Skrevet av Emne: tørrfor med vann  (Lest 1013 ganger)

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 35
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
tørrfor med vann
« på: 10 September 2006, 00:38:42 »
Vi har jo, som dere vet, 3 katter. Turbo og Balder på 5 mnd og Snowballs på 16-17 uker ca.. til nå har de hver kveld fått tørrfor bløtet opp i vann i tillegg til vanlig tørrfor..  Dette pga at Balder ikke ville spise noe annet da han kom til oss.. Snowballs derimot har spist vanlig voksen tørrfor fra han var liten så han spiser det.
hvor lenge bør jeg fortsette med dette? Kattene elsker det jo.. regner med at det ikke er noe farlig eller noe for kattene siden det er vanlig tørrfor og vann, men burde jeg ha sluttet med dette...? De får ikke noe våtfor utenom.. er kun dette de spiser..

Nova

• Gjest
SV: tørrfor med vann
« Svar #1 på: 10 September 2006, 00:51:36 »
Altså, hvis oppbløtet tørrfór ER våtfóret deres, så er det jo ikke noe som er bedre enn det. Masse næring! Men hvis Balder spiser dette ISTEDET for tørrfór, så må du kutte det ut, og lære ham å spise vanlig tørt fór... Dette pga tannhygiene :icon_wink:

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 September 2006, 00:56:37 »
Han spiser begge deler nå:) han var bare ikke vant til å spise vanlig tørrfor da han kom til oss.. nå får de ei skål med hvert om kvelden og det med vann oppi er som regel spist opp i løpet av natta.. så da spiser de alle av det vanlige hele dagen :)  Lurer litt på om jeg skulle kjøpt noe våtfor og gitt til de en gang i uka eller no nå når vi har litt mer penger men får se hva vi gjør. Balder spiser ikke det uansett, han er litt kresen. Turbo derimot elsker det, han fikk det mens vi hadde Pjusken..

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 10 September 2006, 01:01:39 »
Neida. Du behøver ikke å gi kattene våtfór hvis de ikke er vant til det. Det er EGENTLIG bare å gjøre de en bjørnetjeneste. Alt de trenger finnes i tørrfóret. Bare pass på at de får i seg nok væske. Du er nemlig heldig som har katter som ikke har vendt seg til våtfór. Tro meg, kattene dine vil bli mer kresne etterhvert :hihi[1]:

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10 September 2006, 10:09:05 »
som sagt, Turbo spiste det før.. men han vendte seg aldri til det:) men han likte det tydligvis veldig godt, for da vi fikk Balder skulle han lukte på det, og Turbo sto og dytta han vekk med poten og knurra til ham :savle[1]:

Utlogget Pernille

• Fin pus
  • Takket: 5
  • Milo
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 September 2006, 10:25:14 »
Jeg har også en kattunge som ikke vil ha tørrfor.. Jeg bløter opp tørrforet og da spiser han det. Det hender jeg gir han litt våtfor også.. men da blandet med tørrfor.  Sånn kan det fort blir når "oppdretter" forer med billigste typen våtfor !