Skrevet av Emne: vekten til pus!!  (Lest 990 ganger)

Utlogget lille_pus

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
  • bor i fredrikstad og er 24 år!!
    • Vis profil
vekten til pus!!
« på: 23 September 2006, 10:22:45 »
katten vår er 5 mnd og 2 uker nå.. han veier ca. 3,3 kg. Er det veldig mye for alderen??  :hmmmm:
vi pleier å passe på at han ha mat i skålen hele tiden for det sa ho som hadde mora hans at vi kunne ha for da spiser han når han selv vil. Men han er j bare inne. han eker litt spiser og sover. tror dere han får for mye mat? det er jo en hannkatt å de pleier jo å være større en ho kattene..
På en sånn mat brosjyre vi fikk så stod det at de skulle ha 60 - 80gr. pr dag!! hvor mye mat får deres puser?? :hmmmm:

Linda

• Gjest
SV: vekten til pus!!
« Svar #1 på: 23 September 2006, 10:27:07 »
Jeg synes det høres ut som en bra vekt :icon_smile:

Alle mine katter (også innekatter) har fri tilgang på tørrfor. Katter er som regel flinke til å posjonere selv, så med mindre det er snakk om en svært overvektig, fullvoksen katt synes ikke jeg man skal begrense maten. Kattunger skal alltid ha fri tilgang på tørrfor mener jeg.

Ragstars

• Gjest
« Svar #2 på: 23 September 2006, 10:32:20 »
Det høres helt normalt ut med 3,3 kg :icon_mrgreen:
Vekten kan variere veldig på kattene i denne alderen, men det var en bra vekt på pusen din, ja.

Utlogget lille_pus

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23 September 2006, 10:33:58 »
oki!! jeg vil liksom ikke at han skal bli overvektig. da er det heller bedre å begrense litt av maten enn å begynne å slanke de.. men vis det er en grei vekt så kan jeg følge lit med på vekten hans å heller gi han litt mindre når han blir eldre da!! :icon_smile:

Ragstars

• Gjest
« Svar #4 på: 23 September 2006, 10:36:35 »
Det gjør ingenting at en kattunge er overvektig!
Heller litt lubben enn tynn. :icon_mrgreen:
Det lubne blir antakelig til muskler når han blir litt eldre.

Utlogget lille_pus

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23 September 2006, 10:43:19 »
det blir det ja!! han er langhåret oxo da, så han ser vel antvis større ut oxo pga pelsen sin..  :)