Vi hadde 3 katter for noen år tilbake (1998). Raptus, Rufus og Pia het de. Pia var den yngste av de, og i begynnelsen var de alle 3 veldig gode venner. Men det var kun Raptus og Rufus som Pia godtok..
Da mormoren min ble syk, tok vi hånd om kattejenta hennes. Men dette likte IKKE Pia.. Hun taklet det rett og slett ikke :( Jeg gjorde alt for at de skulle bli venner. Men Pia var og ble engstelig :( Katten til mormor var veldig nysgjerrig og skulle hele tiden "ta" Pia..
Det hele endte med at Pia rømte og var borte i 2 mnd før hun plutselig kom tilbake. Jeg leta og leta og trudde aldri jeg skulle få se den lille pusepia mi igjen. Men en vakker søndag kom hun tilbake.. Det tok ikke lang tid før katten til mormor jagde Pia igjen.. Og vi kunne derfor ikke ha mormors katt i tillegg. Det var urettferdig overfor Pia som hadde bodd her og trivdes i alle sine år sammen med oss.. Pia døde i fjor og var aldri mer enn ett par dager borte etter det

Hun var en katt som trivdes best med få mennesker og få katter rundt seg.. Og hun vente seg ikke til mormors katt etterhvert heller.. Dessverre :( Da Raptus og Rufus døde var det aldri snakk om en ny katt siden Pia var som hun var. Fordi det var best for Pia- at hun fikk bli gammel i trygge omgivelser..

Så katter er så forskjellige.. Nå har jeg feks lille Isis (se bildet- avatar) hjemme hos mams og paps mens jeg pusser opp leiligheten. Her hjemme har vi 2 katter; Ask og Embla. Embla og Isis ble venner med en gang. Ask fordrar ikke Isis, vil ikke være så mye sammen med oss heller etter at Isis kom. Han vil helst være ute og han vil ikke bli kjent med henne. Nå er det bare noen dager siden jeg fikk Isis hit så det kan vell gå over, men som sagt... Noen dyr trives best sammen med få katter, og liker ikke nye..
Intet fasitsvar dette da, men bare en historie om de kattene jeg har hatt som ikke har likt andre...Katter er så forskjellige, men det er viktig å tenke på hva som er best for Ulla

Akkurat slik som du gjør nå

Lykke til med avgjørelsen