Skrevet av Emne: Åpent operasjonssår?  (Lest 2649 ganger)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« på: 30 Juni 2005, 19:40:06 »
Lucy er blitt sterilisert i dag.  Det var et svare leven å få ho dit.  Hun stakk av da vi skulle ha henne i buret i kjelleren, men vi fikk heldigvis tak i ho igjen.  Hun var på klinikken i 5 timer, så måtte vi hente ho hjem igjen.

Lucy er barbert på magen, stingene er veldig store (synes jeg), men operasjonssåret er ikke tildekket på noen måte.  Hun prøver hele tiden å bite av trådene.  Trenger hun ikke bandasje eller body slik som vi så på bildene fra Norge?  Jeg er redd hun vil bite av trådene slik at såret går opp.  Har tatt bilde av såret, men får ikke til å legge det ut.

Vi fikk beskjed om at hun kan drikke så mye hun vil, men ikke spise noe i dag.  Operasjonen kostet 80 euro, ca 640 kroner.  De sa de vil operere alle hunkattene vi kom med.  BRA!

Hilsen Lisbet

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #1 på: 30 Juni 2005, 19:44:26 »
Crazy fikk heller ikke noe på såret, og kattungene tok stingene for henne, men det var allerede grodd, så det gikk bra :thumbsup:
Jeg fikk ikke beskjed om at ho ikke kunne spise etter kastreringen da... Bare at ho ikke kunne spise i ca 10 timer før opperasjonen...

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #2 på: 30 Juni 2005, 20:46:01 »
Om hun ser ut til å bite på stingene så kan du jo lage en body på egenhånd, bruk feks en strømpe som du klipper og trer på henne... Jeg har ikke gjort det selv, men har lest på noen forum at dette skal fungere utmerket.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #3 på: 30 Juni 2005, 23:58:55 »
Takk for tips.  Lucy har spist litt, hun ligger på fanget og sover nå.  Starter å  lage en body nå.med det samme.

Hilsen Lisbet

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #4 på: 01 Juli 2005, 00:01:45 »
Takk til liten som la ut bildene for meg!

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Åpent operasjonssår?
« Svar #5 på: 01 Juli 2005, 01:40:19 »
Jeg har heller ikke fått bandasje på noen av kattene mine etter kastrering. Men om hun napper i stingene så får du lage en body, som det ble foreslått tideligere.
Kjempeflott innsats  du gjør! Og bra at dyreklinikken vil kastrere alle kattene dere kommer med.
Prisen er jo fakisg ganske lik her i norge (litt dyrere for jenter), men det er vel likevel en liten formue for en greker (i forhold til inntekt)...

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Åpent operasjonssår?
« Svar #6 på: 01 Juli 2005, 10:17:54 »
Katten til ei venninne av meg holdt også på å prøve å ta opp stingene selv. Hun fikk en krage hos dyrlegen som hun festet på katten for å hindre det.

Utlogget stressless

• Koseklumpen
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #7 på: 01 Juli 2005, 15:44:34 »
Missy måtte også ha krage på i 8-10dager...hun slikket og gnagde på såret som besatt....!?

Mulig det er bildene.....men såret ser ikke no pent-sydd ut???!?

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #8 på: 01 Juli 2005, 16:09:18 »
Hei!

Det er nok ikke bildene, det ser mye verre ut enn det som kommer fram på bildene.  Det virker som om det er snurpet sammen, hun har en stor pølse av skinn på magen.  På begge sider av denne pølsa har hun sting.  Men det er ikke gått noen betennelse i såret.

Lucy er enda litt ute av seg.  Hun vil helst være på fanget hele tida.

Ha en riktig fin sommerdag alle sammen!

Utlogget stressless

• Koseklumpen
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #9 på: 01 Juli 2005, 20:36:53 »
Selv om såret ikke er pent...så betyr jo ikke det at katten lider..er jo kunn skjønnhet..liksom.

Godt du passer på frøken pus, hun er heldig som har deg  :bigarmhug:

Samler opp "ting" til deg....så får du en noe sen sommergave senere Lisbet  :hilse:

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Åpent operasjonssår?
« Svar #10 på: 01 Juli 2005, 23:17:50 »
Sitat fra: stressless
Selv om såret ikke er pent...så betyr jo ikke det at katten lider..er jo kunn skjønnhet..liksom.

Godt du passer på frøken pus, hun er heldig som har deg  :bigarmhug:

Samler opp "ting" til deg....så får du en noe sen sommergave senere Lisbet  :hilse:

Kanskje det kunne ligge en krage i den pakken? Jeg vet ikke hva noe sånt koster jeg?
Skulle gjerne gitt noe til den pakken (har både gamle leker og prøvefor), men jeg har dessverre ikke penger til porto (Posten Norge er jo ikke akkurat billig...)
Flott tiltak iallefall! Kanskje jeg kan bidra neste gang :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Åpent operasjonssår?
« Svar #11 på: 01 Juli 2005, 23:45:20 »
Har krage liggende jeg hvis det trengs :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net