Skrevet av Emne: Rampete katt!  (Lest 821 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Rampete katt!
« på: 28 Juni 2005, 10:33:22 »
Mjauritz var rampete i går, he he. Når vi var ute, skulle han hele tida løpe ut på veien. Det får han selvfølgelig IKKE lov til. (jeg er ute og lufter de, ute i hagen). Det er en åpen port i hagen og han har funnet ut at det er kjempegøy å løpe ut der, over veien og over til hundene på andre siden (hvis han kommer så langt). Vanligvis hører han på meg når jeg kjefter på han, men i går var han helt vill. Han bare skulle løpe fra meg. Jeg bar han og broren helt ned til enden av hagen, langt fra porten, men da  ventet han til jeg snudde ryggen til og spurtet opp til porten. Trassalder eller noe? hehe.

Når vi kom inn, hadde jeg takvinduet oppe. Det er i et skråtak, et stykke oppe og kattene har til nå ikke skjønt at det går an å komme seg ut der. Men mjauritz var i det ekstra sprettne humøret i går og hoppet opp i det åpne vinduet. Heldigvis var det bare 2-3 cm åpning så han kom seg ikke ut. Men likevel. Nå kan jeg aldri ha det vinduet oppe mer, med mindre jeg har utsikt til det.. :(

Lillebroren hans er mye mer rolig. Han tar livet med ro, hehe. Ikke er han noen morgenfugl heller. Han er trøttere enn meg når vi våkner og klager når jeg slår på lyset, hehe. Mjauritz er lys våken og følger etter meg overalt.
Selv om lillebror (Mustang) er rolig og stille er han også litt uskikkelig. I går rev han ned et Pondusblad på gulvet og tisset på det.. :(

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Rampete katt!
« Svar #1 på: 28 Juni 2005, 11:34:07 »
Det er en liten rampegutt du har der skjønner jeg.  :lol:

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Rampete katt!
« Svar #2 på: 01 Juli 2005, 23:16:52 »
Skikkelig livlig temperament på Mjauritz virker det som  :lol: !
De høres superskjønne ut begge to!  :love:  Noe av moroa med å ha pusekatter er jo all galskapen de finner på, synes jeg da!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
jepp
« Svar #3 på: 07 Juli 2005, 14:56:25 »
Det er sant det ;) Morsomt når det er litt liv i dem!
Han har ikke vært så rampete de siste gangen vi har vært ute da ;) Var nok noe spesielt den ene gangen.
Nå har jeg forresten chippet begge to, og kastrert den minste, så nå er de egentlig klare til å slippes ut i den farlige verden helt alene.. SKummelt..

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Rampete katt!
« Svar #4 på: 07 Juli 2005, 14:57:57 »
kjempeskummelt å slippe katter ute alene de første gangene :flau: Liker det ikke ennå jeg, men håper vi flytter snart :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Rampete katt!
« Svar #5 på: 07 Juli 2005, 15:12:14 »
ja, huff. det er ekkelt.
Hvis jeg i det hele tatt tør, skal jeg bare slippe de ut når jeg veit jeg skal være hjemme i mange timer, sånn at jeg kan slippe de inn før jeg drar/legger meg. Liker ikke tanken på at de skal være ute mens jeg ikke er hjemme..
Er så veldig redd for at de skal lide samme skjebne som forrige pusen min :(

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Rampete katt!
« Svar #6 på: 07 Juli 2005, 15:16:15 »
Jeg er så pysete at jeg hadde ikke turt å slippe kattene ut,men nå skal det jo sies at vi har en stor vei vedsiden av huset.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget mayla

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
personlighet
« Svar #7 på: 27 Juli 2005, 12:12:06 »
Det er jo det som er så søtt med katter, de har virkelig en egen personlighet. Rikke og Carlos (kattene mine) er jo veldig forskjellige. Vi kan heller ikke ha vinduer eller dører på gløtt, for plutselig ser de en fugl eller noe utenfor, og da er det kun et lukket vindu som kan stoppe dem. :)

Jeg må få komme på besøk til deg en gang, Lilah, hilse på kattene dine også! :)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Rampete katt!
« Svar #8 på: 27 Juli 2005, 12:30:47 »
Jepp, det må du gjøre! og i like måte :bigsmile: