Skrevet av Emne: Mark og det å bli kvitt det  (Lest 1723 ganger)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
Mark og det å bli kvitt det
« på: 28 Juni 2005, 18:26:20 »
Ja, da oppdaget jeg den første lange slanke ekle saken i rompa på Zalo her... (en av de to kattene jeg har på besøk)...

De fikk alle sammen (Zalo, Stratos og Lurv (lucifer)) hver sin kur på søndag. Stratos kastet opp igjen sin etter snaue 2 timer, så regner uansett med at hun trenger EN til...

Så har jeg tenkte å gi alle sammen (inkl Psycho OG Buffy) en kur til om 14 dg.

Bør jeg være kvitt problemet da?

Er det noe mer jeg må gjøre for å bli kvitt dette? Må jeg vaske tepper, og sånn? Tømmer jo doen dems hver dag, men bør jo sikkert tømme den for all sanda også, til slutt.. Men, når er TIL SLUTT?? 14 dager etter den siste kuren? Samtidig som den siste? eller, ja.. hjelp???

Aldri hatt katter med mark jeg...
grøss

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #1 på: 02 Juli 2005, 21:28:51 »
Tror ikke mark og egg lever særlig lenge utenfor vertskroppen så du behøver sikkert ikke å vaske tepper o.l. Tror heller ikke kattene smittes igjen av kattesanda, marken dør jo rimelig fort der også. Vet at katter blir blir smittet av å spise andre vertsdyr, som f.eks. mus, men tror ikke de kan smitte hverandre. Kattunger kan riktignok få spolormsmitte gjennom morsmelk, men det blir jo litt annerledes. Noen andre som vet mer om dette?
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

geddi666

• Gjest
« Svar #2 på: 03 August 2005, 16:28:46 »
Katten min kom akkurat inn no med en ca 10 cm lang hvit orm hengende ut av rumpen sin..... Er dette orm og vet noen om dette er farlige saker....? Hadde ormekur her no så då skal den få med en gang...... :leiseg:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 August 2005, 16:34:29 »
Kjør på med ormekur med en gang :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 August 2005, 21:46:19 »
Husker da Smokey kom ned fra skogen, han var ikke gamle karen, vi sto ute på trappa. Han hoppet opp på gelenderet og satte rompa mot meg og der så jeg en liten hvit mark. Tok på meg hanske og plukket den vekk. Nå får han jevnlig ormekur (tabletter) og det har gått greit hittil.:thumbsup:
Gunlaug

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Re: Mark og det å bli kvitt det
« Svar #5 på: 28 August 2005, 22:38:30 »
Sitat fra: PsychoLynx
Ja, da oppdaget jeg den første lange slanke ekle saken i rompa på Zalo her... (en av de to kattene jeg har på besøk)...

De fikk alle sammen (Zalo, Stratos og Lurv (lucifer)) hver sin kur på søndag. Stratos kastet opp igjen sin etter snaue 2 timer, så regner uansett med at hun trenger EN til...

Så har jeg tenkte å gi alle sammen (inkl Psycho OG Buffy) en kur til om 14 dg.

Bør jeg være kvitt problemet da?

Er det noe mer jeg må gjøre for å bli kvitt dette? Må jeg vaske tepper, og sånn? Tømmer jo doen dems hver dag, men bør jo sikkert tømme den for all sanda også, til slutt.. Men, når er TIL SLUTT?? 14 dager etter den siste kuren? Samtidig som den siste? eller, ja.. hjelp???

Aldri hatt katter med mark jeg...
grøss

Bendelorm er noen ekle kryp! Kur de med kur slik som det står anbefalt på pakken. Da bør du bli kvitt problemet ganske kjapt! Kan godt slenge teppene i vaskemaskinen eller i fryseren i en plastpose et døgn eller to, for din egen del, ikke minst. Er jo fryktelig ekkelt.. Men de lever ikke særlig lenge utenfor katterumpa! kast makkene i søppel om du finner noen og ut i søppeldunken med de med en eneste gang! Kast ikke de i do, i tilfelle de ikke blir skylt ned! kan smitte til mennesker også!
Og kattene kan smitte hverandre også ja, ved at de slikker hverandre her og der... vaske hendene dine godt når du har vært borti dyra rør du tar hendene til ansiktet eller spiser! Katte doen kan du godt skifte all sanden for når makken er kvitt, hvis du selv ønsker det. For å være på den sikre siden liksom... :) Hvis du bruker pastaen istedet for pillene er det enklere å få det i dem. De klarer ikke å kaste opp igjen det.En pille er liksom lettere å kaste opp i og med at den er hel. mange katter klarer å spise rundt pillen om du har blanda den i maten også, og så er det jo ikke sikkert at de spiser all maten om du har knust pillen i! Sats på pasta du, og sett sprøyten bak med jekslene deres og sprut forsiktig inn på bakerste del av tungen, da må de bare svelge! ikke for mye avgangen, for da detter det gjerne ut igjen også! :åhhhh:

Håper dette var til noe hjelp! Lykke til med makkekampen!  :thumbsup: