Skrevet av Emne: Hvordan en katt blir til mange...  (Lest 606 ganger)

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Hvordan en katt blir til mange...
« på: 30 Juni 2005, 15:51:44 »
For noen dager siden fikk jeg en telefon fra en fortvilet mann, i vedskjulet hans hadde det dukket opp 4 kattunger + kattemoren. Kattungene er ca 4 uker gamle og har ikke gitt seg til kjenne før nå. Mannen hadde sett kattemoren en tid, uten å tenke mer over det. Etter å ha snakket med folk i nabolaget, får vi vite at kattemoren er en av et kull som ble født i fjor sommer. En familie hadde flyttet inn i nabolaget, de hadde katt med seg, ganske fort fikk den katten et kull. Familien har katteluke i vaskeromsdøren sånn at kattene har tilgang til mat, men det er også alt. Kullet vokser opp tilnærmet halv-ville, nå er altså neste generasjon født. Et uansvarlig kattehold :mad: Hva som kommer til å skje videre, vet jeg ikke...en fortvilet situsjon. Disse er bare et av en mengde uønskede kull, hver dag er det en mengde annonser om "skjønne kattunger gis bort" i lokalavisen.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #1 på: 30 Juni 2005, 18:33:52 »
:mad:
Blir så provosert!! De kattungene kommer sikkert ikke til å få det noe godt!!!!!
Tror vi hadde fått færre slike tilfeller, hvis kastrering var billigere... Selvom, jeg syntes ikke det er så dyrt, men det er kanskje fordi jeg bryr meg om dyra mine..
Når man ikke tar ansvar, hvorfor gidde å skaffe seg et "kjæledyr"???

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
« Svar #2 på: 30 Juni 2005, 19:07:30 »
En ting er å senke prisen på sterilisering/kastrering, men noe jeg synes er viktigere er å få folk til å ta 200 kr pr kattunge de må kvitte seg med.  Dermed vil folk tenke seg litt mer om før de skaffer seg katt og de vil også ta bedre vare på et dyr de har betalt for enn et dyr de har fått gratis.  Så vidt jeg vet er det bare katten som er gratis å skaffe seg.  Alle andre dyr må du betale for.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 Juni 2005, 22:49:08 »
Skulle ønske staten kunne sponse kastrering av alle katter i et par måneder sånn at man slapp alle disse uønskede kattungene :leiseg:
Katter er minst like mye verdt som en hund, og de koster masse penger uansett om de er renraset eller ikke :roll:

Ikke uten grunn vi forlanger at kattunger skal selges her på forumet for minst 200,- :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net