Skrevet av Emne: Katten min er entenn daff eller helt vill!  (Lest 2868 ganger)

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katten min er entenn daff eller helt vill!
« på: 26 September 2006, 13:10:20 »
Nå begynner jeg å lure på han Don Juan...  :hmmmm:
Entenn så ligger han på ryggen vridd i sofaen å sover som bare det, eller så er han vill som en katt som går 24 t på red bull.
Høyt og lavt, med store blå klinke kule øyne som lyser opp.
Han bare venter på å gjøre noe som skal få meg til å skratt le.

Gode pusen..

PS: Han kommer fra en fin familie, men er visst ikke perfekt utstillings katt og ikke en avells katt, men kan jeg prøve å stille han ut en gang?
Alt er visst perfekt bare ikke markeringene på potene? Og han er kjøpt som kose katt.

Linda

• Gjest
SV: Katten min er entenn daff eller helt vill!
« Svar #1 på: 26 September 2006, 13:30:16 »
PS: Han kommer fra en fin familie, men er visst ikke perfekt utstillings katt og ikke en avells katt, men kan jeg prøve å stille han ut en gang?
Alt er visst perfekt bare ikke markeringene på potene? Og han er kjøpt som kose katt.

Ja det er ingenting i veien for å prøve å stille han ut, men det må være hvitt på alle tær + kiler for at han skal kunne ta cert. Han må heller ikke ha for mye hvitt, hakeflekk eller lignende er også feil. Du kan altså stille han ut selv om han har diskvalifiserende feil, men han vil ikke kunne bli klassevinner.

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26 September 2006, 13:37:20 »

Ja det er ingenting i veien for å prøve å stille han ut, men det må være hvitt på alle tær + kiler for at han skal kunne ta cert. Han må heller ikke ha for mye hvitt, hakeflekk eller lignende er også feil. Du kan altså stille han ut selv om han har diskvalifiserende feil, men han vil ikke kunne bli klassevinner.

Kan ikke dere som har peil se på han.. dere ser bra bilder av han på hjemme siden min: www.tweetaysworld.piczo. com
så ser dere på :våres Don Juan bare å sette inn en hilsen også.. hadde vært hyggelig..
Jeg vet nemlig ikke noe om utstilling å slikt.. vet eller ikke hvordan slike ting blir gjort. Er det en plass jeg kan lese om det?

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26 September 2006, 13:41:01 »
jeg skal stille birmapusen min neste helg og hun mangler kiler.. men gleder meg som bare det :jippi[1]: så bare still katten din du. hvis du vil :icon_smile:

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26 September 2006, 13:43:28 »
jeg skal stille birmapusen min neste helg og hun mangler kiler.. men gleder meg som bare det :jippi[1]: så bare still katten din du. hvis du vil :icon_smile:

Hvor skal du stille han..?
Er det snart noen utstillinger i Telemark?

Linda

• Gjest
« Svar #5 på: 26 September 2006, 13:44:12 »
Litt vanskelig å se på bildene, men det kan se ut som Don Juan har litt lite hvitt på labbene. Jeg tror ikke det skal være noe i veien for å prøve å stille han, og få en bedømmelse på "resten av katten", for å si det sånn ;D

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26 September 2006, 13:52:40 »
Litt vanskelig å se på bildene, men det kan se ut som Don Juan har litt lite hvitt på labbene. Jeg tror ikke det skal være noe i veien for å prøve å stille han, og få en bedømmelse på "resten av katten", for å si det sånn ;D

Ja det var det som var eneste feil med han, han har ikke nok hvitt på potene (selv om han har litt på alle), men ellers er han veldig bra sa oppdretteren...

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26 September 2006, 14:09:19 »

jeg skal stille på RORAK :biggrin: men her er utstillinger for 2006 :icon_smile:

http://www.nrr.no/Utstilling/terminer2006.html

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26 September 2006, 14:13:26 »

jeg skal stille på RORAK :biggrin: men her er utstillinger for 2006 :icon_smile:

http://www.nrr.no/Utstilling/terminer2006.html

Takk takk, men ser jo ut som jeg er litt sent ute ang. di som er nærme meg.. Men kanskje jeg skal prøve i Oslo?

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26 September 2006, 14:53:54 »
har du tid og penger så er ikke det et problem :icon_mrgreen: men lykke til ivertfall :icon_smile:

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26 September 2006, 14:54:27 »
og glømte å skrive dette :rødmeja: nydelig puse du har :love:

Utlogget Tweetay

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28 September 2006, 11:39:41 »
og glømte å skrive dette :rødmeja: nydelig puse du har :love:

Tusen takk ;D

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28 September 2006, 17:41:07 »
Kjemp nydelig pus. Jeg stilte ut pusen min jeg også for å få en bedømmelse av pusen selv om han ikke kunne brukes i avl og var ikke perfekt. Morro var det. Så gjør det hvis du vil og føler for det for morroskyld og får å få en bedømmelse.

Mvh phantera

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28 September 2006, 19:40:25 »
Du og du, det var en nydelig herremann! :love: Skikkelig flott, Don Juan passer jo bra på han! ;) Stor for alderen ser det ut til ja.
Faramir har skeive sokker, men han fikk jo en bra bedømmelse og cert fordi. Du kan jo alltids prøve, det skader jo ikke! ;)