Skrevet av Emne: Datamaskinen slukner...  (Lest 1023 ganger)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Datamaskinen slukner...
« på: 16 September 2006, 15:39:01 »
Nå er jeg frustrert! To ganger i løpet av de siste dagene har datamaskinen min (skjermen) gått i svart mens jeg driver å skriver på den.(for å få den i gang igjen må jeg bryte strømmen) :icon_exclaim: Hvorfor? Blir bekymret for at det er noe feil her. Maskinen, en laptop, er et halvt år gammel, og jeg vil si at den har fått pleie som et lite barn.. :icon_frown: Jevnlig scanning med antivirus, spyware, opprydninger osv. Noen som har noen tips/råd? Eller er dette vanlig?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Datamaskinen slukner...
« Svar #1 på: 16 September 2006, 15:46:35 »
kan det være dårlig kontakt en eller annen plass? sjekk alle ledninger og slik og se om det er brudd i noe
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16 September 2006, 15:55:58 »
Høres ut som vår nye, den slår seg av etter bare noen minutter. :icon_mad:
Heldigvis har vi flere maskiner i huset :)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 16 September 2006, 15:59:30 »
kan det være dårlig kontakt en eller annen plass? sjekk alle ledninger og slik og se om det er brudd i noe

Kanskje jeg får ta en opprydning i ledningene bak her, ja... :icon_frown:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 September 2006, 16:02:36 »
pleier som regel være noe sånn iallefall, om det er noe i selve maskinene som er løst får du ta det på garantien ( om det er laptop )
« Siste redigering: 16 September 2006, 16:17:15 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 16 September 2006, 16:15:58 »
Det er jo 2 års kjøpsgarant - så bare send inn skiten hvis den fortsetter.

Vår (#¤%&/&% Dell-laptop) har vært inne til reperasjon og ymse andre feil så mange ganger at jeg har lyst til å bare kjøre over dritet. Og de i Sverige: "nei, det er bare 1 år garanti på den" - men i Norge har man jo faktisk 2 år uansett.

veri

• Gjest
« Svar #6 på: 16 September 2006, 16:19:44 »
Blir den unormalt varm eller noe slikt? Det kan være at den ikke får kjøling nok og slår seg av for å ikke bli ødelagt. I såfall er det en vanlig feil at viften er full av støv slik at den går for sakte, eller inn/utluftingsspaltene er tettet til.

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #7 på: 16 September 2006, 16:28:28 »
Uff, dette blir flauere og flauere.. :rødmeja: Plutselig ramlet det ned i hodet mitt at kanskje det har noe med at det ligger en svær bok over hele tasturet og hadrdisken. Har jo katter som elsker å sitte på tastene, så når jeg ikke skriver, ligger det et stort atlas over her..... :whistling: Hvis vifteutgangene er det jeg har trodd har vært høyttalerne, så har jo de vært fint dekket til... :icon_idea:

(nå har jeg lyst til å gå å gjemme meg i et skap....   :icon_lol:)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16 September 2006, 16:31:27 »
 :le[1]:

veri

• Gjest
« Svar #9 på: 16 September 2006, 17:59:38 »
Hvis vifteutgangene er det jeg har trodd har vært høyttalerne, så har jo de vært fint dekket til... :icon_idea:

På en laptop er vanligvis vifta under maskinen. Du skal se den når du snur maskinen. Den tar luften inn under maskinen, og blåser den ut på siden. Tviler på at du greier å forveksle det med høyttalerene.

Uansett, hvis problemet ikke gir seg, bør du ta med maskinen dit du kjøpte den fortest mulig. De fleste bærbare maskiner har ett års garanti. Så har du selvsagt reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven etter dette, men alt er mye enklere så lenge du har garanti. Jeg sender inn slike maskiner på vegne av kunder stadig vekk, og det er helt utrolig hva som blir skiftet på garanti. Reklamasjon derimot, er noe fordømt dritt. For det første er det mye mer arbeid, for det andre tar det mye lengre tid, og for det tredje er det mye vanskeligere å få dekket reparasjonen.