Da var urinprøver levert av begge kattene og begge hadde et forhøyet nivå på leukocytter (+4). Dette indikerer en infeksjon. Det var ingen tegn til hverken blod eller protein i urinen. I og med at proteinnivået var normalt (+1) så er det ingen fare for at det skal kunne gå til nyrene nå.
Ulla og Ulrik har alltid ligget over normalen med laukocytter, men i og med at allmenntilstanden er bra (de spiser og drikker normalt, leker osv) så ville han ikke sette dem på behandling. Har også observert dem når de er og tisser og de gir ingen synlige uttrykk for at det er ubehagelig.
Så jeg skal observere og så kommer jeg til å ta urinprøver fremover for å se om det endrer seg.
Ang. nappingen av pelsen og Ulrik så ble vi enige om at han skal over på Hills. Han skal bestille slik at det er her i begynnelsen av neste uke. Han tilbød også at han kunne undersøke om RC også førte slikt fòr, men jeg valgte altså Hills.
De selger Hills i byen, men i og med at det kun er veterinærer som kan selge slike diettfòr, så skulle han bestille.
Da har vi bedre muligheter for å finne ut om Ulrik evt. kan ha fòrallergi, samt at kanskje urinen blir grei på begge to. :x-fingre[1]:
Det som er så rart er at Ulla og Ulrik får UVI samtidig og at de har stort sett akkurat samme verdiene på alle prøvene