Skrevet av Emne: Ensom Mjauritz..  (Lest 1660 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Ensom Mjauritz..
« på: 28 September 2006, 14:27:44 »
Mjauritz skjønner ingenting av at Mustang er borte. Han går og leter etter han inne, og vil gjerne gå ut.
Nå er han alene for første gang siden han var kattunge. Ville aller helst vært hjemme hos han, men må jo gå på jobb..
Han lå i senga mi i hele natt, som om han skjønner at jeg trenger han, og sikkert også fordi han trenger oppmerksomhet nå som Mustang er borte.
Jeg veit ikke helt om jeg orker å tenke på en ny katt helt enda. Men hva er best for Mjauritz? Han burde vel ha selskap, jeg er på jobb hver dag.

Og en annen ting. Jeg orker bare ikke slippe ut Mjauritz nå, er det fælt av meg? Klarer ikke tanken en gang på at han også skal bli meid ned av en hensynsløs sjåfør :(

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
SV: Ensom Mjauritz..
« Svar #1 på: 28 September 2006, 14:45:58 »
Skjønner at det er vanskelig å vite hva som er rett å gjøre i en sånn situasjon. Jeg tror ikke jeg heller ville tort å slippe ut Mjauritz, hadde jeg vært deg. Har du noen mulighet for å lage en kattegård, sånn at han kan få være ute i frisk luft uten å gå fritt? Er det veldig mye trafikk i området?

Tror nok Mjauritz hadde hatt godt av å få en ny kompis med tiden, men ikke tenk på det nå. Ta deg tid til å sørge, kose med Mjauritz og tenke ordentlig over ting først.  :icon_sad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 28 September 2006, 15:09:38 »
En ny kattevenn hadde nok vært fint for Mjauritz - men ta det i ditt tempo  :icon_sad:

Og med 1 katt til, så kan det være lettere å holde han mer inne når han har selskap. Det er en av grunnene til at mine er inne iallefall - da slipper jeg å miste de på den måten.

Stakkars deg og Mjauritz  :icon_sad:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #3 på: 28 September 2006, 15:09:49 »
Takk for svar. Jeg har tenkt på kattegård, men problemet er at jeg bor i en 4 mannsbolig med felles hage.
Det er ikke mye trafikk i området, fartsgrensen er 30 km i timen. Men folk kjører så fort! Skulle ønske jeg visste det før jeg flytta dit :(
Da ville jeg funnet meg et annet sted å bo.. Har akkurat flytta dit, i tro om at det var et flott sted for katter. Det er jo midt i et boligfelt, med masse katter. Rolig og stille.
Hvis jeg visste hvem som kjørte på Mustang... *sinna*

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 28 September 2006, 15:19:04 »
 :bigarmhug:

Eg sier som de andre her, ta ting i ditt tempo, kos med pusen din, og pass på å sørge!

Dessverre er fartsgrenser ikke til å overholdes av ungdommer som skal tøffe seg, det samme er her som eg bor!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 September 2006, 17:22:27 »
Stakars Mjauritz.. Skjønner at han savner vennen sin..
Men la det synke, og ta det i eget tempo med ny katt..

Huff, dette var så trist..

Nesten så jeg begynner å lure på om jeg skal la Isis og Moshe være innekatter når jeg flytter.. Skal oxo bo i ett rolig boligfelt..

Forbanna sjåfører altså..  :icon_mad:

Gi Mjauritz en godklem fra meg..

Stor trøsteklem

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 September 2006, 18:44:31 »
Nei, så ufattelig trist!!! Dette hadde jeg ikke fått med meg :skjelveleppe:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #7 på: 28 September 2006, 19:30:47 »
Jeg slenger meg på de andre her om å ta ting i ditt eget tempo. Men på den andre siden er det ingenting som sier at du ikke kan sørge over mustang selv om du får ny katt. Jeg fikk August og Agent Cooper ganske tidlig etter Bob døde, og husker jeg tenkte at det skulle jeg ikke ha gjort. Jeg kjente så veldig at de ikke var Bob, liksom. Men det var bare første dagen, så fort jeg begynte å bli kjent med dem og glad i dem gledet jeg meg jo veldig over dem, samtidig som jeg kunne sørge over Bob. Jeg følte på ingen måte at de to kattungene skulle erstatte Bob, eller at det hadde noe som helst med hvor lei meg jeg var å gjøre.

Jeg synes du skal gjøre nøyaktig det du føler for!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #8 på: 28 September 2006, 20:02:52 »
Oj, nå har jeg gått glipp av noe igjen!
 :icon_sad:
Så trist!
Tror Mjauritz klarer seg inne helt fint jeg, selv om han kommer til å kjede seg når Mustang ikke er der.
Lek og kos masse med ham, så har nok han det bra tror jeg.
Kanskje ikke verdt å rushe med en katt til, men gjør d hjertet ditt sier.
Kanskje vente litt, og skaffe deg den rasekatten du vil ha?

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #9 på: 29 September 2006, 09:08:41 »
Takk for svar  :) Føler meg litt bedre i dag, klarer å skrive her uten å begynne å grine til og med.

Mjauritz var hoppende glad for å se meg når jeg kom hjem i går. Han var kjempekosete og veldig rastløs. Lekte mye med han, men han gikk stadig rundt og mjauet (sånn rastløs mjauing, noen ganger sår mjauing)

Jeg kommer nok til å få meg en ny katt, en kattunge, men ikke helt enda. Kanskje jeg begynner å leite litt, men veit ikke helt hva jeg vil ha heller. Ingen kan erstatte Mustang :(
Men Mjauritz kommer til å trenge en venn, og jeg blir jo også glad i den nye selvfølgelig. Når det gjelder rasekatt, så har jeg lyst på det, men da måtte jeg hatt penger ganske snart. Planen var å spare opp til en. Så kanskje jeg skaffer meg huskatt nå snart, også kan jeg fortsette å spare til en rasekatt i tillegg.

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #10 på: 01 Oktober 2006, 15:18:32 »
uff, det er så trist at mustang er borte!! trøsteklem!!!

Det er veldig vondt i begynnelsen, men det er noe mjauritz venner seg til, om han blir alene eller om du får den en pus til....

vi mistet wilma for en måneds tid tilbake...og odin letet nok etter wilma litt, men det gikkk over....

men jeg skjønner det utrolig godt at du ikke tørr slippe ut han....jeg tørr heller ikke slippe ut mine katter, for her er det forferdig veg nedenfor huset hvor de kjører over 80 for å si det slikt!!! :-(

Men ta ting i ditt tempo og tenkt at det er masse katter som trenger hjem på dyrebeskyuttelsen også!!! stooor klem
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #11 på: 02 Oktober 2006, 10:25:39 »
Ja, jeg må se litt hvordan det går.. Men Mjauritz er veldig rastløs nå.. Jeg får så smått begynne å se etter en ny en tror jeg.  Har lagt ut annonse der det står at jeg vurderer en ny katt.

I går fikk jeg veldig vondt av Mjauritz.. Jeg har printet ut et flott bilde av Mustang (i litt større enn den reelle størrelsen) og satt det oppå en hylle i stua.
Så i går, når han lå i sofan, kikka han plutselig veldig opp der. Så reiste han seg opp og gikk litt nærmere og stirret på bildet. Så løp/hoppa han opp på hylla og bort til bildet. Kikka bak det og sånn, til han skjønte at det ikke var noe levende. Jeg er helt sikker på at han trodde det var Mustang :(

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02 Oktober 2006, 12:00:47 »
 :icon_cry:

Får helt vondt i hjertet mitt :(