Jeg har alltid brukt spruteflaske på mine katter, har begynt med en gang kattene har blitt varme i trøya, og det er ikke mange gangene jeg har behøvd å sprute på de før de har skjønt at dette ikke er lov.
Før jeg fikk dette tipset så løftet jeg de bort til klore stativet hver gang de klorte på møbler o.l, men fytti grisen, jeg gjorde jo ikke annet. Ikke lærte de av det heller syntes jeg, for så fort jeg var et sted og ikke så hva de gjorde, så var de på møblerne og klorte igjen....

Syntes det er bedre med en liten vannsprut istedenfor hyling og gaping, da kan de jo bli redde for den personen som gaper til de da...eller?????
Greit og si nei med en streng stemme, men så fort man må kjefte høyt og mye på de syntes jeg det blir veldig feil...
Men dette med å oppdra katter er vel like forskjellig som å oppdra barn tenker jeg, finnes ingen fasit, men får prøve seg frem og finne ut hva som passer best til sin katt...
Skjønner jo at det ikke er smart å bruke vannflaske hvis man skal ha de på utstilling da, er jo ikke kjekt å få en haug med katter hysteriske når man skal rengjøre bordene mellom hver katt hihi...
Men ellers så syntes jeg det er en fin måte å få de til å holde seg vekk fra ting de ikke får lov til å ødelegge........har funket utrolig bra her iallefall :jippi[1]: og mine katter er ikke redd for meg eller mindre glad i meg pga at de har fått en sprut.....gudskjelov... :wink[1]:
Nå må jeg si at jeg ikke har hatt behov for å bruke spruteflaska på mange mnd, for de holder seg rett og slett vekk fra de tingene enda...kjekt ikke sant...

Klem fra Katrine