Skrevet av Emne: Kattesand  (Lest 4127 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattesand
« på: 15 September 2006, 16:52:52 »
Jeg prøvde å søke om noen har spurt før, men jeg fant ikke noe,så:
Hvor ofte skifter dere kattesand eller lignende?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Kattesand
« Svar #1 på: 15 September 2006, 16:54:33 »
Med Meeko var det nok å bytte hele kassen en gang i måneden.. men så gikk han ute og  :icon_frown:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 September 2006, 16:55:54 »
Jeg leste i ett annet innlegg at de skiftet kattesand hver dag? Er dette vanlig? Skifter man all sanden da?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 15 September 2006, 16:57:12 »
tja, spørs vel.. har de mange katter må de vel det.. men rense den hver dag må man jo uansett :)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15 September 2006, 16:59:52 »
Vi plukker ut bæsj og sånn hver dag, og så får de ny hver 5 dag sånn ca. Holder dette? Eller er vi ikke flinke nok med det? ???

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 15 September 2006, 17:00:53 »
Høres fint ut det.. dere må jo selv kor mye av sanden som er brukt  :bigarmhug:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #6 på: 15 September 2006, 17:02:32 »
Åh bytte selve sanda er ikke nødvendig å gjøre så ofte..jeg gjør i alle fall ikke det med mindre det lukter av den. Men jeg vasker hele kassen ca en gang i uka, altså tar ut sanden, og vasker kassa, for å få bort urinlukta som setter seg i veggene. Ellers så tar jeg ut tiss og bæsj hver dag. Fyller på litt nå og da, har alltid minst fem cm dybde i sanden, men jeg liker å ha mere.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15 September 2006, 17:04:07 »
Takk skal dere ha! :bigarmhug:
Men er det stor forskjell på de forskjellige sandene? Er dyrest best, og hva er i tilfelle best?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 15 September 2006, 17:05:13 »
Dyrest er ikke nødvendigst best.. og ka kattesand som er best for deg, kommer helt an på dine katter liker ;)

Noen liker grov sand, noen fin.. noen andre liker gjerne disse kulene istedenfor sand ;) prøv deg frem!

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15 September 2006, 17:06:01 »
Jeg bruker sterkt klumpene sand. Tar bort klumper (tis og bæsj) minimum i gang om dagen. En gang i uken heller jeg sanden over i en annen bøtte og vasker doen med klorin eller desinfektionsmiddel. Heller sanden tilbake i doen - ren kattedo  :icon_smile: Jeg fyller ikke nyt sand oppå før der er lite igjen, da kaster jeg alt sandet og fyller den opp med nytt. Hvis jeg har syke katter (diarre fx) skifter jeg hver dag for å forhindre smitte. Tror at jeg kommer til å gjøre det oftere hvis jeg engang for kattunger som har kontakt med de voksnes kattedoer.

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15 September 2006, 17:07:38 »
Hvis ikke jeg hadde klumpene sand hadde jeg skiftet sand hver dag. Man får jo ikke urinen vekk hvis ikke det klumper  :icon_question:

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #11 på: 15 September 2006, 18:21:52 »
Hvis ikke jeg hadde klumpene sand hadde jeg skiftet sand hver dag. Man får jo ikke urinen vekk hvis ikke det klumper  :icon_question:

ja klumpesand er himmelrike. jeg plukker klumper og bæsj en til to ganger om dagen.fyller opp med litt sand når det begynner å bli lite.Også tar jeg ut sanden vasker hele doen godt en gang i uka. Vi bruker Cat Exclusive. Og jeg synes den er ti ganger så bra som "vanlig" kattesand.

Kismet

• Gjest
« Svar #12 på: 15 September 2006, 18:25:23 »
En gang i mnd kanskje.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15 September 2006, 18:41:55 »

ja klumpesand er himmelrike. jeg plukker klumper og bæsj en til to ganger om dagen.fyller opp med litt sand når det begynner å bli lite.Også tar jeg ut sanden vasker hele doen godt en gang i uka. Vi bruker Cat Exclusive. Og jeg synes den er ti ganger så bra som "vanlig" kattesand.
Kanskje vi må prøve den, hvor kjøper du den?

Utlogget Pernille

• Fin pus
  • Takket: 5
  • Milo
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15 September 2006, 20:38:10 »

De har den iallefall her:
http://www.4bent.no/  De leverer gratis på døren også hvis man kjøper for over 500 kr.  :icon_smile:
Ellers har de butikk i Lørenskog og Ytre Enebakk.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15 September 2006, 21:29:15 »

De har den iallefall her:
http://www.4bent.no/  De leverer gratis på døren også hvis man kjøper for over 500 kr.  :icon_smile:
Ellers har de butikk i Lørenskog og Ytre Enebakk.

Aha! Den butikken har jeg jo sett før! Skal jammen meg ta meg en liten shoppingtur dit ja!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16 September 2006, 15:23:03 »
Vi har to kattedoer til to katter, på sommeren skifter vi ikke mer enn kanskje to ganger i måneden, kattene er jo ute og tisser i skogen da  :engelsåklart: på vinteren blir det kanskje en gang i uken, skifter all sand da ( har oppi hele posen med sand jeg, kattene elsker å grave over dritten sin ) Bruker Euroshopper son kattesand, helt genial til våre to katter iallefall, koster ikke med enn 27 kroner for en pose  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #17 på: 16 September 2006, 16:58:46 »
Euroshoppersanda,er den fin eller grov,og er det klumpesand?  Hvilke butikker tro?
Mathea :)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #18 på: 16 September 2006, 17:25:27 »
Nå har jeg vært å kjøpt Cat Exclusive sanden, får sjekke den ut neste gang vi skal skifte..
Euroshoppersanden har de vel på Rimi? Der de har euroshopper produkter..

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
« Svar #19 på: 16 September 2006, 17:49:16 »
Vi har to kattedoer til to katter, på sommeren skifter vi ikke mer enn kanskje to ganger i måneden, kattene er jo ute og tisser i skogen da  :engelsåklart: på vinteren blir det kanskje en gang i uken, skifter all sand da ( har oppi hele posen med sand jeg, kattene elsker å grave over dritten sin ) Bruker Euroshopper son kattesand, helt genial til våre to katter iallefall, koster ikke med enn 27 kroner for en pose  :icon_smile:
Hvor mye er det i hver pose da? Var jo litt prisforskjell fra at det koster 180,- for 1 pakke (10kg) everclean..
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!