har det mørkt om natten, katter har da så godt nattesyn atte! er bare vi som nesten ikke ser noenting...kattene mine jakter innsekter i mørket de uten problemer, er litt slitsomt om innsektet er i taket på soverommet da  :fnis[1]:

hender vi løfter de opp til taket så de får lekt litt med "husdyret"
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå