Skrevet av Emne: kan katter bli forkjølte?  (Lest 1684 ganger)

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • Kjønn: Kvinne
  • leve ennå=)
    • Vis profil
kan katter bli forkjølte?
« på: 25 September 2006, 11:14:55 »
badet den eldste katten min for 2 dager siden og hun nyser så mye nå.. er det bare en forkjølelse eller noe alvorligere så at jeg må ta henne med til dyrlegen? hun er frisk og fin ellers så det er bare det nysingen hun styrer på med!

Ulla og August

• Gjest
SV: kan katter bli forkjølte?
« Svar #1 på: 25 September 2006, 12:03:03 »
Katter kan bli forkjølte. Du ser det som regel på øynene, de blir røde og slitne, som hos oss, i tillegg til en snørrete nese. De nyser gjerne når de er forkjøla.
Du får følge litt ekstra med de neste dagene og se om hun endrer seg. Blit hun veldig tett i nesa eller får nedsatt allmenntilstand ville jeg tatt henne med til dyrlegen.

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 September 2006, 14:06:27 »
hun puster helt fint igjennom nesen og bare nyser og ser helt fin ut sånn hun pleier å være :icon_smile: takk for svar ivertfall :bigarmhug:
men slkal fulle fint med henne om det kommer til å bli en forandring av et eller anet slag :icon_smile: pluss så gir hun beskjed når hun har det vondt :icon_mrgreen:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25 September 2006, 17:22:42 »
Fikk hun ut etter badingen? Så vidt jeg kan tenke meg, så kan vel katter også få lungebetennelse, så du får bare følge med henne! ;) Ring dyrlegen om du tviler! Det koster ingenting! :)

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26 September 2006, 02:12:01 »
oi lungetenelse :412: det har jeg ikke tenkt på :412: men har katter det så blir di vel svake. gjør di ikke? ivertfal det jeg har sett..
men følger mye med katten og hun får ikke lov å sove på soverommet eller noen andre gjømmeplasser så jeg har full oversikt :icon_smile:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #5 på: 26 September 2006, 20:05:33 »
Tror det er lurt å ta badingen i den varme årstiden, eller la katten være på et godt og varmt sted til den er helt helt tørr igjen.