Skrevet av Emne: Hills  (Lest 1994 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hills
« på: 13 September 2006, 14:35:40 »
Ser de har begynt å selge Hills på ene dyrebutikken her. Sto nettopp med en liten pose i hånda og veide for og imot, men så la jeg den tilbake i hylla. Hadde lyst å prøve, men tenkte på at Buster kanskje får magetrøbbel av å bytte fôrmerke, han har jo spist RC siden han var pusunge.

Men jeg regner med at flere her inne bruker Hills, så fortell! Er det bra eller? Var mye billigere enn RC, og da blir jeg litt skeptisk med en gang.

(Men det var ikke værre enn at jeg gikk ut derfra med en liten boks Hills våtfor, og en tovet lekeball som kostet 71 kroner... Håper krapylet leker med den, for det er den dyreste lekeballen jeg har sett.  :icon_eek:)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
SV: Hills
« Svar #1 på: 13 September 2006, 14:37:47 »
Hills er et bra merke. ;) Har ikke brukt det så mye på katt, bare boksmaten deres av og til, men har brukt det på hund og er strålende fornøyd med det iallefall. ;)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #2 på: 13 September 2006, 14:40:14 »
Mine elsker hvertfall Hills  :icon_smile: Men driver jeg akkurat og bytter over til Iams, for å se om det hjelper på røyteproblemene dems ;)

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 13 September 2006, 14:45:23 »
Personlig mener jeg at Hill's (den vanlige, ikke Nature's Best eller hva det nå heter)  er den beste fortypen. Kan jo ta et eksempel; i begynnelsen foret jeg kattungene her på RC Babycat, og da hadde de en vektøkning på 70-100 gram i uka. Byttet til Hill's Kitten, og etter det har de hatt en økning på 150-250 gram i uka. Så mitt inntrykk er at det er et bedre for, og kattene ser ut til å like det bedre også. Men, og det er et men, har du en katt med følsom mage er det slett ikke sikkert han tåler det... Har en superfølsom huspus her, og hun spyr som bare det av Hill's. Så jeg tror kanskje det er litt hardere for magen. Men næringsmessig tror jeg Hill's er hakket bedre. Når det gjelder prisen er den den samme for Hill's og RC her, for meg er faktisk Hill's mye dyrere fordi jeg har 25% oppdretterrabatt på RC :whistling:

Skal du bytte fortype er det i hvert fall kjempeviktig at du gjør det gradvis, ha litt av det nye foret oppi det gamle (kanskje et par spiseeskjeer til å begynne med, så øker du gradvis på det nye foret og minsker på det gamle).
« Siste redigering: 13 September 2006, 15:07:44 av Linda »

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13 September 2006, 15:17:10 »
Har de ikke en prøvepose du kan få med hjem da?

Personlig så syns jeg Hill's er bedre enn RC. Tarzan er veldig sensitiv i magen, men Hill's tåler han alle slag av. Hvis han skal få RC så får han RC Sensible.
Kattene syns å bli lei RC fort, men Hill's kan de ete og ete i lange perioder. Men det er viktig å bytte til et annet formerke gradvis som Linda skriver, så unngår man magetrøbbel  :icon_smile:

Ragstars

• Gjest
« Svar #5 på: 13 September 2006, 15:19:05 »
Hill's er det beste ~´oret pusene mine noengang har fått iallefall :icon_mrgreen:
De elsker det!

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13 September 2006, 16:41:00 »
Våtfôret til Hills var ihvertfall ingen suksess her, så det skal jeg aldri kjøpe mer.  :ad[1]: Buster slet virkelig med å få deg i seg, han brukte kjempelang tid og søla mestparten utover gulvet. Når han får annet våtfôr slikker han fatet helt rent. Skjønner egentlig at han ikke syns det var noe særlig, for både lukta og konsistensen var ekkel... Da er det noe annet med porsjonsposene med whiskas og Gourmet Perle, de er så delikate at selv jeg syns det ser godt ut.  :fnis[1]:

Men skal teste ut tørrfôret likevel, skal spørre om de har prøveposer. Hvis ikke kjøper jeg en liten, kosta jo bare noen kroner.  :icon_smile:

Linda

• Gjest
« Svar #7 på: 13 September 2006, 16:47:23 »
Våtfôret til Hills var ihvertfall ingen suksess her, så det skal jeg aldri kjøpe mer.  :ad[1]:

Har du prøvd den med oksesmak? Mine katter har heller ikke vært noe glad i våtforet fra Hill's, men Hill's adult med oksekjøtt kastet selv de mest kresne i seg :icon_smile: Ble nesten litt sulten selv og, lukter kjempegodt og ser ut som sjokoladepudding :fnis[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13 September 2006, 17:05:30 »
Har du prøvd den med oksesmak? Mine katter har heller ikke vært noe glad i våtforet fra Hill's, men Hill's adult med oksekjøtt kastet selv de mest kresne i seg :icon_smile: Ble nesten litt sulten selv og, lukter kjempegodt og ser ut som sjokoladepudding :fnis[1]:

Best man ikke tar feil og spiser den til dessert da... med vaniljesaus.  :icon_eek:

De hadde bare fire forskjellige varianter på butikken min; kittens med kylling, senior med kalkun, og to adult med lever og oceanfish. Jeg tok den med fisk, for lever hørtes enda eklere ut. Skal se om de får inn oksekjøtt etterhvert, da skal jeg prøve den.

Heidi K

• Gjest
« Svar #9 på: 13 September 2006, 17:22:45 »
Hill's er supert Hilde! Her bruker jeg nesten bare det. Hvis du er skeptisk kan du godt få litt av meg! Har nå voksenfôr med tunfisk smak og litt voksenfôr med kyllingsmak!

Boksefôret går opp og ned i populæritet her, men det er fordi de liker saus best :fnis[1]:

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #10 på: 13 September 2006, 21:20:22 »
Pusen min har gått på hills mesteparten av livet sitt. Har prøvd andre for merker, men det ble han for lei eller annet. Nå får han rc persian. Hills en her er billigere enn rc ivertfall.

Gullegutten min har nesten ikke vært syk i løpet av livet sitt. Han er nå 14 år livsglad, frisk, og alt en katt skal være. Tror mye av årsaken til at han ikke har vært noe særlig syk er forets skyld eller hva jeg skal kalle det. Tror nok jeg kan takke foret her for ganske mye egentelig. Så all ros til hills.

Mvh phantera

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #11 på: 14 September 2006, 03:59:42 »
Tchibi fikk en prøvepose Hills Adult Chicken etter kastreringa si, og den gikk ned så fort at jeg bare måtte kjøpe en større sekk!
Tror jeg skal kjøpe en til, og blande med RC, sånn som jeg gjorde før.
Virker som de ikke synes RC Silouette er like godt, men plukker heldigvis ikke ut favorittene om jeg blander!

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #12 på: 14 September 2006, 13:44:26 »
her så elsker pusene hills!!! jeg kjøper hills innimellom for variasjonene skyld...da kjøper jeg en 10kg sekk til dem med hill c/d(kastratfôr) og de koser seg skikkelig!!! :-)
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17 September 2006, 19:08:53 »
Men skal teste ut tørrfôret likevel, skal spørre om de har prøveposer. Hvis ikke kjøper jeg en liten, kosta jo bare noen kroner. :icon_smile:
Jeg kjøpte Hills hos dyrelegen på fredag, hun sa at jeg burde kjøpe en 5kg sekk siden jeg har to  katter og det lønnet seg i forhold til 3(?)kg sekken. Fordi at hvis kattene mine ikke likte det, så fikk jeg pengene igjen, uavhengig av størrelsen på sekken da.. Så du kan jo bare høre om de kan gi den samme tilbudet!

Jeg har sett at det er forskjell på Hils typene. Nå husker jeg ikke i hodet hva de heter, men er det noen som vet forskjell?

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #14 på: 17 September 2006, 19:14:56 »
om et merke er bra eller dårlig mener jeg kommer ann på katten. det en katte eier syntes er bra syntes en annen er dårlig..RC er vel det som er laget spesielt for rasekatter som jeg har forstått og mye ligger bare i navnet. men det sies vist å at hills likner veldig på RC..!? og så er det de kattene som fungerer veldig greit på whiskas...

Det som er lurt å gjøre er å kjøpe de små prøveposene til 30-50 kroner og se om det faller i smak hos katten før man kjøper en stor sekk...var en tid jeg hadde fem skåler stående med ulik mat i, og mine valgte hver sine favoritter. Var vel flaks for meg at kastaten falt for foret som er laget til kastrater   :fnis[1]:
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Heidi K

• Gjest
« Svar #15 på: 17 September 2006, 19:16:18 »

Men skal teste ut tørrfôret likevel, skal spørre om de har prøveposer. Hvis ikke kjøper jeg en liten, kosta jo bare noen kroner. :icon_smile:
Jeg kjøpte Hills hos dyrelegen på fredag, hun sa at jeg burde kjøpe en 5kg sekk siden jeg har to katter og det lønnet seg i forhold til 3(?)kg sekken. Fordi at hvis kattene mine ikke likte det, så fikk jeg pengene igjen, uavhengig av størrelsen på sekken da.. Så du kan jo bare høre om de kan gi den samme tilbudet!

Jeg har sett at det er forskjell på Hils typene. Nå husker jeg ikke i hodet hva de heter, men er det noen som vet forskjell?

Kommer ann på hvilke typer du mener det ?

De har 4 forkskjellige smaker på Adult, 2 på Kitten, ellers har de: Hairball Control, Indoor, Sensitive Stomach, Senior Light og andre..

Og garantien står på posen tror jeg, så dyrebutikken skal vel ikke kunne diskutere.. Bare ta vare på kvitteringen.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #16 på: 17 September 2006, 19:19:26 »
Jeg forklarte meg litt dårlig der tror jeg.. :icon_frown:
Jeg så at de hadde Hills på dyrebutikken, men dette var en annen type, ihvertfall forskjellige poser enn de hos dyrelegen. Er det noe forskjell på de? Jeg fikk c/d for til mine to, men noe sånn hadde de ikke på dyrebutikken..  :klø seg:

Heidi K

• Gjest
« Svar #17 på: 17 September 2006, 19:28:47 »
c/d er veterinærserien ja. Den er liksom på "resept" siden det er medisinsk for.  :icon_smile:

Og det har ikke de i dyrebutikken nok kunnskap om til å selge osv.
« Siste redigering: 17 September 2006, 19:32:25 av Heidi K »

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #18 på: 17 September 2006, 19:29:54 »
Ja, det er to forskjellige typer Hills fôr. FÖret som selges hos veterinæren (Prescription Diet) er spesialfôr for å forhindre forskjellige sykdommer. Det i dyrebutikkene er stort sett vanlig dagligfôr. Håper du ble litt klokere.. :icon_frown:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #19 på: 17 September 2006, 19:33:38 »
Flott! Nå ble jeg mye klokere! Takk skal dere ha!  :bigarmhug: Da holder jeg meg til den hos dyrelegen!