Skrevet av Emne: Tøff katt..  (Lest 1206 ganger)

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • amahel
Tøff katt..
« på: 21 September 2006, 17:06:02 »
I dag var vi i parken og skulle kose oss og mate endene og spise lunch og leke.

Vi startet med å mate endene, der var det også noen store gjess, og to svaner med 3 unger.
De første som kom til oss var endene og måkene, de fikk spist litt før gjessene kom og banet seg vei til fremste rad..
Da turte ikke Helene mere og trakk seg litt tilbake, de er jo ikke akkurat så sjenerte disse gjessene, de står jo på tærne våre og strekker seg etter brødbiten du har i handa  :icon_eek:
Etter en litem stund så turte en av svanene å komme, med de 3 ungene på slep, den freste på de andre, så de skygget unna, jeg måtte forte meg å trekke unna hun minste på halvannet år jeg passer før svanen gikk på henne.

Plutselig så ble det et virkelig leven, og alt som var av fuler ble skremt og svømte ut på vannet igjen, jeg snudde meg og så en mellomstor hvit og svart katt som slepte med seg en and  :icon_eek:
Lille katten som klarte det da, og så rask som den var..
Jeg rakk ikke å se skikkelig etter hva som skjedde etter den forsvant bak busker og trær, for jeg måtte passe på jentene som var omringet av sinte og sultne svaner..
Men jeg tror ikke den anda kom seg fra det uten en skramme, om den i det hele tatt overlevde  :skjelveleppe:

Jeg må si jeg ble litt satt ut at den lille katten klarte dette, og synes jo litt synd på anda og da  :icon_sad:

Men det er vel slik det er....

Dette var bare en liten historie fra min dag i dag...

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
SV: Tøff katt..
« Svar #1 på: 21 September 2006, 17:11:33 »
oi! Det har jeg aldri opplevd før. hadde vel trodd at anden ville være litt i største laget for en katt.
That's life desverre.

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 21 September 2006, 17:12:54 »
Oj! Det var voldsomt, en skikkelig jeger du traff på.

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #3 på: 21 September 2006, 17:15:55 »
Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg så det, katten var jo ikk store saken..
Måtte nesten se flere ganger før jeg rodde det selv, ikke klarte jeg å få tatt bilde heller før den var borte..

Kan jo vær at det er en løskatt, for det skal vist være noen av de i det området..

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 21 September 2006, 17:31:50 »
oi! Det har jeg aldri opplevd før. hadde vel trodd at anden ville være litt i største laget for en katt.
That's life desverre.
Min gamle Sussi gikk på andejakt...med stort hell!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21 September 2006, 18:19:56 »
for en dag :icon_eek: hadde fått panikk jeg da :fnis[1]: men stakkars anda :skjelveleppe: og flinke pusen :icon_mrgreen:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #6 på: 21 September 2006, 20:39:01 »
Ja, den pusen så vel for seg et skikkelig herremåltid den  :hihi[1]:

Jeg har sett en katt sitte og gnage på en høne..en italiener, og de er jo ganske store. Ikke alle katter som tør å ta høner heller, selv om det ikke er optimalt av katten å gjøre det da  :fnis[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21 September 2006, 23:07:12 »
Oj, må ha vært litt av et syn å se katten ta anda, synes synd på den nå  :skjelveleppe: ( særlig om den "bare" er skadet )
Det "verste" jeg har sett en katt ta er når vi har vært og fisket, og lagt fangsten på bakken, så kommer det en pus og sleper med seg en fisk som er ca tre ganger så stor som den selv, og det opp en bakke  :o

Katter er sterke i kjeften sin ser det ut som  :fnis[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Pernillepia

• Koseklumpen
  • Takket: 21
  • Whitney of Maomar (Pippi)
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21 September 2006, 23:34:59 »
Skikkelig action du har opplevd.  :o
Rovdyret i katten viste seg fram, søte kan de være ja men ut på fangst vil de   :r014[1]: