Skrevet av Emne: Hvis uhellet er ute..  (Lest 1000 ganger)

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Hvis uhellet er ute..
« på: 25 Juni 2005, 01:06:44 »
Hvis uhellet er ute og det f.eks. oppstår en brann hjemme hos dere, har noen av dere tenkt over en plan for å få med dere kattene ut? Spesielt dere med flere katter...

Jeg selv har et transportbur lett tilgjengelig (før sto det under sengen, nå står det på stuen), og tenkt litt på hva jeg skulle gjort. Er nyskjerrig på om det er jeg som er lettere paranoid, eller dette er noe andre har tenkt på også?

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
Hvis uhellet er ute..
« Svar #1 på: 25 Juni 2005, 01:08:09 »
Det eneste jeg har tenkt på er hva skjer hvis det blir brann og jeg ikke er hjemme.  Er det noen som husker på at jeg har katter inne da og sier i fra at de må ut......

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Hvis uhellet er ute..
« Svar #2 på: 25 Juni 2005, 01:09:23 »
Ufff...orker nesten ikke tenke sånn jeg, men vi har vinduer både i stuen og soverom så hadde nok bare skyndet oss ut med en katt hver i ermen, og glemt resten, er det som er levende som er viktig, resten kan for det meste erstattes.. ( kjipt med bilder og sånn da,...hmmm lønne seg å ha mange bilder på internett sånn sett :thumbsup: ( ekstra backup )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Hvis uhellet er ute..
« Svar #3 på: 25 Juni 2005, 01:13:35 »
Jeg har ikke tørt å tenke tanken.Men nå har mine svigeforeldre innstallert tyveri/brannalarm, og vi bor i samme huset.Samt at jeg er mere hjemme siden jeg er blit uføretrygdet.Men jeg har også et kjempesvært bur ståenes i en krok av stua.Og det har jeg også fortalt naboen min som passer kattene hvis vi reiser på ferie.Men jeg hvet jo ikke om dette holder.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Hvis uhellet er ute..
« Svar #4 på: 25 Juni 2005, 09:12:43 »
Da værste e vel om det blir brann når vi ikkje er hjemme, då får eg bare håpe at han vi leiger oss ikkje glemmer kattene, sånn at han får opna døra eller noe.
Ha sjølv tenkt på det mange ganger, kva gjer eg om da begynner å brenne, viss eg opner ytterdøra spring nok nikoline, lady, Lucifer, carlos og amadeus ut, for dei er vandt med å være ute...men nala og ulva må vi nok ha under kvar vår arm. Har ståendes eit reisebur i stua og to lett tilgjengelig på soverommet, håper eg hadde tenkt så lagt at vi brukte dei....
Da som eg er mest bekymra for er jo om kattene blir så redde at dei gjemmer seg og eg ikkje finner dei, er truendes til å ikkje komme ut selv viss eg ikkje har funnet alle ungene mine.
 Og Alice, du er nok ikkje små paranoid, du er bare en god kattemamma :thumbsup:

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Hvis uhellet er ute..
« Svar #5 på: 26 Juni 2005, 11:16:55 »
Missy er 99,9% av tiden ute om natten...så hun er sikkret..
Bikkja derimot hadde nok død i en brann om brannen startet i 1etg.  :hæh:
Vi sover i andre 2etg...og har branntau der.....hadde det vært noe mulighet å gått ned, vill ejg så klart prøvd å fått med meg babyen ut......når vi skal pusse opp her om 1-2år(penger?) så skal han få plass i yttergangen....da er det bare å hive seg ut vinduet for så å få opp ytterdøra(fra utsiden!).

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Hvis uhellet er ute..
« Svar #6 på: 26 Juni 2005, 13:41:33 »
Brann tørr jeg egentlig ikke å tenke på, jeg er livredd for at noe skal skje når vi ikke er hjemme. Nå reiser vi ikke noe særlig bort, så det er helst på dagtid at noe kan skje og vi ikke er hjemme og da er kattene stort sett ute. (i hvertfall på sommeren) Jeg er litt hysterisk med tanke på brann og dobbelt sjekker alltid vedovnen (på vinters tid) før jeg drar og slike ting. Når jeg står nede på busslomma så tenker jeg alltid etter fem ganger om det er noe som kan forårsake brann.

Om uhellet skal være ute mens vi er hjemme så har vi et reisebur stående ute i gangen som det er bare å "trompe" dem inni, men skulle det ikke gå så er det bare å "jage" dem ut. Håper for guds skyld at jeg, eller noen andre selvfølgelig, noen gang slipper å oppleve brann hjemme.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Hvis uhellet er ute..
« Svar #7 på: 27 Juni 2005, 15:15:29 »
Jeg har også tenkt på dette "problemet"..
Og kommet frem til at å huske på å åpne dører og ett vindu er hva jeg ville gjort. (alt man lærte på skolen ang brann og oksygen går da lett i glemmeboken! ) Selfølgelig hadde jeg Tatt med meg de kattene jeg klarte,men ser problemet med å ha syv av dem og bare to armer!!  :cry:
Ellers har jeg tenkt at de jeg får ut,de stapper jeg inn i bilen på utsiden av huset.

Men vi skal vel ikke ha noen hus son brenner vi,skal vi det da!?  :zagreeno:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Sissel

• Gjest
Hvis uhellet er ute..
« Svar #8 på: 27 Juni 2005, 15:51:03 »
Jeg hadde nok prioritert ungene først hvis jeg måtte velge, men orker ikke å tenke tanken på brann. Huff og huff  :leiseg:

Sissel

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
Hvis uhellet er ute..
« Svar #9 på: 27 Juni 2005, 22:34:17 »
Jeg har faktisk ikke tenkt på det. Jeg har bare i forbifarten tenkt på at jeg selv ville hatt store problemer med å komme meg ut, jeg har gitter foran alle vinduer og dører... Gitteret foran døra kan låses opp såklart, men så er det det med panikk etc... kattene er små nok til å gå gjennom gitteret, så de skulle jeg nok alltids fått ut, da er det verre med hunden...

Men på den mer positive siden har jeg hørt flere historier om katter (og hunder) som har vekket eierne sine når det har begynt å brenne!  :thumbsup:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hvis uhellet er ute..
« Svar #10 på: 27 Juni 2005, 23:02:40 »
Ja, denne tanken ble høyst aktuell da mine foredlre opplevde akkurat dette for en måneds tid siden: Huset begynte å brenne, mens katten var stengt inne i kjelleren! Selv om de har automatisk varsling til falken ved utløsning av røykvarsler, hjalp ikke dette da brannen var utvendig. Heldigvis ringte noen naboer. Det ble full utrykning: fire brannbiler osv, og katten ble sluppet ut av brannmennene som brøt seg inn. Katten var imidlertid helt uberørt av alt bråket (sirener og greier), og ba om å få gå inn i det brennende huset (var greit siden brannen bare var på utsiden).

For noen uker siden var det dessuten noen som tente på et av søppelhusene i borettslaget her jeg bor. Så jeg har tenkt tanken at det faktisk kan bli brann her hjemme. Buret står alltid framme. Felix sover der uansett hele natta, så hadde ikke vært vanskelig å fange han inn hvis brannen brøt ut på natta.

men man kan ikke gå rundt å tenke på brann hele tida heller. Har vel tatt mine forholdsregler, men det er jo ikke så stor sannsynelighet for at det skal skje.

:)